בעלי מערכת הפעלה Windows 10? אל תשכחו לצור כונן שחזור

פורסם על ידי

בקטגוריה

יש לכם מחשב בעל מערכת הפעלה Windows 10? אל תשכחו לצור כונן שחזור כדי שתוכלו לשחזר את המחשב בעת תקלה, וירוס או נוזקה שהצליחו לפגוע בקבצי המערכת או אפילו רק כיבוי לא נכון או הפסקת חשמל שיכולה לגרום לכך. אין לדעת מתי תצטרכו לבצע שחזור כזה ואמליץ מאוד לכל אחד לעשות זאת ואם לא עשיתם עדיין, עשו זאת עכשיו!

מהו כונן שחזור מערכת ולמה צריך אותו?

כונן שחזור המערכת (באנגלית: Recovery Drive) הוא כונן המכיל קבצי מערכת חשובים הנחוצים לפעילותה התקינה של מערכת ההפעלה. ברגע הנחוץ בו אחד מקבצי המערכת נפגם, תוכלו לחבר את כונן השחזור ולבצע שחזור של קבצי המערכת המקוריים.

כונן השחזור מקביל בדיוק למדיית השחזור בדיסק CD או DVD שבא יחד עם תקליטור ההתקנה של מערכת ההפעלה. אבל בשונה מיצירת כונן שחזור, הדיסק של מערכת ההפעלה ישחזר את הקבצים כפי שהיו בהתקנה הראשונית ולא מנקודה מסוימת (ולאחר שהמערכת מקבלת עדכונים) כפי שנעשה בכונן השחזור. כיום גם נפוץ שיצרני מחשבים ניידים מטמינים כונן שחזור נסתר בדיסק הקשיח המאפשר לשחזר את מערכת ההפעלה בעת הצורך כפי שהגיעה מהיצרן.

אז נחזור לכונן השחזור. במידה ופתאום מערכת ההפעלה לא עולה לכם ומציגה שגיאה, בניגוד למערכות הפעלה קודמות בווינדוס 10 לא ניתן לבצע הפעלה במצב בטוח (באנגלית: Safe Mode), לא ממסך השגיאה בכל אופן ולא בעת שהופיעה התקלה. בווינדוס 10 יש צורך בכונן שחזור נפרד הכולל את אופציית שחזור המערכת.

איך יוצרים כונן שחזור בווינדוס 10?

לאחר שהבנתם למה יש צורך בכונן שחזור, אסביר לכם כיצד לבצע זאת. ווינדוס ממליצה על כונן בנפח 16GB אך מניסיון לרוב קבצי כונן השחזור שווינדוס יוצרת הם גדולים בהרבה ומומלץ מאוד להשתמש בכונן בנפח של 32GB לפחות (אני אישית רכשתי של 64GB, במיוחד עבור כונן השחזור). ניתן להזמין כונן של SanDisk באיביי במחיר מופחת מהארץ.

וודאו כי פירמטתם את הכונן לפני ואין עליו שום קובץ שאתם צריכים, אם לא ביצעתם מחיקה של הקבצים, ווינדוס תמחק אותם בעת הליך יצירת הכונן, לכן חשוב מאוד לגבות כל קובץ חשוב בכונן ה-USB שאתם משתמשים עבור כונן השחזור. כונן ה-USB ישמש אך ורק לשם כונן שחזור, לא תוכלו להשתמש בו עבור שימושים אחרים גם אם ישנו מקום פנוי.

לאחר שיש ברשותכם כונן USB ריק בעל נפח של 16GB לפחות והוא מחובר למחשב, הכנסו אל לוח הבקרה של ווינדוס ואז לחצו על "עדכון ואבטחה" > "שחזור" (מופיע בפינה הימינית של המסך).

ייתכן שתצטרכו להכניס את הסיסמה שלכם לאחר מכן סמנו ב-√ את האפשרות "גבה קבצי מערכת אל כונן השחזור" ועקבו אחר השלבים עד להשלמת התהליך.

בסיום הוציאו את כונן השחזור ושמרו במקום בטוח למקרה שתצטרכו אותו. כעת אתם יכולים להיות יותר רגועים, במיוחד אם יום אחד המחשב לא יעלה ברגע שאתם באמת צריכים. בכל אופן תמיד תבצעו גיבוי לקבצים כדי להיות בטוחים.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


4 תגובות על “בעלי מערכת הפעלה Windows 10? אל תשכחו לצור כונן שחזור”

  1. קרה לי באג והמערכת לא עלתה וגם הכונן שחזור לא עלה וקיבלתי שגיאה
    אז העלתי את המחשב עם בוט חיצוני והעתקתי את כל קובצי המערכת מדיסק התקנה (ISO) לתוך הכונן מערכת C: והפעלתי מחדש ואז קיבלתי אפשרות התקנה מחדש של המחשב או תיקון קבצים פגומים והכל בא על מקומו בשלום

  2. מעניין ומועיל מאוד. תודה

  3. אפשר לפרמט את הדיסק הקשיח ואחר כך להעלות לו מערכת הפעלה מכונן שחזור כמו שתיארת?

  4. תמונת פרופיל של אריה לוי
    אריה לוי

    מה קורה אם הכונן c שעליו יש את.מערכת ההפעלה תקול האם אפשר לשחזר בלי שווינדוס בכלל יעלה כלומר להכניס את כונן השיחזור ולהדליק את.המחשב ושהמחשב יזהה את.כונן השיחזור וייבצע שיחזור האם זה אפשרי בכלל דבר כזה או לחילופיו לשחזר את ה-o.s על כונן קשיח אחר ? האם זה אפשרי דבר,כזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן