היכן תוכלו למצוא תמונות עבור הבלוג או האתר שלכם

פורסם על ידי

בקטגוריה

כל בלוגר או בעל אתר צריך תמונות עבור הפוסטים או המאמרים שלו אך ישנם בלוגרים שלא מודעים שבחיפוש ושימוש בתמונות בגוגל ומאתרים אחרים הם עלולים לעבור על חוק זכויות היוצרים ומסתכנים בתביעה של עשרות ואף מאות אלפי שקלים מצד חברות התמונות. לכן הכלל הראשוני הוא לא להשתמש בתמונות בהם אתם לא בטוחים באיזה רישיון הם הופצו ואם לא קיבלתם אישור מפורש מבעלי הזכויות.

מאגרי תמונות חינמיים

ניתן לחפש במאגרי תמונות כגון Flickr או Wikimedia ולמצוא תמונות שהם חופשיות לשימוש אבל בדרך כלל רוב רובם יהיו תמונות פחות איכותיות מאלו שתוכלו למצוא במאגרי תמונות בתשלום וגם העובדה שאתם לא יודעים מי העלה את התמונה למאגר ובדרך כלל תנאי הרישיון הם בשימוש הוגן ויש צורך לפרסם קרדיט לכותב. שימו לב שרוב התמונות הם ברישיון שלא מאפשר שימוש מסחרי אלא כ-Editoral עבור כתבה לעיתון או בלוג.

רוב התמונות המופצות בחינם ברשת על ידי יוצריהם הם ברישיון Creative Commons הכולל סוגים שונים של רישיונות ביניהם כאלה המאפשרים (או לא מאפשרים) עריכת שינויים, שימוש מסחרי, מתן קרדיט ועוד. ישנו גם רישיון שלא מחייב מתן קרדיט ומאפשר שימוש מסחרי אך התמונות המופצות בו מוגבלות וספק אם תצליחו למצוא תמונות איכותיות ברישיון זה לכן מומלץ להשתמש במאגרי תמונות בתשלום.

סוגי הרישיונות של Creative Commons

  •  CC0 – הרישיון מאפשר שימוש חופשי בתמונה גם לשימוש מסחרי וללא מתן קרדיט ליוצר התמונה.
  • CC BY – הרישיון מאפשר לכם לעשות שימוש בתמונה, גם לשימוש מסחרי ולערוך אותה אך חובה לתת קרדיט ליוצר התמונה.
  • CC BY-ND – אפשר לעשות שימוש בתמונה גם לשימוש מסחרי אך לא לערוך אותה וחובה לתת קרדיט ליוצר התמונה.
  • CC BY-NC – אפשר לעשות שימוש בתמונה ולערוך אותה אך לא לשימוש מסחרי וחובה לתת קרדיט ליוצר התמונה.
  • CC BY-SA – ניתן להפיץ את התמונה אך ורק דרך אותו הרישיון והתנאים בו פורסמה.

מאגרי תמונות מומלצים בתשלום

בניגוד למאגרי התמונות החינמיים במאגרי התמונות בתשלום תמצאו תמונות איכותיות יותר וגם לרוב הם יהיו פחות נפוצות ותוכלו לבדל אתכם מתמונות שמתחרים עושים שימוש בהן. ניתן אף לרכוש את התמונה בבלעדיות עבור תשלום נוסף. רכישת תמונה ממאגר תמונות בתשלום היא הדרך המקצועית לעבוד בין אם אתם בלוגרים או בעלי אתרים שזקוקים לתמונות עבור אתרכם.

ישנם לא מעט מאגרי תמונות בתשלום, אחד ממאגרי התמונות המומלצים הוא DespositPhotos הכולל מגוון תמונות איכותיות במגוון רחב של נושאים בתשלום נמוך יחסית. ישנה גם אופציה למנוי חודשי שמאפשר לכם להוריד מספר תמונות מוקצב על פי סוג המנוי כך שמחיר תמונה בודדת יוצא לכם הרבה יותר זול מאשר שהייתם רוכשים אותה לבדה. עלות המנוי החודשי באתרם כעת היא $29 ומאפשרת לכם להוריד 30 תמונות בכל חודש ובמידה ולא ניצלתם את כמות התמונות הזו היתרה תעבור לחודש הבא.

אתרי סטוק נוספים הם 123RF ו-DreamsTime שכוללים גם מבחר גדול של תמונות איכותיות ולהם כמה אפשרויות רכישה ודמי מנוי. אתר DreamsTime מאפשר תוכנית קרדיט מעבר לתוכנית המנוי החודשית שמאפשרת לכם להשתמש בקרדיט בחשבון אותו אתם רוכשים מראש להורדה של תמונות על פי ערך הקרדיט הדרוש לכל תמונה. ממליץ לבדוק בין האתרים, לחפש תמונה שמתאימה לכם ולהשוות את המחיר ביניהם ועל פי זאת לבחור את האתר שיתאים לכם.

ישנם מאגרי סטוק אחרים כמו ShuttersStock ו-GettyImages שבהם התמונות הם לרוב איכותיות יותר אך גם כך המחיר. המחיר ב-ShutterStock נכון לרגע זה הוא 49 דולר לחודש עבור 10 תמונות.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן