כרטיס מסך אחד בלבד: Nvidia מבטלת את התמיכה ב-SLI

פורסם על ידי

בקטגוריה

כמה מכם במיוחד הגיימרים הכבדים הרבו לעשות שימוש בשנים קודמות ב-SLI, באמצעות חיבור של מספר כרטיסי מסך יחדיו מה שאמור היה לתת ביצועים יותר טובים אך בפועל כיום לא כך המצב.

השימוש ב-SLI צריך להיתמך על ידי המשחקים והתוכנות בהם נעשה שימוש ורוב רובם כיום לא תומכים בזה או לא יודעים לנצל זאת בצורה אפקטיבית.

חברת Nvidia הודיעה כי תבטל את התמיכה ב-SLI שאפשר לחבר שני כרטיסי מסך או יותר (עד ל-4) ולהציע כביכול כוח עיבוד גרפי משופר.

החל מה-1 לינואר 2021 לא תינתן תמיכה על ידי הדרייבר ב-implicit SLI לכל כרטיס מסך שהוא אלא רק דרך explicit SLI שזאת אומרת שהתמיכה לא תהיה דרך הדרייבר של הכרטיס מסך אלא על ידי המשחק עצמו, דבר שיידרש ממפתחי המשחקים לפתח תאימות, בספק אם יבחרו לעשות כך.

אחד מכרטיסי מסך העוצמתיים ביותר בשוק, GeForce RTX 3090 של Nvidia כולל תמיכה בגשר לשימוש עבור SLI אבל בפועל לא נראה שהולך להיות לזה שימוש כלשהוא. מעבר לעובדה שרק מספר מועט מאוד של משתמשים עשו שימוש בגישור של מספר כרטיסי מסך במחשב אחד בשנים האחרונות, כך שנראה שהמיקוד יהיה בכרטיסי מסך עוצמתיים יותר (וגם יקרים יותר).

גם ל-AMD יש טכנולוגיה דומה בשם CrossFire המקבילה אל SLI של חברת Nvidia ומאפשרת גישור כרטיסי מסך נוספים ובכך אמור לספק ביצועים גרפיים טובים יותר.


חשוב לציין שאין על כך השפעה על תוכנות העושות שימוש במספר כרטיסי מסך בו זמנית (לדוגמה עבור חישוב של נתונים).

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן