סקירת שירותי אחסון וירטואלי VPS – מי נותן את התמורה הטובה ביותר עבור המחיר?

פורסם על ידי

בקטגוריה

לאחסון אתרים משותף יכולים להיות לא מעט חסרונות שהמשמעותי ביניהם הם הביצועים התלויים על פי מספר האתרים המאוחסנים יחד וחוסר הגמישות להתאים את תכונות השרת על פי רצונכם. במידה ואתרכם צובר תנופת גולשים או שהביצועים של טעינת עמודי האתר כבר לא מספקים, תרגישו מיד את הצורך לעבור לשרת וירטואלי פרטי הנקרא באנגלית VPS קיצור של Virtual Private Server.

מהו שרת VPS ואיך הוא שונה מאחסון שיתופי?

שרת אחסון וירטואלי או בשמו VPS הוא שירות בו מוקצים חלק ממשאבי שרת (אחסון, זיכרון, מעבד) עבור לקוח. כך ששרת ייעודי (או מערך של כמה שרתים יחד) מחולק עבור מספר לקוחות כשרתי אחסון וירטואלים אך אם זאת בניגוד לאחסון השיתופי הביצועים של כל לקוח בשרת הוירטואלי שלו לא משפיעים על ביצועיו ועל כלל אלו המאוחסנים בשרת עצמו. לפחות לא באותו האופן שבו מושפעים או משפיעים אתרים באחסון השיתופי כך שבשרת אחסון וירטואלי נוכל לשערך את רמת הביצועים הצפויים והמגבלה שלו על פי נתוני השירות שנרכוש ואם יש צורך גם לשדרג בהתאם.

באחסון שיתופי חברת האחסון מאחסנת מספר רב של אתרים על שרת אחד והמשמעות של הדברים שאתם חולקים את המשאבים של השרת עם כלל האתרים בו והביצועים יהיו בהתאם. חסרון נוסף לשרת שיתופי הוא מבחינת האבטחה, אם אתר באחסון השיתופי של אותו השרת נפרץ או חווה מתקפה על ידי האקרים, גם האתר שלכם מושפע מכך ואין לכם מה לעשות בנושא אלא להסתמך על חברת האחסון.

סוגיה נוספת מבחינת אבטחה, היא כתובת האייפי המשותפת, אם אחד מהאתרים מפיץ ספאם ונכנס לרשימה השחורה, אתרכם עלול להיפגע גם הוא, במיוחד בעניין קידום האתר במנועי החיפוש. מבחינה טכנית יש גם מגבלות שאין יכולת להתאים אישית את תכונות השרת מכיוון ששינוי הגדרות בו ישפיע על כל האתרים המאוחסנים בו.

מסיבות אלה מומלץ מאוד לאחסן באחסון שיתופי אתרי תדמית שלהם אין תעבורה גדולה. אתרים עם טראפיק גבוהה או כאלה שרוצים זמני טעינה מהירים או קונפיגורציה מותאמת אישית של השרת, צריכים שרת וירטואלי או ייעודי.

היתרונות של שרת אחסון וירטואלי (VPS)

  • ביצועים גבוהים – ביצועיו של שרת אחסון וירטואלי יהיו הרבה יותר גבוהים לעומת כל אחסון שיתופי או חבילת אחסון בענן)
  • אבטחה – שרת אחסון וירטואלי שמנוהל ומתוחזק נכון יהיה יותר מאובטח משרתי אחסון שיתופי שלרוב לא זוכים לעדכונים ומשתמשים בגירסאות ישנות של תוכנה.
  • ניתן להגדיל ולשדרג את משאבי השרת כמו אחסון, זיכרון ומעבד בצורה קלה ומהירה על ידי תשלום נוסף לשירות בו אתם משתמשים. בניגוד לשרת הייעודי שידרוש מכם שינוי פיזי והוספה של רכיבי חומרה בהתאם לצורך.
  • ניתנת לכם יותר שליטה על כל רכיב של תוכנה בשרת שלכם החל מבחירת מערכת ההפעלה ועד לפאנל ניהול, גירסת PHP, MySQL וכו'.

כל האמור לעיל הוא בהנחה שמי שמנהל ומתחזק את השרת הוא בעל ידע וניסיון מתאים בכך. ללא תחזוקה של השרת הוא נחשף לפרצות אבטחה וגם יזכה לביצועים ירודים לעומת שרת עדכני ומנוהל כהלכה.

החסרונות של שרת אחסון וירטואלי (VPS)

  • דורש ידע וניסיון בניהול ותחזוקת השרת. זכרו שהשרת עצמו מגיע ריק, אתם אלו שבוחרים את מערכת ההפעלה ואת שאר רכיבי התוכנה שתרצו להתקין (פאנל ניהול, Apache, PHP, MySQL וכו').
  • שרת לא מתוחזק כראוי יהווה מקור לפרצות אבטחה ולביצועים ירודים או להשבתה מוחלטת של כל האתרים המאוחסנים בו.
  • שרת אחסון וירטואלי מנוהל יעלה הרבה יותר משירות אחסון שיתופי.
  • אינו כולל פאנל ניהול כמו cPanel ולכן מתאים למשתמשים מתקדמים שיודעים מה הם עושים. אם רוצים ניתן לרכישת רישיון בתשלום אך שוב זו שאלה תקציבית.
  • בעיה כללית בשרת בין אם חומרתית (פיזית) או בתוכנה תשבית את כלל המאוחסנים בו ואין לכם שליטה במצב רק לאחר שהשרת יוחזר לאוויר.

