רכבי סוזוקי

רכבי סוזוקי זכו למוניטין בזכות האמינות והחסכון בדלק של מנועיהם. כחובב רכב ובלוגר ותיק, הייתה לי הזדמנות לחקור את נבכי סדרת המנועים של סוזוקי ולהבין מה מייחד אותם.

המנועים של סוזוקי, במיוחד בנפחים הקטנים, נחשבים עמידים מאוד ומספקים ביצועים טובים יחסית לגודלם. דגם ה־1.2 ליטר בנזין, למשל, נפוץ מאוד ברכבים כמו הסוויפט והבלנו. זהו מנוע פשוט, שקט, ונוח לטיפול – והוא אחת הסיבות לכך שהרכבים האלו כל כך פופולריים בישראל.

בשנים האחרונות, סוזוקי החלה לשלב טכנולוגיות חדשות יותר כמו מערכת MILD HYBRID. מדובר במערכת שמשלבת בין מנוע בנזין לבין מנוע חשמלי קטן שעוזר בעיקר בזינוק ובהאטה, מה שתורם גם לחיסכון בדלק וגם להפחתת פליטות מזהמים. אמנם זו לא מערכת היברידית מלאה כמו של טויוטה, אבל היא פשוטה יותר, זולה יותר, ולא דורשת טעינה חיצונית – וזה יתרון למי שלא רוצה להסתבך.

דגם הקרוסאובר, לדוגמה, מגיע עם מנוע 1.4 ליטר טורבו, עם מערכת ההיבריד הקלה. זה מנוע חזק יחסית, שמרגיש זריז מאוד ביחס למה שמקובל בסגמנט. יצא לי לנהוג ברכב הזה, והתחושה היא שהוא מצליח לשלב בין ביצועים טובים לנסיעה נעימה ודי שקטה.

סדרת מנועי K

סדרת מנועי K של סוזוקי הוצגה לראשונה בשנת 1994 והיא אחת מסדרות המנועים הבולטות של המותג. יתרונם של מנועים אלה הוא במשקלם הקל, בביצועים, באמינות ובשילוב בין תפוקת הכוח והחסכון בדלק. מנועי סדרת K ידועים במבנה קל המשקל שלהם אשר תורם ליעילות דלק משופרת מבלי לפגוע בביצועים.

הסדרה כוללת שורה של מנועים קטנים יחסית, בדרך כלל בין 1.0 ל־1.4 ליטר, שתוכננו מראש להיות קלים, חסכוניים ואמינים מאוד. מדובר במנועים עם בלוק מאלומיניום, תזמון שסתומים משתנה (VVT), ולרוב עם 4 שסתומים לצילינדר. הדגש בסדרה הזו היה מההתחלה על הפחתת משקל ושיפור היעילות התרמית של המנוע – וזה מורגש היטב גם בשטח.

בין המנועים שמרכיבים את הסדרה ניתן למצוא את מנועי השלושה צילינדרים כמו K10B ו־K10C, שנמצאים בדגמים עירוניים כמו סוזוקי אלטו וסלריו. אלו מנועים קטנים (1.0 ליטר), אבל בזכות תכנון חכם, הם מצליחים להפיק תגובת מצערת חיה ונמרצת שמתאימה מאוד לנהיגה עירונית. מבחינתי – בנהיגה יום־יומית בתוך העיר, מדובר במנועים שמספקים חוויית שימוש פשוטה, חלקה וחסכונית בדלק.

השלב הבא בסדרה הוא מנועי הארבעה צילינדרים, ובראשם מנוע ה־K12M בנפח 1.2 ליטר, שנמצא בין היתר בדגמים כמו סוזוקי סוויפט, איגניס, ו־בלנו. מנועים אלו מצטיינים באמינות גבוהה במיוחד. אחד היתרונות הבולטים בעבודה איתם הוא התחזוקה הפשוטה – שרשרת טיימינג שאינה דורשת החלפה תקופתית, נגישות גבוהה לרכיבים, ועלויות טיפול נמוכות.

עוד מנוע חשוב הוא מנוע ה־K14B, בנפח 1.4 ליטר. מנוע זה פועל בצורה חלקה, וניתן למצוא אותו בדגמים כמו סוזוקי קרוסאובר ו־ויטארה בגרסאות מסוימות. המנוע הזה אמנם שומר על קווים שמרניים מבחינת טכנולוגיה, אבל מה שמקבלים ממנו בפועל זה שקט, פעולה רציפה, ואמינות שממשיכה גם אחרי מאות אלפי קילומטרים – וזה משהו שפגשתי לא פעם בשטח.

בשנים האחרונות נכנס לתמונה גם מנוע ה־K15C – גרסה מודרנית יותר בנפח 1.5 ליטר, שמשולב כיום בגרסאות מסוימות של הויטארה. מדובר במנוע עם הזרקה כפולה (dual jet) וטכנולוגיית Mild Hybrid – מערכת היברידית קלה שמסייעת בהפחתת צריכת הדלק ובשיפור הביצועים בנסיעה עירונית ובזינוק. החוויה שלי מהנהיגה עם המנוע הזה היא חיובית מאוד – הוא שקט, חלק, וחסכוני.

יתרון נוסף של סדרת מנועי K הוא העמידות שלהם לאורך זמן. מנועים אלו מצליחים להחזיק שנים רבות גם בתנאי חום כמו שיש בישראל, מבלי לסבול מבעיות התחממות או צריכת שמן מוגזמת. התחזוקה פשוטה מאוד – טיימינג שרשרת (ולא רצועה), פילטרים נגישים, ולא נדרשת התעסקות מיותרת.

הצטרפו אל קבוצת הפייסבוק המוסך הוירטואלי בה תוכלו לשאול שאלות בנוגע לכל בעיה או תקלה ברכבכם.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון

בלוגר; מתכנת ואיש מחשבים; בעלים של רכב פיג'ו וחובב המותג בעל הכרות עם כמעט כל דגמי פיג'ו ומנועיהם השונים. הכרות נרחבת עם כלי דיאגנוסטיקה ואבחון תקלות. קראו עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דף הבית » רכבי סוזוקי
דילוג לתוכן