לחסוך מאות שקלים על חשבון הכבלים – טלוויזיה חכמה או סטרימר?

פורסם על ידי

בקטגוריה

בדיוק כמו שקרה לחברות הסלולר הגדולות במהפכת הסלולר כך גם קורה כעת לחברות הכבלים. יותר ויותר אנשים בוחרים לוותר על שירותי הכבלים ולבחון אופציות נוספות של ספקי מדיה אחרים או אפילו לוותר לחלוטין על חברה שגובית סכום חודשי וללקט את התכנים באופן עצמאי באמצעות טלוויזיה חכמה (Smart TV) או סטרימר. בפוסט זה אסקור את ההבדל בין שניהם ואמליץ במה לבחור.

החברות הגדולות והוותיקות HOT ו-YES מציעות חבילות כבלים במחירים גבוהים של מאות שקלים בחודש, כעת ישנם אלטרנטיבות אחרות ביניהם סלקום שנכנסה גם היא לתחום הכבלים ומציעה חבילת ערוצים ב-99 ש"ח לחודש וכך גם מספר מתחרות נוספות שאף מציעות מחירים זולים יותר.

כמה מכם באמת מנצלים את החבילות שדוחפות לכם חברות הכבלים? יש לכם זמן לצפות בכל הערוצים שעליהם אתם משלמים? הגיע הזמן לשלם רק על מה שאתם באמת צורכים!

אז איך עושים זאת? מה שאתם צריכים זה לדעת באילו תכנים לרוב אתם צופים ולהחליט באיזה אלטרנטיבה לבחור. אם אתם צופים בתוכניות ריאליטי (כמו "האח הגדול") או בערוצי הספורט המשודרים רק דרך הכבלים וחשוב לכם לצפות בהם אז כנראה שלא תהיה לכם ברירה אלא להשאר עם תוכנית הכבלים הנוכחית שלכם.

קליטת שידורי עידן+

תוכלו לחסוך גם את המחיר החודשי לחברות הכבלים, במיוחד אם אתם צופים רק בערוצי הטלוויזיה הבסיסיים. הערוצים הבסיסים (ערוץ 1, ערוץ 10, ערוץ 20, ערוץ 9, ערוץ 22, ערוץ 23, ערוץ 33, ערוץ 24, ערוץ הכנסת וערוץ "הלא" בשפה הערבית) משודרים בחינם דרך שידורי עידן פלוס ואליהם צפויים להתווסף בהמשך ערוצי טלוויזיה נוספים.

לא חייבים טלוויזיה חכמה (סמארט טי וי – Smart TV) כדי לקלוט את שידורי עידן+, רוב הטלוויזיות היקרות של המותגים המובילים בעיקר של פנסוניק מכילות מקלט מובנה DVB-T המאפשר את קליטת השידורים אך קחו בחשבון שלרוב תצטרכו לחבר לאנטנה חיצונית, זה המובנה בטלוויזיה לא תמיד יצליח לקלוט באופן מיטבי את השידורים.

טלוויזיות חכמות: האם הם באמת חכמות?

טלוויזיות חכמות (או Smart TV) הם השם השיווקי לטלוויזיות שכוללות מערכת הפעלה או ממשק הכולל נגן מדיה מובנה בטלוויזיה שלרוב מאפשר התקנת אפליקציות וגישה אל תכנים חיצוניים וגלישה ברשת האינטרנט.

רוב הטלוויזיות הזולות של המותגים הסיניים שמשווקות כ"טלוויזיות חכמות" כוללות את מערכת ההפעלה אנדרואיד שפועלת על מעבדים חלשים וזיכרון RAM מועט. אל תצפו שתוכלו לעשות עם זה הרבה חוץ מצפיה של יוטיוב (במקרה הטוב שהאפליקציה תרוץ בצורה חלקה). הטלוויזיות האלו לא בנויות להרצה של קודי במיוחד לא עם הרחבות ותוספים, שזה מה שרוב המשתמשים מתקינים כאשר הם משתמשים בו. הטלוויזיות הזולות לרוב לא כוללות גם משדר DVB-T המסוגל לקלוט את שידורי עידן פלוס.

לרוב רק בדגמים היקרים של המותגים המובילים כמו LG תוכלו באמת לראות את ההבדל ולהבחין במערכת איכותית, הממשקים שלהם לא מבוססים על מערכת אנדרואיד אלא על מערכת שלהם שהם פיתחו. אולם לא תוכלו להתקין קודי ולא תהיה לכם את אותה הגמישות כמו במיני מחשב או סטרימר.