אם אין לכם את הידע ו/או הזמן הדרוש לנהל ולתחזק שרת אחסון וירטואלי אז יהיה עדיף עבורכם לבחור באחסון שיתופי עבור אתרכם. עבור שירותי אחסון שיתופי, כתבתי פוסט השוואה בין שירותי אחסון מומלצים.

באיזה שרת וירטואלי לבחור?

חברות אחסון מציעות מגוון חבילות של שרתי אחסון וירטואלי (VPS), איזו חבילה תתאים לכם? זה תלוי בדרישות שלכם ומה שאתם הולכים להתקין על השרת.

בדרך כלל רוב השירותים יציעו תעבורה מספקת עבור אתרים עד סדר גודל בינוני של מאות כניסות יחודיות ביום. נפח הדיסק גם הוא בהתאם לדרישות שלכם שהנפח של החבילות הבסיסיות נע בין 10GB ל-20GB. נפח הזיכרון RAM יתחיל מ-512MB אך אמליץ לרכוש שרת וירטואלי עם זיכרון של לפחות 1GB זיכרון. כמובן שמפרט השרת תלוי בדרישות שלכם בהתאם לשימוש שאתם עושים בשרת.

שירותי אחסון וירטואלי מומלצים

ריכזתי עבורכם רשימה של שירותי אחסון אותם אסקור. לכל שירות יש את היתרון והחיסרון שלו למרות שהמחיר נשאר זהה יחסית ברוב שירותי האחסון אותם הזכרתי.

DigitalOceanמומלץ!

DigitalOcean היא חברת אחסון המציעה שירותי אחסון וירטואליים. החבילה הכי זולה אצלהם נמכרת עבור 5 דולר וכוללת נפח אחסון של 20GB SSD, 512MB RAM ו-1 טרה תעבורה. לא מומלץ לעשות בחבילה זו שימוש עבור פרודקשן אלא רק עבור פיתוח נסיוני.

החבילה הבסיסית שלהם שמתאימה עבור הקמת שרתים לאתרי אינטרנט כוללת נפח אחסון של 30GB SSD, 1GB RAM ו-2TB תעבורה עבור 10 דולר בלבד!

הירשמו דרך הקישור הזה ותוכלו לקבל 10 דולר קרדיט לחשבון החדש שלכם שיאפשר לכם להקים דרופלט בסיסי עבור חודשיים חינם.

כל שרת וירטואלי אצלהם נקרא דרופלט (Droplet) וניתן לצור כמה כאלה תחת חשבון אחד. ניתן לשדרג כל דרופלט בקלות, לדוגמה, במקרה בו תצטרכו יותר משאבים או שטח אחסון. אבל עם זאת, לא ניתן לשנמך במידת הצורך ועבור כך צריך לסגור את השרת ולמחוק אותו לחלוטין ואז להעלות גיבוי או image אל דרופלט חדש.

יש להם ממשק מעולה ונוח לשימוש. הם מציעים תמיכה במייל. הזמינות והאמינות שלהם היא גבוהה למרות שלא מומלץ תמיד להסתמך על הגיבוי, כמה משתמשים טענו שהגיבוי שלהם נמחק בגלל כשל או בעיה טכנית שהייתה באחד השרתים שלהם.

Vultr

Vultr היא חברת אחסון נוספת המציעה שרתי אחסון וירטואליים הכוללת שרתים ב14 מיקומים שונים ברחבי העולם. יש להם חבילה שמתחילה החל ב-2.50 דולר אך היא לסביבת פיתוח נסיונית ולא מומלץ לעשות בה שימוש עבור פרודקשן. החבילה הבסיסית שלהם כוללת 25GB אחסון SSD, זיכרון RAM 1024MB ותעבורה 1TB עבור 5 דולר בלבד שזה מחיר מעולה ביחס לתמורה.

שירותי אחסון וירטואליים נוספים

ישנם גם עוד חברות המציעות חבילות של שרתי אחסון וירטואלי (VPS) ביניהם חברת Linode שהיא המתחרה של החברות שהזכרתי למעלה אבל תהליך ההרשמה שלהם דורש אימות בין היתר גם של כרטיס האשראי וזוהי לא החברה היחידה שדורשת זאת.

אגב, ייתכן גם שהחברות האחרות יידרשו מכם פרטים מזהים כמו רישיון נהיגה או דרכון כדי לאמת את זהותכם. אבל מעבר לאימות מניסיון שלי עם Linode כאשר ניהלתי שרת של לקוח, הממשק שלהם הוא מיושן בהשוואה ל-DigitalOcean. נראה שהם עובדים על ממשק חדש כעת אז נחכה ונראה מה יהיה להם להציע בהמשך.

שירותי אחסון וירטואליים מנוהלים

ישנם חברות המציעות שרתי אחסון וירטואליים שמנוהלים על ידם לאלו שאין את הזמן והידע הדרוש לנהל ולתחזק את השרת. ישנו יתרון של חסכון בזמן ניהול ובקרה אך גם חסרון של חוסר גמישות והסתמכות על חברת שירותי הניהול. גם המחיר יהיה גבוהה יותר מאשר רכישה של שרת אחסון וירטואלי לא מנוהל.

ServerPilotמומלץ!

ServerPilot מאפשר לכם לחבר את השרת הוירטואלי שלכם אליה והיא תנהל לכם אותו על בסיס PHP, MySQL, Nginx. באמצעות הממשק שלהם תוכלו להוסיף את אתרי האינטרנט שברצונכם לאחסן על השרת והם יידאגו לכל השאר כולל העדכונים למערכת ההפעלה, סטטיסטיקות ונתונים, תעודת SSL ועוד.

דרך הקישור הזה תוכלו לקבל 10 דולר קרדיט לחשבונכם שיאפשר לכם חודש שימוש חינם בשירות שלהם.

עבור תשלום של $10 בחודש הם מציעים שירותי ניהול מלאים וכוללים גם תעודות SSL חינם. החבילה לא תלויה בגודל האחסון של השרת הוירטואלי, תוכלו להזמין איזה חבילה שתרצו מ-DigitalOcean ולעבוד עם ServerPilot רק עבור $10 דולר בחודש עבור כל שרת.

בניגוד לשירותים אחרים כמו Cloudways שאסקור בהמשך הפוסט, ל-ServerPilot יש את הגמישות והיא מאפשרת גישת Root. וזהו היתרון כאן, שהכל נמצא תחת השליטה שלכם. אם תרצו לעזוב את ServerPilot תוכלו לעשות זאת בכל עת. אתם לא תלויים בהם.

ישנם גם כמה חסרונות, אין להם כלי ניהול למסד הנתונים כך שתצטרכו להתקין בעצמכם אחד כזה. כך גם לגבי הגיבויים, תצטרכו לבצע ידנית או להתקין כלי שעושה זאת.

Cloudways

בניגוד אל קודמו, Cloudways מציעה עבורם את החבילה המשולבת של שרת אחסון וירטואלי וניהולו יחד. זאת אומרת שאין צורך לרכוש את השרת הוירטואלי קודם, כל השירות מוצע במקום אחד דרך חברה אחת. כרגע הם עובדים עם DigitalOcean, Vultr, AWS, Google Cloud Platform ו-Kyup.

היתרון שלהם שהם מנהלים את הכל עבורכם תחת קורת גג אחת ומאפשרים גם לאלו שפחות מנוסים ובעלי ידע להקים שרת וירטואלי פרטי ולהריץ עליו אתר אינטרנט.

המחירים שלהם יקרים יותר מהסיבה שכוללים את דמי הניהול שלהם. ישנם כמה חסרונות, שימו לב שאתם סומכים על חברה אחת, משלמים לה על להקים עבורכם שרת וירטואלי באחת מהחברות שציינתי מעלה, לא מקבלים גישת Root לשרת וכל ההסתמכות שלכם היא שהם יעשו את העבודה כמו שצריך אחרת לא יהיה הבדל בין זה לבין אחסון שיתופי, השליטה היא לא בידכם.

לסיכום: באיזה שירות לבחור?

אני אישית חושב שאם בוחרים בשרת וירטואלי עדיף שיוכל לפעול ללא הסתמכות על שירותי ניהול אוטומטיים. כלל שזה יהיה תלוי בגורמי צד שלישי כך אתם הופכים את הפתרון ליותר מורכב בעת תקלה או בעיה אחרת שיכולה לצוץ. נכון לזמן זה, אני אמליץ על לבחור בשרת וירטואלי ב-Digital Ocean שכוללים ממשק מעולה ונוח ולשלב עם ServerPilot.

עבור שרת מייל פרטי לשימוש עם כתובת הדומיין שלכם אמליץ לעשות שימוש בשירות הבא המציע זאת במחיר של 5 דולר לחודש בלבד.

אם כבר בחרתם להשקיע בשרת אחסון וירטואלי מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע שמבין בכך. אני מציע שירותי ניהול ותחזוקה לשרתי אחסון וירטואליים וכן ייעוץ והקמה של שרתים אלו. למעוניינים, אתם מוזמנים לפנות אלי דרך טופס יצירת הקשר באתר או דרך עמוד הפייסבוק שלי.

אם אתם לא בטוחים מה השירות או החבילה שתתאים עבורכם, אתם מוזמנים לשאול כאן על ידי תגובה לפוסט ואשמח לענות לכם.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן