פחות הוא יותר: מה צריך כדי להיות מינימליסט ומה היתרונות של זה

פורסם על ידי

בקטגוריה

אם התעניינתם באורח חיים מינימליסטי והייתם רוצים גם לאמץ אותו לחייכם אך לא יודעים כיצד להתחיל ומדוע בכלל לעשות זאת, זהו הפוסט עבורכם.

אני לא נולדתי ולא גדלתי כמינימליסט, אני חושב שהיה לי חפצים יותר מהאדם הממוצע ביניהם אוספים שונים ופריטים שונים מכל סוג עד לשלב בו הבנתי עד כמה אוכל להרגיש חופשי ויוכל להיות לי יותר זמן אם אחליט לבחור באורח חיים מינימליסטי ולהתפטר מאותם חפצים כדי שאוכל להשקיע את זמני ולהתמקד במה שאני באמת אוהב ורוצה.

ולאחר שעשיתי זאת אני יכול לאמר לכם שזה בהחלט שינה את חיי. הדבר החשוב ביותר הוא להבין את המהות של כל זה ומשמעותה עבורנו כבני אדם ואיך אורח חיים מינימליסטי יכול להשפיע ולתרום לסביבה ואף לטובת עתיד האנושות כולה.

למה להיות מינימליסט?

האדם מטבעו הוא צרכן. כל עוד הוא יכול הוא ימשיך לצרוך, גם שאין תועלת בכך. אנשים רבים לא מודעים לכך שהם סוג של אגרנים. זוהי לא בהכרח דעה מכיוון שהרגלי הצריכה שלהם הם בלתי הגיוניים ולחלוטין מהווים בזבוז של משאבים שמשפיעים על הסביבה ושאר בני האנוש. משאבים שהיו יכולים להקצות לפתירת בעיות אחרות עבור דברים או אנשים שזקוקים להם.

כמה עובדות מעניינות:

  • הידעתם שבית ממוצע מכיל כ-300 אלף פריטים?
  • האדם הממוצע משקיע כ-12 ימים לחיפוש דברים שלא מצא.
  • כ-80% מהחפצים שאנו שומרים, אנו כלל לא משתמשים.
  • אנחנו לובשים רק 20% מהבגדים שברשותנו. השאר נשארים זמן רב בארון ונזרקים לבסוף.

תחשבו כמה משאבים כמו זמן יקר מבוזבזים על אותם פריטים ששוכבים להם שם ולא מניבים כל תועלת.

התמקדות בצריכה נכונה, לא בחיסכון

המטרה של אורח חיים מינימליסטי היא לא להתמקד בלחסוך כסף או להתעשר. בדיוק ההפך, המטרה היא להוריד את הדאגה הזאת. אל תבלבלו בין מינימליזם לקמצנות. מינימליסט מתמקד בלצרוך את הדברים שהוא אוהב ורוצה אבל לא בהכרח מפסיק לצרוך.

מינימליסטיים יכולים להיות גם אנשים עשירים ואף להם, כבעלי משאבים רבים, תהיה חשיבות רבה אם ייעשו זאת וישקיעו את כספם בדברים שיועילו לשאר בני האנוש ולסביבה.

אתם לא צריכים לשקול או לחשוש שאם תהיו מינימליסטיים יהיו לכך השפעות, אם יהיו, רק חיוביות. ואם תתקלו בהשפעה שלילית או אי נוחות, אז זהו לא המינימליזם עליו אני מדבר.

ישנם אנשים שהגדירו את המינימליזם על פי המהות שלהם ובין היתר כללו אל-הורות וקמצנות. זוהי לא המהות עבורי. המטרה היא לא לצור קומונות של קמצנים, בטלנים ואגואיסטים אלא לעודד בחירות נכונות כמו צריכה נכונה של מוצרים איכותיים וניצול משאבים נכון שיועיל לכלל ולא ליחיד.

כיצד להתחיל אורח חיים מינימליסטי?

לאדם הממוצע יש לא מעט חפצים שהוא כלל לא זקוק להם ואנחנו לא מדברים על אספנים. יותר מידי בגדים, מוצרי חשמל, רהיטים, ספרים, נעליים, תיקים ועוד ועוד, עבור מינימליסט זוהי ממש אגרנות לשמה. למה לא להיפטר מכל זה?

לפני שתתחילו להיפטר מהחפצים שברשותכם, השלב הראשון עבורכם הוא לשנות את הרגלי הצריכה שלכם ולרכוש את מה שאתם באמת צריכים. לא יעזור לכם להיפטר מחפץ לא שימושי ואחר כך לרכוש 10 פריטים דומים שגם לא יועילו לכם.

קראו את הפוסט הקודם שלי על מינימליזם בו שיתפתי כמה תובנות בנושא

השלב הבא הוא להיפטר מכל חפץ או פריט שהוא לא שימושי עבורכם בין אם זה ביגוד, רהיטים, פריטי נוי וכל דבר שמהווה נטל ולא מפיק תועלת עבורכם.

זבל של מישהו אחד הוא זהב של מישהו אחר

מכירים את המשפט "זבל של מישהו אחד הוא זהב של מישהו אחר"? זהו המשפט האהוב עלי. כי אם יש משהו שאתה לא זקוק לו אז בטוח שיש מישהו אחר שכן זקוק ויכול להנות בו או להפיק בו תועלת.

לכן אם יש פריט או חפץ שאתה לא רוצה, אני מציע שתתנו אותו בין אם בחינם או עבור סכום סימלי למישהו שיוכל לעשות בו שימוש.

זול יותר הוא יקר יותר

בעבר היו מייצרים מוצרים איכותיים שתוכננו להחזיק זמן רב אבל כיום שרוב רובם של המוצרים מגיע בייצור זול במפעלים בסין, אורח חיי המוצר הוא קטן משמעותית וניתן אף לאמר חד פעמי.

עדיף לקנות מברג יקר של מותג איכותי ב-100 ש"ח שיחזיק לשנים רבות מאשר 10 מברגים ב-10 ש"ח כל אחד שיחזיקו שימוש של מספר ימים או שבוע במקרה הטוב. לכן אלו שאומרים לכם לבחור באלטרנטיבות זולות על פני מותגים איכותיים, ברוב המקרים זהו לא יהיה דבר נכון ויעיל.

אני תמיד מקפיד לרכוש דברים שהוכיחו את עצמם ותוכננו לפתור את המטרה לשמה הם נרכשו בצורה הטובה ביותר או לפחות ברמה המספקת לדרישות בהתאם.

אתם לא צריכים בית כל כך גדול

לאחר שתיפטרו מכל הדברים המיותרים תבינו באמת שאתם לא זקוקים לבית כל כך גדול כפי שחשבתם. תחשבו עד כמה הדבר יכול להיות משמעותי עבור חייכם. במקום לעבוד קשה ולצור התחייבויות שהם כמעט אינסופיות ולקחת משכנתאות שיכניסו את חייכם לשעבוד של עבודה ולחצים.

את כל זה אתם יכולים לחסוך לכם כאשר תשנו את הגישה ותפסיקו את מירוץ הצריכה שבסופו של דבר לא מפיק תועלת עבורכם ולא גורם לכם להיות מאושרים אלא רק להפך. ואם הרגשתם טיפה של אושר בכך, זוהי רק השליה זמנית שתחלוף לה והיא בעצם זו שגורמת לכם להמשיך במעגל הצריכה הנוכחי שלכם.

 

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן