מדוע כדאי לבחור בסמארטפון עם נפח גדול על פני שימוש בכרטיס זיכרון או אחסון בענן

פורסם על ידי

בקטגוריה

אחד היתרונות הגדולים של מכשירי אנדרואיד שהם ניתנים להרחבה על ידי כרטיס זיכרון מסוג MicroSD, רבים נוטים לחשוב שיהיה עדיף עבורם לרכוש סמארטפון עם נפח אחסון של לדוגמה 64GB ואז להרחיב על ידי כרטיס זיכרון אבל הם לא מודעים שיש לכך מספר חסרונות אותם אציג בפוסט זה.

רוב מכשירי הסמארטפון אפילו הבסיסיים ביותר יכללו נפח אחסון פנימי של לפחות 32GB שמכשירי הביניים כבר כוללים לפחות 64GB שהנפח האחסון הנפוץ הופך להיות 128GB ולמכשירי הדגל אף 256GB אבל בדרך כלל מדובר במכשירים יקרים.

ביצועים: מהירות קריאה וכתיבה ובעיית תאימות

הביצועים של אחסון פנימי מובנה יהיו טובים יותר מאשר קריאה וכתיבה מכרטיס זיכרון. במיוחד אם אתם מעבירים אפליקציות כבדות מהמכשיר שלכם אל הכרטיס, אתם תחוו באיטיות ובזמן טעינה איטי מאשר ישירות מהאחסון המובנה במכשיר.

הביצועים של כרטיס הזיכרון ישתנו בהתאם לאיכותו, לרוב כרטיסים זולים ולא ממותגים לא רק שיהיו איטיים אלא גם לרוב עלולים פשוט לא לעבוד כלל פתאום ואתה עלולים לאבד את כל המידע שנמצא בכרטיס. לכן שווה להשקיע בכרטיס ממותג של חברה ידועה כמו SanDisk.

שימו לב שיש גם סוגים ומומלץ לבחור בכרטיס בעל מהירות כתיבה גבוהה במיוחד להקלטות וידיאו וצילום. אמליץ לבחור בכרטיס מסוג Class 10 בדירוג A2. כרטיס זיכרון כזה בנפח של 128GB תוכלו להזמין ב-KSP דרך הקישור הבא.

חסרון נוסף של כרטיס הזיכרון הוא בעיית תאימות ושגיאות שיכולות להופיע לפעמים לדוגמה כאשר אתם בוחרים להעביר אפליקציה מהמכשיר שלכם אל כרטיס הזיכרון, במיוחד בניתוק הכרטיס ואם העברתם יותר מכמה אפליקציות על כרטיס הזיכרון תצפו לכאב ראש בהתקנה והגדרה מחודשת של כל אפליקציה חסרה במכשיר.

באייפון אין הרחבת כרטיס זיכרון אבל אחסון בענן

במכשירי האייפון אין אפשרות להרחיב את נפח האחסון על ידי כרטיס זיכרון לכן תאלצו לבחור במכשיר עם נפח אחסון גדול על פי הצרכים שלכם. אפל מציעה לבעלי מכשירי האייפון שירות אחסון בענן בשם iCloud שמאפשר למשתמשים בו לגבות את התמונות, הסרטונים והמסמכים שלהם.

כאשר נרשמים לשירות מקבלים נפח אחסון חינם של 5GB אולם נפח אחסון זה לא יספק את רוב המשתמשים שיאלצו לשדרג לחבילות האחסון שהם מציעים בתשלום בגדלים הבאים: 50GB עבור 3.90 ש"ח בחודש, 200GB עבור 11.90 ש"ח בחודש ו-2TB עבור 39.90 ש"ח.

שירותי אחסון בענן, גם למכשירי אנדרואיד

אחסון בענן יכול להיות פיתרון נפלא כיום לאחסון בנפח מאוד גדול וללא צורך בתלות פיזית עם אפשרות לגשת לתכנים בכל מכשיר שברשותכם ומכל מקום בעולם.

למכשירי אנדרואיד יש אפליקציות למגוון רחב של שירותי אחסון בענן מובילים כמו Google Photos לתמונות וסרטונים ו-Google Drive למסמכים, DropBox ועוד שירותים נוספים של חברות אחרות המציעים חבילות אחסון שונות במחירים משתנים.

חיסרון האחסון בענן לעומת השימוש בכרטיס זיכרון

גם לאחסון בענן יש חסרונות והם חוסר השליטה על המידע שלכם מכיוון שהוא נמצא בידיים של חברות אלו. יש סיכוי אולם מזערי אבל עדיין קיים שתוכלו פתאום לגלות קבצים חסרים או אובדן מידע בשירותי ענן וגם מבחינת אבטחה אף אחד לא יכול להבטיח הגנה מלאה מתקיפות וגניבת נתונים.

חיסרון נוסף הוא שאתם צריכים לשלם עבור שירותים אלו ומתי שתפסיקו לעשות זאת אז המידע שלכם ימחק גם הוא.

במידה ודגם המכשיר בו אתם מעוניינים לא מגיע עם נפח אחסון מספק עבורכם, לשימוש בכרטיס זיכרון יהיה יתרונות לדעתי על פני שימוש בשירות אחסון בענן וביניהם השליטה על המידע שלכם שנמצא פיזית בידיים שלכם וגם אין צורך בתשלום כלל. התשלום היחידי הוא התשלום הראשוני עבור כרטיס הזיכרון.

באיזה נפח אחסון מכשיר כדאי לבחור?

כיום סמארטפון בסיסי לדעתי צריך להיות בעל נפח אחסון מינימלי של 32GB וגם אם מדובר במכשיר המיועד לילדים או מבוגרים כמו לדוגמה הסמארטפון Redmi 9A של שיאומי שעליו ערכתי סקירה. אפליקציות בסיסיות כמו WhatsApp, Waze ואף דפדפן האינטרנט במכשיר תופסות לא מעט מקום שהולך ונהיה קטן יותר במשך השימוש במכשיר. במידה ומדובר במכשיר אנדרואיד תוכלו לעשות שימוש בכרטיס זיכרון, הרי ביצועים לא יהיו חלק קריטי עבור משתמשים בסיסיים בכל אופן.

למכשיר בינוני שמיועד לצילום תמונות או גיימינג קל, יחד עם שימוש באפליקציות מרובות אמליץ על נפח אחסון של לפחות 64GB. וגם כאן במקרה של מכשיר אנדרואיד תוכלו להוסיף כרטיס זיכרון מסוג MicroSD מהיר.

למשתמשים מתקדמים יותר העושים במכשיר צילומי וידיאו ותמונות ואם למכשיר יש רזולוציה גבוהה של מצלמה אמליץ לא להתפשר על נפח אחסון פנימי של פחות מ-128GB. עדיף לבחור ב-256GB אם קיים ויש לכם את התקציב לכך.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן