סקירה: סטרימר אנדרואיד שיאומי מי בוקס Xiaomi Mi Box S

פורסם על ידי

בקטגוריה

סטרימרים המבוססים על אנדרואיד נהפכו לנפוצים מאוד בשנים האחרונות כאשר גוגל הכריזה בשנת 2014 על גירסת מערכת ההפעלה אנדרואיד עבור טלוויזיות חכמות וסטרימרים, הנקראת Android TV. ניתן לאמר כי מדובר במערכת הפעלה זהה אך כוללת התאמה לטלוויזיות עם ממשק נוח, הדגשה על החיפוש הקולי והתאמה לביצוע פעולות עם השלט. כמו כן תמיכה בטכנולוגיות שונות בהתאם לסטרימר ולמכשיר הטלוויזיה בהם נעשה שימוש.

חברת שיאומי (Xiaomi) חברה לגוגל ויצרה יחד סטרימר בגירסה בינלאומית בשם Mi Box הכולל את מערכת ההפעלה Android TV, תמיכה במגוון שפות ומגוון אפליקציות של סרטים וסדרות כמו כן תמיכה רשמית ב-Netflix.

הסטרימרים כבר מזמן החליפו את הממירים של חברות הכבלים שאף הם בחרו לעבור לסטרימרים עליהם מותקנים האפליקציות שלהם והסטרימר הנפוץ של החברות האלו הוא ה-Mi Box S של שיאומי.

פתיחת קופסה

בתוך האריזה תוכלו למצוא את סטרימר האנדרואיד Xiaomi Mi Box S, מתאם חשמל, כבל HDMI, שלט והוראות / אחריות.

הסטרימר

ה-Mi Box S הוא קופסה קטנה בגודלה ומעוצבת בעיצוב מודרני ומינימליסטי. קטנה יותר מהסטרימר של Apple וגם מהסטרימר של Nvidia. משקלו של הסטרימר הוא 174 גרם בלבד שזה מדהים וגם הוא דק במיוחד כך שניתן לתלות ולהסתיר אותו אפילו מאחורי הטלוויזיה, אם רוצים בכך. בקדמת הסטרימר ישנו חיווי לד המעיד על מצב הסטרימר אם מופעל או כבוי.

המי בוקס של שיאומי כולל מעבד בעל ארבע ליבות Cortex A53, מעבד גרפי Mali-450mp5, הוא כולל 8GB נפח אחסון ו-2GB זיכרון RAM. מגיע עם מערכת הפעלה Android TV בגירסה 8.1 אך קיים שדרוג אל גירסה 9. המכשיר כולל תמיכה בבלוטות' 4.2 המאפשר חיבור של "עכבר אוויר", מקלדת אלחוטית או ג'ויסטיק.

יכול להריץ בלי בעיה תכני Full HD ברזולוציה של 1080p עם 60 פריימים לשנייה.

הסטרימר כולל חיבור HDMI 2.0, חיבור USB 2.0 המאפשר חיבור של התקן אחסון או מתאם מיוחד עבור כבל רשת, חיבור לחשמל ובנוסף יציאת אודיו 3.5 מ"מ.

התוכנה והפעלה ראשונית

הסטרימר מגיע עם מערכת הפעלה Android TV בגירסה 8.1 עם אפשרות לשדרוג שיופיע בעת ההפעלה הראשונית אל גירסה 9 של אנדרואיד. הגירסה הגלובלית של הסטרימר כוללת עברית מובנית בתוכה. הוא מסוגל להזרים וידיאו ברזולוציה גבוהה של עד 4k.

קל מאוד להתקין את הסטרימר, רק לחבר לחשמל ואת כבל ה-HDMI לטלוויזיה. בהפעלה הראשונית הסטרימר יבקש לכייל את השלט ולאחר מכן תהליך התקנה פשוט בו יש להכניס פרטי Wifi של האינטרנט שלכם וניתן גם להתחבר עם חשבון הגוגל כדי להוריד אפליקציות או לסנכרן היסטוריית צפייה, מועדפים, פלייליסטים בסטרימר עם החשבון שלכם.

הסטרימר יציע אפשרות לחיבור לנייד שלכם ואז להשלים את תהליך ההתקנה משם. למי שמעדיף זאת על פני השימוש בשלט לצורך ההתקנה הראשונית.

לאחר סיום ההתקנה הראשונית הטלוויזיה תהיה כבר מוכנה לשימוש. בחלק העליון של המסך ישנה תיבת חיפוש של גוגל כולל אפשרות לחיפוש קולי. בצד הימיני מופיעים האפליקציות המובחרות ויחד איתם המלצות לתכנים. ניתן להתאים אישית את מסך הבית ולבחור אילו אפליקציות יוצגו.

השלט

עם הסטרימר מגיע שלט בלוטות' שבניגוד לשלטי האינפרא אדום הוא אינו דורש קו ראיה ישיר עם הסטרימר. דבר שמאפשר לשלוט בשלט גם כאשר יש חפץ בינו לבין הממיר המסתיר אותו או אפילו כאשר הממיר במגירה או בארון. טווח הקליטה אמור להיות עד כ-10 מטרים, כמובן שבפועל לא תנצלו גם כמחצית מהטווח הזה. השלט פועל על שני סוללות מסוג AAA שאינן כלולות באריזה.

השלט קיבל עיצוב יפה ומינימליסטי עם 10 לחצנים בלבד הכוללים את לחצן הכיבוי וההדלקה, לחצן ה-Google Assistant שמאפשר להפעיל את הפקודות הקוליות בסטרימר וישנו גם מיקרופון מובנה בתוך השלט, לחצני ניווט, לחצנים ל-NetFlix ו-Prime Video של אמזון ולחצן הווליום.

למי בוקס אין חיבור לכבל רשת וכדי לעשות זאת נדרש לרכוש מתאם USB שיאפשר זאת.

יתרונות

  • סטרימר איכותי ומעוצב של מותג נודע
  • מערכת הפעלה Android TV מעודכנת
  • שלט בלוטות'
  • תמיכה רשמית ב-Netflix

חסרונות

  • אין חיבור לכבל רשת, נדרש מתאם
  • נפח אחסון של רק 8GB
  • אין אפשרות להרחבת האחסון דרך MicroSD

מחיר והזמנה

המי בוקס נמכר במחיר אטרקטיבי בהשוואה לסטרימרים האחרים המובילים בשוק. תוכלו להזמין אותו בארץ מ-KSP דרך הקישור הבא כולל אחריות של היבואן הרשמי המילטון או מחו"ל דרך אליאקספרס בקישור הבא במחיר של 55 דולר כולל משלוח

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


5 תגובות על “סקירה: סטרימר אנדרואיד שיאומי מי בוקס Xiaomi Mi Box S”

  1. תמונת פרופיל של צבי גליק
    צבי גליק

    לא מצליח לגרום לשיאומי להליק ולכבות את הטלויזיה

  2. גם אני, חבל שלא רואים את תהליך החיבור לטלוויזיה ואיזה מסך בוחרים ?

  3. תמונת פרופיל של URI SHMUELI

    אני מחבר לפי ההנחיות שלך ,ובשלב הלחיצה על 2 כפתורי השלט מול הסטרימר אין שום תגובה, יש אור אדום מאחור שדולק.

  4. היי יוסי. המיבוקס אצלי מחובר לטלויזיה החכמה. הבעיה שכל פעם צריך להתחבר דרך הטלויזיה ל HDMI הספציפי שמחובר למיבוקס, ואז צריך להדליקו מחדש.
    האם יש דרך שהטלויזיה תיפתח ישר על הסטרימר מבלי להדליקו מחדש כל פעם?

    1. תמונת פרופיל של יוסי אהרון
      יוסי אהרון

      שלום יואב, אני מציע לבדוק ספציפית לדגם של הטלוויזיה שברשותך האם זה אפשרי. בוידיאו הסקירה הראתי כיצד להפעיל את האפשרות בהגדרות הסטרימר אבל מכשיר הטלוויזיה צריך גם לתמוך בזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן