10 הרגלים מינימליסטיים שיכולים לשנות את חייכם לטובה

פורסם על ידי

בקטגוריה

סגנון חיים מינימליסטי מאפשר לנו להתמקד בדברים שאנו באמת רוצים. עומס של דברים לא נחוצים בין אם מוחשיים או לא, גורם לנו לבזבוז משאבים כמו אנרגיה, זמן וכסף. שביניהם הזמן הוא היקר ביותר. כסף קונה זמן. תחשבו כמה דברים הייתם יכולים לעשות אם הייתם מתמקדים בדברים שבאמת אתם אוהבים ורוצים לעשות.

בפוסט זה אתמקד ב-10 הרגלים מינימליסטיים שיכולים לשנות את חייכם לטובה.

1. היפטרו מכל דבר שאתם לא צריכים

היפטרו, תרמו או מכרו כל דבר שאתם לא זקוקים לו. כל פריט או חפץ שהוא לא חיוני לכם, תופס מקום מיותר וגורם לכם לבזבז זמן בניקיון וסדר ללא שום תועלת ממשית. תחשבו אם באמת אתם עושים שימוש באותו חפץ או פריט, המחשבה של "יהיה לו שימוש" נמצאת אצל כל אחד ולמעשה ברוב המקרים הפריט יושב לו שנים בארון או במקום אחסון חשוך אחר ללא כל שימוש.

2. שנו את הרגלי הצריכה שלכם

בנוסף להתפטרות מחפצים ופריטים קיימים, וודאו לא לרכוש דברים שאתם לא זקוקים להם. אם תרכשו עוד פריטים לא נחוצים שיחליפו את אלה שכבר זרקתם אז מה הטעם בזה? מעבר לחסכון במקום, אתם תחסכו גם כסף. ותחשבו על איך זה יכול להוביל להתחייבויות לא נחוצות כמו משכנתא, כי ברוב המקרים, לא צריך בית גדול יותר, צריך פחות דברים.

3. תהנו יותר מחוויות על דברים מוחשיים

בהנחה שהתקציב שלכם הכספי מוגבל. אם תשקיעו את כספכם בטיול לחו"ל, אני בטוח שתעשו שימוש יותר מועיל בכסף מאשר שתרכשו שעון יד יוקרתי או תכשיט כזה או אחר. הדברים המוחשיים לא יעניקו לכם אושר, זו רק אשליה או תחושה רגעית בעת הרכישה אבל לאחר מכן התחושה הזו תדעך ובדרך כלל זה מוביל למעגל אינסופי של רכישות נוספות כדי לזכות באותה התחושה.

4. הימנעו מדחיינות והשלימו משימות בו בעת

כאשר מגיעים לכם מיילים אל תדחו את קריאתם, ככל שתעשו זאת כך ימשיכו להצטבר בתיבת המייל שלכם מיילים נוספים והמשימה לעולם לא תיגמר. הדבר רלוונטי גם למכתבים בתיבת הדואר הפיזית. בדיוק כמו שיהיה קל יותר לשטוף צלחת לאחר שסיימתם לאכול מאשר לשטוף ערמה גדולה של כלים בכיור.

5. אל תתנו לאחרים להשפיע על אורח החיים שלכם

לפעמים מבלי להרגיש אתם פשוט עוקבים אחרי חברים ועושים את אותם פעולות שהם עושים גם אם מדובר בפעולה שהיא לא טובה עבורכם. זה יכול להיות רכישה של פריט או מוצר שהוא לא נחוץ עבורכם ואתם נאלצים לקנות מלחץ חברתי.

6. עקבו אחר התשוקות שלכם

עשו את הדברים שאתם רוצים לעשות. כאשר יהיה לכם פחות דברים שהם לא נחוצים עבורכם כך יהיה לכם יותר אפשרות להתמקד באלו שבאמת רציתם. וזה אומר גם שיהיה לכם פחות התחייבויות ותצטרכו גם לעבוד פחות עם יותר זמן חופשי לאנשים היקרים לכם ולתחביבים שלכם.

7. צפו פחות בטלוויזיה

בעבר תכני הטלוויזיה היו בעלי תכנון ומחשבה, היה להם ערך מוסף עבור הצופה. כיום מה שנפוץ בטלוויזיה ומה שאנשים מכורים אליו הם תוכניות הריאליטי. חשבו על זה, אתם מבזבים את זמנכם (ואולי גם משלמים על כך) לצפות בהתנהגותם של אנשים אחרים, שלרוב גם תהיה בלתי מכובדת לדעתי. לא כפי שבעבר אנשים יישבו והקדישו מחשבה לכל הופעה טלוויזיונית, כיום כל אדם גם ללא השכלה וללא כישרון יכול להפוך לסלבריטי.

מעבר לבזבוז הזמן הכרוך בכך, לצפייה בטלוויזיה יכולות להיות השפעות בריאותיות כפי שפורסמו במחקרים רפואיים שנעשו בעבר.

8. הקפידו על מזון בריא, שינה טובה ושמרו על כושר

הקפידו לאכול מזון בריא עם עדיפות למוצרים טבעיים במיוחד פירות וירקות שימנעו מאיתנו את הצורך באכילה של מזונות שהם לא בריאים עבורנו. הקפידו על מנוחה ושינה טובה ואל תשבו ישיבה ממושכת מול המחשב, גם אם אתם נאלצים לעשות זאת בעבודתכם הקפידו לקום ולעשות הפסקה מידי פעם כמתאפשר.

9. הפסיקו את המירוץ

האדם מטבעו הוא טיפוס תחרותי וכך אנשים מתרגלים לנהל את ימיהם ולהשלים משימות יומיות שבמחשבה שנייה היו יכולות להיות פשוטות לביצוע, ללא לחץ וחיפזון. ביום יום עדיף לשאוף לחיים שלווים ולהוריד את הלחץ. החיים שלנו לא אמורים להיות במירוץ, אתם אמורים להיות לקחת את מסע החיים ברוגע ושלווה וכמובן שהמציאות לא תמיד מאפשרת זאת אבל צריך לשאוף לזה.

10. אל תתמקדו רק בחיסכון הכספי כי כסף זה לא הכל

אולי ישנם כאלה המגדירים את עצמם כמינימליסטיים ולא יסכימו איתי בנושא אבל אני חושב שלהיות מינימליסט זה המהות בצמצום המחשבות והמשאבים לדברים לא נחוצים והתמקדות בדברים שכן. להיות חופשיים ככל הניתן או לפחות לצמצם את הדברים שגוזלים מאיתנו את החופש.

גם אנשים עשירים יכולים לבחור באורח חיים מינימליסטיים ולא מההבט הכספי. זו הסיבה בעצם שעשירים מחפשים מהות לחיים, כי הכסף עצמו לא מעניק כלום ללא יעד או מטרה. המטרה בלהיות מינימליסט היא לא התמקדות בחסכון הכספי ובטח שלא להיות חרדים על כל הוצאה כספית. בסופו של דבר הכסף הוא רק הכלי אבל חסכון ללא יעד או מהות לא יוביל אתכם לשום מקום.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן