איך לבחור משאבה לאופניים? סוגי משאבות והמלצה על משאבת ניפוח קומפקטית

פורסם על ידי

בקטגוריה

בפוסט זה אסביר כיצד לבחור משאבה לאופניים, אילו סוגי משאבות קיימות, הדברים החשובים בבחירת משאבה והמלצה על משאבת ניפוח קומפקטית.

קיימים סוגים רבים של משאבות לאופניים, משאבות יד גדולות הנקראות גם משאבות רצפה, משאבות רגל, קומפרסורים או משאבות חשמליות הפועלות על סוללות וגם משאבות יד קומפקטיות שניתן להרכיב אותם על האופניים לשימוש במידת הצורך.

באיזה סוג משאבה כדאי לבחור?

כל משאבה תתאים לסוג השימוש שלה. לרוב האנשים משאבה קומפקטית איכותית תהיה הבחירה הנכונה מכיוון שניתן לשאת אותה בעת הרכיבה והמשאבה תשמש רק בעת צורך ולא ניפוח מלא של הצמיג אבל לפני שאתן לכם המלצה על משאבה כזאת, נדבר על התכונות החשובות במשאבת אופניים מעבר להיותה קומפקטית.

לדעתי יהיה כדאי לרכוש שני סוגי משאבות, האחת משאבת רצפה ביתית והשנייה משאבת יד קומפקטית איכותית למילוי אוויר בדרכים ובעת הצורך כאשר נמצאים מחוץ לבית.

אילו דברים חשובים בבחירת משאבה לאופניים?

  • לחץ אוויר – התכונה הראשונה עליה נתסכל היא לחץ אוויר מקסימלי שהמשאבה מסוגלת לספק. זה תלוי בסוג האופניים שברשותכם, אם אופני שטח או כביש. לרוב אם מדובר באופני שטח, זה נתון לא מעניין עבור רוב אלו הרוכשים משאבה כי רוב משאבות האופניים האיכותיות כולל אלו הקומפקטיות יכולות לעמוד בלחץ אוויר גבוה מספיק מזה שנדרש עבור גלגל האופניים, למרות שלאחרונה החלו להימכר בשוק משאבות כיס קטנות במיוחד שלא בטוח שיעמדו בלחץ מספק גם עבור אופני שטח. אני בכל אופן לא ממליץ על שימוש במשאבות מסוג זה.
    משאבות רצפה יכולות להגיע ללחץ ניפוח של עד 220PSI בעוד משאבות קומפקטיות איכותיות עומדות בלחץ של עד 120PSI. באופני שטח יידרש לרוב לחץ של 30 עד 50PSI כך שאני לא רואה צורך במשאבה עם לחץ גבוה יותר. אם זאת לאופני כביש ישנם צמיגים הדורשים לחץ אוויר גבוה יותר של 80 עד 110PSI וגם מעבר לזה.
  • נפח הניפוח – נפח האוויר שהמשאבה מספקת בכל פמפום יקבע את מהירות הניפוח, ככל שהנפח יהיה גדול יותר כך המשאבה תוכל לדחוס יותר אוויר. כך שלמשאבות קטנות ייקח יותר זמן ניפוח מאשר משאבות רצפה גדולות שהם המשאבות האידאליות מבין המשאבות הידניות עבור זמן ניפוח מהיר ופחות מאמץ.
  • תאימות לונטיל – חשוב לשים לב שישנם שני סוגי ונטיל, האחד שרדר, אמריקאי סטנדרטי שהוא הנפוץ וגם קיים בצמיגים של רכבים והאחר הוא פרסטה שהוא אירופאי-צרפתי. ישנם משאבות כיום המציעות מתאם לשני סוגי הונטיל וגם המשאבה עליה אמליץ בפוסט זה.
  • איכות ועמידות – כמובן שנרצה משאבה איכותית שתהיה עמידה מפני תנאי חוץ ולא תתקלקל לאחר מספר שימושים.
  • קומפקטיות ומשקל – אם אנחנו מתכוונים לקחת איתנו את המשאבה בעת הרכיבה אז חשוב לנו שהמשאבה תהיה קומפקטית וקלת משקל. במשאבות רצפה אין כל כך חשיבות לכך מכיוון שהמשאבה נשארת בבית או ברכב.
  • מד לחץ – ישנם משאבות הכוללות מד לחץ אוויר מובנה. לרוב זה לא נפוץ במשאבות קומפקטיות אבל המשאבה שאמליץ כוללת זאת.

בחירת משאבה בהתאם לסוג האופניים

מכיוון שאופני שטח דורשים לחץ אוויר קטן מאשר אופני כביש אז אמליץ לבחור במשאבות צרות וארוכות עבור אופני הכביש ורחבות וקטנות עבור אופני השטח.

המשאבות הצרות והקטנות לרוב יעמדו בלחץ אוויר גבוה יותר ויאפשרו ניפוח קל יותר כאשר נדרש לחץ אוויר גבוה במקרה של אופני כביש לדוגמה ומשאבות רחבות יאפשרו ניפוח מהיר יותר מכיוון שהם דוחפות נפח אוויר גדול יותר.

אז בחרו את סוג המשאבה המתאימה עבורכם וכך תוכלו לעמוד בדרישות הניפוח של כל סוג אופניים בהתאם ללחץ הדרוש עבורו.

משאבת ניפוח קומפקטית מומלצת כולל מד לחץ אוויר מובנה

משאבה הניפוח הקומפקטית הזו כוללת מד לחץ אוויר מובנה ועומדת בלחץ ניפוח מירבי של 120PSI.

ראש המשאבה כולל נעילה מובנית ומתאים גם לונטיל שרדר וגם לפרסטה כאשר פותחים את המכסה ובאמצעות הברגה פשוטה הופכים אותו.

מדובר במשאבת ניפוח איכותית ומומלצת. יחד עם המשאבה תמצאו מתקן חיבור לאופניים ורצועת אחיזה, ברגים וסיכת ניפוח לכדורים.

את המשאבה הזאת תוכלו להזמין מאליאקספרס דרך הקישור הבא במחיר של 10 דולר בלבד כולל משלוח לישראל. לא תוכלו למצוא בארץ משאבה יותר איכותית מזו במחיר הזה.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


2 תגובות על “איך לבחור משאבה לאופניים? סוגי משאבות והמלצה על משאבת ניפוח קומפקטית”

  1. לא מצליח לקנות בקישור

    1. תמונת פרופיל של יוסי אהרון
      יוסי אהרון

      בדקתי והקישור עובד תקין. אם אתה מבצע את הרכישה דרך הנייד, תוריד את האפליקציה של אליאקספרס ואז תיכנס לקישור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן