בעמוד זה אציג לכם את מגוון רכבי טויוטה ודגמיהם השונים. אני טכנאי דיאגנוסטיקה מוסמך העובד בטויוטה עם ניסיון וידע במגוון רחב של דגמי החברה. בעבודה היומיומית שלי אני עוסק בדיאגנוסטיקה ואבחון תקלות מתקדמות במערכות הרכב השונות, עדכוני תוכנה, ריקולים ועוד.
כאן באתר אני משתף את המידע המקצועי שלי על הדגמים השונים – החל מיאריס ויאריס קרוס, דרך ראב4 ועד לקורולה ולדגמי היוקרה של לקסוס. אני מסביר על המנועים, מערכות ההנעה, טכנולוגיות הבטיחות והחידושים הטכנולוגיים שכל דגם מציע. כאן תוכלו ללמוד על הדגמים, להבין את היתרונות והחסרונות שלהם, ולהיות בטוחים שאתם מקבלים מידע ישר, אמין ומקצועי.
טויוטה יאריס / יאריס קרוס
טויוטה יאריס היא האופציה הקומפקטית והחסכונית בעיר. מנועי הבנזין שלה אמינים במיוחד, עם צריכת דלק נמוכה מאוד, במיוחד בדגמים החדשים עם מערכת היברידית. מהניסיון שלי, תקלות שכיחות הן בדרך כלל במערכת החשמל או חיישני המנוע, אך התחזוקה השוטפת פשוטה וזולה יחסית. היא נוחה לנהיגה בעיר, עם שליטה טובה במרחב ובמערכות בטיחות מתקדמות שמגיעות כבר מהגרסאות הבסיסיות.
בדגמי היאריס הישנים יותר (עד 2011 בערך) תמצאו לרוב מנועי בנזין קטנים בנפח 1.0 ו־1.3 ליטר. אלו מנועים פשוטים, אמינים ועמידים, אבל פחות חסכוניים בהשוואה לטכנולוגיה ההיברידית של השנים האחרונות. מ־2012 ואילך נכנסה חזק הגרסה ההיברידית (1.5 ליטר בנזין עם מנוע חשמלי), ופה באמת רואים שינוי גדול, גם בצריכת הדלק וגם בתחושת הנהיגה.
למי שמחפש יאריס משומשת, אני בדרך כלל ממליץ על שנתונים 2015 ומעלה. מהשנים האלו טויוטה כבר שיפרו את המנוע ההיברידי ואת מערכות החשמל, והאמינות רק התחזקה. כמובן שדגמי 2020 ומעלה, עם הדור החדש של המערכות ההיברידיות, נותנים את התמורה הטובה ביותר מבחינת חסכון, בטיחות ואבזור.
בשנים האחרונות נכנסה גם היאריס קרוס, שהיא בעצם האחות ה”גבוהה” של היאריס. מנקודת מבט שלי כאיש דיאגנוסטיקה העובד בטויוטה, המערכות דומות מאוד, גם מבחינת מנועים וגם מבחינת הנעה היברידית. ההבדל העיקרי הוא במבנה ובנוחות: היאריס קרוס גבוהה יותר, עם מרווח פנימי גדול יותר ותתאים למי שמחפש תנוחת נהיגה גבוהה או קצת יותר מקום למשפחה. מצד שני, היא כבדה יותר ולכן מעט פחות חסכונית בדלק לעומת היאריס הרגילה.
טויוטה קורולה
קורולה היא כלי רכב שמציע איזון מצוין בין אמינות, עיצוב וביצועים. מנועי הבנזין וההיברידיים שלה חזקים ועמידים, ומערכת הבלימה והבקרות האלקטרוניות מתוחזקות בקלות. מבחינת תחזוקה, מדובר ברכב שמעט מאוד דורש טיפולים יקרים. תקלות שכיחות שאני רואה הן לרוב במערכות החשמליות או חיישני הזרימה והחמצן, אבל רובם ניתנים לאבחון מהיר בדיאגנוסטיקה.
מהניסיון שלי, טויוטה קורולה תמיד הייתה בחירה נבונה לבעל רכב שאוהב אמינות, תחזוקה סבירה ועלויות הפעלה נמוכות. לאורך השנים ראיתי דגמים שעברו מאות אלפי קילומטרים ועדיין מתפקדים. קורולה נהנית ממוניטין עולמי של אמינות ותחזוקה קלה, והיא פופולרית גם בישראל בזכות נגישות חלקי חילוף ושירות.
טויוטה ראב4
ראב4 הוא רכב שטח קומפקטי שמשלב ביצועים עם נוחות. המנועים שלו חזקים, במיוחד בגרסאות ההיברידיות, והמערכות האלקטרוניות תומכות בנהיגה בטוחה גם בתנאים קשים. בעבודה שלי אני נתקל בעיקר בעדכוני תוכנה למערכות ההנעה והבקרה, אך למעט זה – רמת האמינות גבוהה מאוד. מבחינת חסכון בדלק, הגרסאות ההיברידיות מצוינות ונוחות מאוד לנסיעה עירונית ופרברית.
טויוטה לקסוס
דגמי הלקסוס מבוססים על אותה אמינות של טויוטה, אך עם רמות אבזור וביצועים גבוהים יותר. המנועים חזקים, השיוט על כביש פתוח נעים במיוחד, והמערכות האלקטרוניות מתוחכמות אך אמינות. תקלות שכיחות הן בדרך כלל מינוריות, חיישנים או תוכנות עדכון ורובן ניתנות לאבחון מהיר בדיאגנוסטיקה.
טויוטה היילקס
היילקס (Hilux) הוא אחד מרכבי העבודה האמינים והעמידים ביותר של טויוטה עם מוניטין עולמי של טנדר קשוח שמסוגל להתמודד עם תנאי שטח קשים ונסיעות ממושכות. המנועים שלו, בנזין ודיזל, ידועים באמינות גבוהה עם מומנט חזק במיוחד בגרסאות הדיזל שמותאם לגרירה ולעומסים כבדים.
ההיילקס מציע שילוב של עמידות, פשטות מכאנית ומערכות בטיחות מודרניות, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת גם לעבודה יומיומית וגם לטיולים בשטח. קראו עוד על טויוטה היילקס
אני מבצע לרכבים אלו ביום יום עדכונים לתוכנת המנוע, אני מתחבר עם ציוד דיאגנוסטיקה ייעודי של החברה ומתקין את העדכון בצורה מבוקרת ובטוחה. עדכוני התוכנה מבטיחים שהמנוע יעבוד בצורה אופטימלית, ישפרו את צריכת הדלק, יפחיתו תקלות חוזרות ולעיתים אף יוסיפו שיפורים במערכות נלוות כמו תיבת הילוכים או מערכת הפליטה.
טיפים כלליים לכל דגמי טויוטה
מהניסיון שלי, כל דגמי טויוטה דורשים תחזוקה סדירה אך פשוטה יחסית, עם דגש על שמן מנוע, בדיקות מים וקירור, וכן בדיקות למערכת חשמל ומערכות בטיחות. רוב התקלות הן קלות לאבחון עם הכלים המתאימים, והחלקים נגישים במחירים סבירים.
נכתב על ידי:

יוסי אהרון
טכנאי דיאגנוסטיקה ומכונאות רכב; בעל ידע והכרות נרחבת בעבודה עם כלי דיאגנוסטיקה מתקדמים, מערכות מחשוב ואבחון תקלות. קראו עוד »