המדריך להקמת אולפן ביתי – חלק 6 – מיקרופונים מומלצים

פורסם על ידי

בקטגוריה

החלק השישי של המדריך שלי להקמת אולפן ביתי שיעסוק בבחירת מיקרופון והמלצות על מיקרופונים.

מיקרופון הוא אחד מהכלים החשובים באולפן שתפקידו להמיר גלי קול לאותות חשמל אנלוגיים. מיקרופון יבחר על פי סוג השימוש בו וגם על פי גוון הסאונד שאנו רוצים לקבל כך שזוהי גם העדפה אישית.

סוגי מיקרופונים

  • מיקרופון דינמי – סוג המיקרופון הנפוץ ביותר שכל אולפן ביתי חייב להחזיק בו. המיקרופון הדינמי בעל עמידות גבוהה ומסוגל לקבל עוצמות סאונד גבוהות וטווח התדרים שהוא קולט מוגבל כך שהוא מתאים במיוחד להופעות חיות או סביבות רועשות. מיקרופון דינמי יהיה זול בהשוואה לסוגים אחרים של מיקרופונים.
  • מיקרופון קונדנסר – מיקרופון רגיש במיוחד הקולט טווח תדרים רחב יותר מזה של המיקרופון הדינמי. צריך להיזהר כאשר מקלטים איתו עוצמות סאונד גבוהות כמו מגברים של גיטרות חשמליות, חצוצרות וכלי נשיפה דומים. זקוקים למתח פאנטום 48V.
  • מיקרופון ריבון – מיקרופון עדין מאוד בהשוואה למיקרופון הדינמי והקונדנסר. בדומה למיקרופון הדינמי בו קיים סליל מתכת, במיקרופון זה מחליף אותו רצועת מתכנת דקיקה מאוד העשויה מאלומיניום. מיקרופוני ריבון לא מתאימים לכל שימוש ועוצמות סאונד גבוהות עלולות להרוס אותם בניגוד למיקרופון הדינמי שהוא עמיד יותר. מתאימות בעיקר לשירה ולקריינות אך גם להקלטת סאונד מרחבי כאשר ממוקמים מרחוק. לא זקוקים למתח פאנטום למרות שיש כמה דגמים יוצאו דופן שכן.

מיקרופונים דינמיים מומלצים

כמה דגמים מומלצים של מיקרופונים דינמיים.

מיקרופון דינמי Shure SM58Shure SM58

SM58 של Shure הוא המיקרופון הדינמי הפופולרי והנפוץ ביותר כמעט בכל אולפן. מיקרופון מומלץ להופעות ועמיד במיוחד, אמור לשמש אתכם למשך שנים רבות. ישנו דגם נוסף בשם SM58 S הכולל מפסק.

מחירו בארץ עומד על 640 ש"ח. ניתן לרכוש באיביי ב-89 דולר שהם כ-300 ש"ח, חצי מחיר מאשר בארץ (לא כולל משלוח).

חשוב להיזהר כי ישנם הרבה זיופים למיקרופון ואלה שלא מבינים בתחום יתקשו להבדיל בין הזיוף למקורי לכן חשוב לרכוש במקום אמין ואצל משווקים מורשים.

מיקרופון Shure SM57Shure SM57

SM57 של Shure הוא מיקרופון דינמי נוסף שנהפך ללהיט קלאסי נמכר. מתאים בעיקר להקלטות של מגברי גיטרה ותופים.

גם כמו קודמו, מחירו בארץ עומד על 640 ש"ח. תוכלו לרכוש אותו באיביי עבור 110 דולר בלבד (כולל משלוח לישראל) שהם כ-400 ש"ח.

 

מיקרופון AKG D5AKG D5

D5 של AKG הוא מיקרופון דינמי המיועד לשירה והוא נחשב למתחרה העיקרי של Shure SM58 שהזכרתי מקודם ויש כאלה המעדיפים אותו על פניו. הוא מדגיש יותר את התדרים הגבוהים אבל אני אישית מעדיף את ה-Shure SM58. בדיוק כמו ב-SM58 של Shure, גם כאן AKG בחרה להציע דגם נוסף AKG D5 S הכולל מפסק.

 

מיקרופונים קונדנסרים מומלצים

כמה דגמים מומלצים של מיקרופונים קונדנסרים.

מיקרופון Rode NT1-ARode NT1-A

מיקרופון קונדנסר שנהפך לסטנדרט בכל אולפני ההקלטות המובילים בעולם. המיקרופון כולל ממברנה רחבה. Rode היא מותג ידוע בתחום המיקרופונים, חברה הנוסדה עוד בשנת 1967.

מחירו בארץ כ-1,600 ש"ח. תוכלו לרכוש אותו באיביי עבור כ-800 ש"ח כולל משלוח.

מיקרופון קונדנסר AKG C414 XLIIAKG C414 XLII

מיקרופון קונדנסר רב תכליתי מהמותג הידוע AKG כולל 5 מצבים לאלו המעוניינים להקליט כלי נגינה שונים במרחקים וטכניקות שונות זה המיקרופון בו כדאי לבחור. המיקרופון הזה מתאים לביצוע הקלטות מגוון ויכול להתאים גם לקריינות ולהקלטות של שני קריינים מכל צד במקביל או לשירה בדואטים.

נכון לעכשיו מחירו של המיקרופון בישראל עומד על 5,270 ש"ח.

מיקרופון קונדנסר Samson C01Samson C01

לבעלי התקציב הנמוך, מיקרופון קונדנסר של חברת Samson המייצרת ציוד אודיו. החברה צברה מוניטין בתחום הציוד הזול לאולפנים. מתאים לאלו שמתחילים וזקוקים לקונדנסר אך אין באפשרותם לרכוש את אלו היקרים.

מחירו בארץ כ-350 ש"ח.

מיקרופון קונדנסר Marantz MPM-1000Marantz MPM-1000

מיקרופון קונדנסר בעל דיאפגרמה רחבה מתאים כמעט לכל סוגי ההקלטות כולל שירה וקריינות. מגיע עם בולם זעזועים, מתקן שולחני וכבל XLR.

מחירו פחות מ-300 ש"ח בארץ והוא בהחלט נותן תמורה טובה מאוד למחיר.

מיקרופונים קונדנסרים עם דיאפגרמה קטנה

מיקרופונים קונדנסרים מומלצים עם דיאפגרמה קטנה נקראים גם "עפרונות" ובאים בדרך כלל בזוג. יכול לשמש למגוון סוגי הקלטות ביניהם גיטרה, תופים ושאר הכלים הדורשים הקלטה מרחבית. לא מתאימים לשירה. דורשים מתח פאנטום 48V.

מיקרופונים Samson C02Samson C02

זוג מיקרופונים "עפרונות" קונדנסרים לבעלי התקציב הנמוך מגיעים עם ספוגים ומתקנים. בישראל נמכרים נכון לעכשיו ב-589 ש"ח עבור זוג מיקרופונים.

 

 

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן