ההבדל בין WordPress.com ל-WordPress.org

פורסם על ידי

בקטגוריה

בפוסט זה אסביר את ההבדל בין פתיחת בלוג או אתר ב-WοrdPress.com או הקמה עצמאית והתקנה של WordPress.org על שרת עצמאי, אסביר את השוני וההבדל מבחינת עלויות, היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה וכיצד לבחור מה מתאים בהתאם לדרישות. בוא נתחיל בהשוואה.

  • WordPress.com הוא אתר מסחרי המאפשר פתיחת בלוג או אתר על בסיס מערכת וורדפרס (WordPress). פתיחת בסיסית של בלוג או אתר במערכת היא חינמית אך מוגבלת ודורשת תשלום עבור כל תוספת כגון הוספת שם דומיין, פלאגינים וערכות עיצוב.
  • WordPress.org היא פלטפורמה עצמאית שנועדה עבור בלוג או מערכת ניהול תוכן ומפעילה כ-25% מכלל האתרים הפועלים כיום. אם אתם בוחרים להשתמש בפלפורמה העצמאית ישנו צורך ברכישת אחסון ודומיין (שם מתחם). המערכת בנויה בקוד פתוח, כך שיש לך שליטה מלאה על כל הקבצים. לוורדפרס יש פלאגינים, ערכות עיצוב רבות וגם זוכה לעדכונים תכופים כך שהמערכת נשארת גמישה ואף בטוחה.

השוואה בין WordPress.com אל WordPress.org

בחלק זה אשווה ואבחן את שני השירותים במבחן פרמטרים

עלויות

  • WordPress.com מאפשרת פתיחת בלוג או אתר בסיסי בחינם ובקלות אך זה אינו מספיק עבור אתר תדמיתי לעסק או בלוג מקצועי. העיצובים החינמיים מוגבלים מאוד בשינויים וגם מבחר הפלאגינים מצומצם ודורש תוספת תשלום. האחסון מוגבל גם הוא. פרט נוסף, השירות כולל פרסומות, כדי להסירן עליכם לשלם.
  • WordPress.org העלות הראשונית היא על אחסון ודומיין (שם מתחם). האחסון אינו מוגבל ותלוי בשרת האחסון שבחרתם. ישנם מבחר רב של ערכות עיצוב ופלאגינים. אין צורך לשלם עבור הסרת פרסומות.

גמישות והגבלות

  • WordPress.com מאוד מוגבלת בשינויים שניתן לעשות לבלוג או לאתר. אין אפשרות להוסיף חנות אלא בתוספת תשלום של $299 לשנה. ערכות העיצוב והפלאגינים מוגבלים. אין אפשרות לעיצוב או פלאגין מותאם אישית וגם כדי להסיר את הפרסומת נדרש לשלם. אין גישת FTP לאתר. אין אפשרות להשתמש בקוד אנליטיקס.
  • WordPress.org המערכת גמישה מאוד ומאפשרת כל שינויי. מבחר רב של ערכות עיצוב ופלאגינים. שליטה מלאה בכל קבצי המערכת. לא תלויים בשירות כלשהוא, ניתן להעביר את האתר לחברת אחסון אחרת מתי שרוצים.

תפעול

  • WordPress.com אין צורך לדאוג לרמה התפעולית. המערכת מתעדכנת לבד.
  • WordPress.org האחריות שלך היא לדאוג לעדכן את המערכת. בשלב הראשוני תצטרך להתקין ולצור את מסד הנתונים ואת הגדרות השרת. ישנו צורך לעדכן פלאגינים וערכות עיצוב מעת לעת. נדרש לגבות את הקבצים ומסדי הנתונים למקרה שנדרש שחזור.

סיכום

לסיכום, אם הינכם מעוניינים באתר תדמית, בלוג מקצועי או אתר מסחרי, כמובן שהבחירה היא ב-WordPress.org שמאפשרת גמישות רבה מבחינת עיצוב, פלאגינים וניהול הקבצים ומסד הנתונים. למרות שאחסון האתר העצמאי דורש עדכון ותפעול תמידי, זו תהיה הבחירה הנכונה גם מבחינת עלויות עבור רוב האתרים. זו ההמלצה שלי האישית.

אם אתם בכל זאת מעוניינים לשלם עבור אתר וורדפרס שמתוחזק אוטומטית ולהסתפק בגמישות שהשירות מציע, תוכלו להירשם אל WordPress.com

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן