טויוטה היילקס

כמי שעובד שנים בתחום הדיאגנוסטיקה של רכבי טויוטה, אחד הרכבים שאני פוגש לא מעט במוסך הוא טויוטה היילקס (Hilux). מדובר בטנדר חזק, עמיד ואמין במיוחד, שנחשב לכלי עבודה מועדף בישראל ובעולם.

קיימים מגוון רמות גימור עם מנועים וסוגי הנעה שונים:

רמת גימורסוג הנעהמנועתיבת הילוכים
ACTIVE+ 2×42WD (אחורי)2.4L דיזל (2GD-FTV)אוטומטית 6 הילוכים
ACTIVE 4×44WD (כל הגלגלים)2.4L דיזל (2GD-FTV)אוטומטית 6 הילוכים
ADVENTURE4×4קיימת גם ב־2.4 דיזל וגם ב־2.8 דיזל (1GD-FTV) ברמות גבוהות יותראוטומטית 6 הילוכים
SAHARA4×42.8L דיזל (1GD-FTV)אוטומטית 6 הילוכים

דגמי מנועים בהיילקס

טויוטה היילקס נמכר בישראל ובעולם עם שני מנועי דיזל מרכזיים:

מנוע 2.4 ליטר (2GD-FTV)
מנוע ארבעה צילינדרים טורבו דיזל, נפוץ מאוד בדגמים הבסיסיים יותר (Active / Active+). המנוע ידוע באמינותו וצריכת דלק סבירה אך לעיתים סובל מתקלות במערכת ה-EGR, חיישני דלק וחיישני טמפרטורה.

מנוע 2.8 ליטר (1GD-FTV)
זהו מנוע חזק יותר שמפיק ביצועים מרשימים במיוחד – סביב 204 כ”ס ו-500Nm מומנט. נמצא בגרסאות הגבוהות (Adventure / Sahara). מתאים מאוד לגרירה, לשטח ולעבודה בעומס, אך דורש תחזוקה מוקפדת יותר, ובפרט הקפדה על איכות שמן ודלק כדי למנוע בלאי מואץ במערכת ההזרקה.

איך אני מאבחן ופותר בעיות ברכבים אלה

באמצעות ציוד דיאגנוסטיקה מתקדם ומקורי של טויוטה, אני מאתר את התקלה בצורה מדויקת – אם זה חיישן תקול, הצטברות לכלוך במערכת הפליטה או צורך בעדכון תוכנה. הטיפול מותאם אישית לרכב וללקוח: החל מניקוי והחלפת חלקים, דרך טיפול ממוקד במערכת ה-DPF ועד ביצוע עדכוני תוכנת מנוע שמחזירים את ההיילקס לביצועים מיטביים.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון

טכנאי דיאגנוסטיקה ומכונאות רכב; בעל ידע והכרות נרחבת בעבודה עם כלי דיאגנוסטיקה מתקדמים, מערכות מחשוב ואבחון תקלות. קראו עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דף הבית » טויוטה היילקס
דילוג לתוכן