המגבלות בטלוויזיות החכמות

גם אם רכשתם טלוויזיה חכמה יקרה של מותג ידוע היא תגיע עם מערכת הפעלה שנוצרה על ידי המותג, לרוב עם ממשק לא נוח ומבלבל שמוגבל מבחינת השינויים שתוכלו לבצע בו. לרוב ממשקים אלו לא זוכים לעדכונים והחברות מפסיקות לתמוך בהם כך שבעתיד הקרוב תתקעו עם טלוויזיה שעלולה להכיל פרצות אבטחה ובאגים ללא אפשרות לתקן זאת.

אם אתם מצפים להחזיק טלוויזיה חכמה לתקופה של מעל 5 שנים, אל תהיו בטוחים שהתוכנה שלה עדיין תמשיך לעבוד באופן תקין. אל תראו בטלוויזיה כזאת השקעה לטווח הארוך. זה תקף לגבי כל מוצר אלקטרוני כיום אבל אפילו בטלפונים סלולריים חכמים ניתנת לכם הגמישות לעדכן ולהתקין איזה מערכת שאתם חפצים (כמו באנדרואיד). בטלוויזיה חכמה לא ניתן לעשות הרבה.

הטלוויזיה החכמה עוקבת אחריכם

ישנם טלוויזיות חכמות שאוספות הרגלי צפייה ונתונים אחרים מהשימוש שלכם. חלק מהחברות עושות שימוש במידע כדי להציג פרסומות רלוונטיות ואין לדעת למי ואיך הם יכולות למכור את המידע. לא מדובר במדע גרעיני אך עדיין מדובר על הפרטיות שלנו. כפי שידוע לי, המותגים הגדולים לא מפעילים את האפשרות כברירת מחדל וגם אם כן ישנה אפשרות לבטל את איסוף ושליחת המידע מתפריט ההגדרות.

חברות הטלוויזיה מנסות להרוויח לא רק ממכשיר הטלוויזיה אלא גם מהשימוש שלכם. בדיוק כמו שחברות המדפסות לרוב לא מרוויחות מהמדפסת אלא ממכירות של ראשי הדיו.

ישנם טלוויזיות שבאות עם מיקרופון מובנה ומאפשרות לתת לטלוויזיה פקודות קול. אם תקראו את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות אתם תוכלו למצוא סעיף שמאפשר הקלטה ושליחת המידע לגורמי צד שלישי.

האם סטרימר הוא הבחירה הנכונה?

סטרימר או מיני מחשב הוא מעין קופסה קטנה וזעירה שמתחברת אל הטלוויזיה שלכם והופכת אותה ל"חכמה". היתרונות של סטרימר או מיני מחשב על טלוויזיה חכמה הוא החומרה שנותנת ביצועים גבוהים והגמישות והנוחות של המערכת שניתנת להתאמה אישית. יתרון נוסף שניתן תמיד לעדכן ורוב הסטרימרים הטובים גם זוכים לעדכוני קושחה.

אם תבחרו לרכוש טלוויזיה רגילה וסטרימר המחיר יהיה זול בהרבה מאשר טלוויזיה חכמה של מותג ידוע. אם אתם לא מרוצים מהסטרימר שקניתם בשנתיים הבאות, תמיד תוכלו להחליף באחד אחר ללא צורך בלהחליף את הטלוויזיה כולה.

לכן בעת רכישה טלוויזיה אמליץ להתמקד באיכות התצוגה, הרזולוציה וגודל המסך מאשר בתכונות הסמארט שלה. בדקו מהי הטלוויזיה הטובה ביותר המתאימה לדרישות שלכם שתוכלו לקבל במחיר שהגדרתם.

בסטרימר תוכלו להתקין גם אפליקציות שונות ביניהם של ספקיות תוכן (סלקום טי וי) ושל חברות נוספות ובינלאומיות כגון נטפליקס (Netflix)

סטרימר אנדרואיד מומלץ

סטרימר Xiaomi Mi Box S

בפוסט זה התמקדתי בהשוואה של טלוויזיה חכמה לבין סטרימר לכן לא אתמקד בסקירה מלאה של סטרימרים אבל אוכל להמליץ על סטרימר ספציפי שיהיה מתאים לכלל המשתמשים.

סקירה שלי על סטרימר השיאומי מי בוקס

Xiaomi Mi Box S הוא סטרימר המריץ מערכת הפעלה Android TV 8.0 (ניתן לשדרוג ל-Android 9) וכולל מעבד Cortex-A53 Quad-core 64bit, מעבד גרפי Mali-450 עם אחסון של 8GB ו-2GB זיכרון RAM. תומך בלוטות' 4.1. הסטרימר מריץ היטב את מערכת אנדרואיד כולל קודי עם הרחבות ותוספים. אין לו בעיה כלל להזרים סרטים באיכות של 4k ללא תקיעות.

ניתן להזמין ישירות דרך אליאקספרס בקישור הבא

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן