עמוד הבית של הבלוג אמור להיות עמוד סטטי או פוסטים אחרונים?

פורסם על ידי

בקטגוריה

אחת השאלות הנפוצות שנוהגים לשאול אותי כמתכנת וורדפרס היא לגבי עמוד הבית של הבלוג, החלטה שצריך לבצע עוד לפני הקמת האתר, עוד בזמן תכנון המבנה המיועד וגם לאחר כל התקנה של וורדפרס.

זוהי התלבטות של לא מעט בלוגרים שתוהים מה האופציה הטובה ביותר מבחינת קידום האתר, תדמית וכו'. בפוסט זה ארחיב בנושא למרות שאין תשובה חד משמעית ובכל אחד משני האפשרויות יש יתרונות וחסרונות.

הייתה לי התלבטות אם לכתוב "דף הבית" או "עמוד הבית", נראה ששני האפשרויות קבילות ונכונות אבל אישית אעדיף להשתמש בעמוד, דף אמור להיות משהו פיזי. אתם יודעים מה, אשתמש בשני המילים, גם בשביל הקידום 😉

דף הבית הוא העמוד הראשוני שגולשים רואים כאשר הם נכנסים לאתרכם ולכן זו גם תהיה ההתרשמות הראשונית שלהם.

אתרי תדמית חייבים עמוד סטטי

המטרה של אתרי תדמית היא להציג את העסק ואת השירותים ו/או המוצרים שיש לו להציע. לכן ברוב המקרים (והייתי אומר בכולם) אתר תדמית חייב לכלול עמוד סטטי שיכיל מידע ופרטים על העסק ושירותיו או מוצריו כך שגולשים שיבקרו בפעם הראשונה באתר יוכלו לדעת במה מדובר.

הדגש בנושא הוא על אתרי תדמית ואתרי מסחר כמובן אבל בעיקרון זה נוגע גם לשאר סוגי האתרים. ניתן להציג וידג'ט שמציג את הפוסטים האחרונים אבל לא עמוד בו מוצגים רק הפוסטים האחרונים של האתר. זה בדיוק מה שאנחנו צריכים להמנע בכל אתר. הגולשים יצפו לקרוא על האתר ולהבין מהו מנסה להציג לפני שיראו פוסטים ולא יבינו באיזה הקשר מדובר.

מה בנוגע לבלוג?

בבלוג הסיפור הוא שונה. התוכן העיקרי והחשוב בבלוג הם הפוסטים לכן אני חושב שהם צריכים להופיע כדף הבית של הבלוג. אבל זה לא חובה וזו בחירה אישית וגם בחירה שתלויה בתכנון האתר. לדוגמה, ישנם מקרים בהם עדיף אחרת. באתר אישי של מוזיקאי או אישיות ציבורית. יהיה עדיף דף סטטי עם טקסט על אותו אדם מאשר ישירות להציג את הפוסטים האחרונים לגולש. הגולשים גם יוכלו להגיע אל עמוד הפוסטים האחרונים דרך התפריט של האתר.

יתרון נוסף עבור בלוגים להציג פוסטים אחרונים הוא שליטה להיכן זרם הגולשים ימשיך. כאשר גולש מבקר בדף הבית של בלוג בו מוצגים פוסטים אחרונים סביר להניח שהוא יעיין בפוסטים העדכניים ויכנס לאחד מהם. החשיפה לפוסטים תהיה הרבה יותר גבוהה מאשר עמוד סטטי שיכול להינטש במהרה על ידי הגולש.

כאשר הגולשים רגילים שדף הבית כולל את הפוסטים האחרונים, תהיה להם סיבה להמשיך לבקר בו כי הוא ימשיך להתעדכן. לעומת זאת, אם דף הבית הוא עמוד סטטי, אין להם מה להתעדכן בו אלא לשמור במועדפים או להיכנס ישירות לעמוד שמציג את הפוסטים, אם זו מטרתם.

טעות נפוצה של בלוגרים

ישנם בלוגרים שבוחרים שדף הבית יציג את הפוסטים האחרונים שלהם אבל גם לא כוללים עמוד מידע אודות הבלוג ומי הם בכלל. אז רק כותרת עם שם וללא תפריט, זה דבר שלא יספיק לתת לגולש מידע ראשוני מה הוא האתר בו הוא מבקר ומה הוא מכיל.

האם יש משמעות מבחינת קידום האתר במנועי החיפוש?

תלוי. לבלוג זה לא ישפיע כי מרבית התוכן נמצא בפוסטים עצמם ולא יהיה תוכן הגיוני להוסיף כעמוד סטטי לדף הבית. עמוד אודות הבלוג אמור להיות נפרד. לגבי אתר אינטרנט או דמות של אישיות לדוגמה שבו נרצה לקדם מילת מפתח מסוימת אז כן ישנה חשיבות אבל זה תלוי באיפיון האתר ומטרתו. אלו דברים שישתנו מאתר לאתר.

לסיכום – במה כדאי לבחור?

אין תשובה חד משמעית בעניין כפי שאמרתי עוד בתחילת הפוסט. מדובר בנתון שיכול להשתנות בהתאם לסוג האתר, אופיו ותכניו. החלטה כזאת צריכה להעשות בעת שלב תכנון המבנה של האתר.

זוהי דוגמה אחת מתוך רבות שצריך להשקיע הרבה מחשבה עוד לפני הקמת האתר. כל פרט קטן הוא חשוב מאוד לכל ההליך. זו סיבה נוספת לבחור בבעל מקצוע בעל ניסיון בתחום שמודע לכלל הגורמים האלו.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן