האם זה טוב להשאיר את המחשב דולק כל הזמן?

פורסם על ידי

בקטגוריה

אני בטוח שרבים מכם משאירים את המחשב שלהם דלוק במשך כל היום ואפילו חלקכם ישאירו אותו פועל לאורך כל שעות הלילה. קיבלתי כבר כמה שאלות מגולשים על הנושא והחלטתי לענות על כך בפוסט זה.

אז קודם כל בואו נראה מהם הסיבות שמשתמשים ישאירו את מחשבם דולק ואז נעבור לחסרונות שבכך.

יתרונות בהשארת המחשב דולק

ישנם יתרונות בהשארת המחשב דלוק ביניהם חסכון בזמן, חזרה לשימוש מיידי וביצוע עדכונים וסריקות כאשר הוא דולק.

המתנה קצרה וחסכון בזמן הפעלה

כאשר המחשב נמצא במצב שינה, זמן ההפעלה קצר יותר מאשר הפעלה של המחשב כאשר הוא כבוי. למרות שכיום הפער אינו גדול כבעבר, כאשר נעשה שימוש בדיסקים קשיחים וזמן ההפעלה היה ארוך, יותר מדקה ואף מספר דקות, בכונני ה-SSD של היום מדובר על כחצי דקה בלבד.

אבל עדיין כאשר המחשב במצב שינה, כל התוכניות הפתוחות נשמרות כפי שהם וזמן החזרה לפתיחת כל התוכניות מחדש נחסך.

המחשב ימשיך בעדכונים וסריקות

אם השארתם את המחשב פועל הוא יכול עדיין להריץ תוכניות ברקע כמו עדכוני מערכת, סריקת אנטי וירוס, יצירת גיבויים, העלאות קבצים לענן ועוד.

מכיוון שדברים אלו גוזלים משאבים רבים מהמחשב כמו כוח עיבוד או תעבורת רשת אז רוב המשתמשים שעובדים עם המחשב בשעות היום, יעדיפו שמשימות אלו יתבצעו במשך הלילה.

המחשב זמין לפעולה מיידית

כאשר המחשב פועל כל הזמן אז תוכלו להשתמש בו בכל עת, גם כאשר אתם רחוקים ממנו, לדוגמה אם תשתמשו בתוכנה לשליטה מרחוק, תוכלו לגשת אליו מכל מקום בצורה מקוונת.

חסרונות בהשארת המחשב דולק

להשארת המחשב דלוק יש גם חסרונות ביניהם שחיקה של רכיבים נעים, בזבוז חשמל וסיכון לכשל בעת הפסקת חשמל.

שחיקה של רכיבים

למרות שכלל רכיבי המחשב תוכננו לעבוד הרבה מעבר לזמן הצפוי בו תעשו שימוש עד לשדרוג למחשב אחר, רכיבים כמו מאווררים ודיסקים קשיחים מכילים רכיבים נעים שנשחקים בסופו של דבר בטווח הרחוק.

אם מדובר במחשב נייד אז לסוללה עצמה יש הגבלה של מחזורי הטעינה. גם לכונני SSD אורח חיים מוגבל לכן אם אתם משאירים את המחשב דלוק, פעולת הכתיבה והקריאה עדיין יכולה להתבצע.

בזבוז חשמל

כאשר המחשב שלכם נשאר דלוק הוא גם צורך חשמל וצריכת החשמל שלו משתנה בהתאם למצב המחשב: אם פועל, במצב המתנה או שינה.

כשל בעת הפסקת חשמל

הפסקת חשמל וברקים עלולים לגרום לנזק לכל מכשיר חשמלי המחובר לרשת החשמל וגם למחשבכם. כיבוי פתאומי עלול לגרום לאובדן מידע, לכשל במערכת ההפעלה ואף לנזק לספק המחשב או לרכיבים אחרים בו.

שקט יותר עם מחשב מכובה

מחשב עם מאווררים פועלים ודיסקים קשיחים יוצר רעש שיכול להפריע במיוחד עם המחשב שלכם נמצא בחדר השינה שלכם ואתם משאירים אותו פועל לאורך כל הלילה.

כבו את המחשב אם אין צורך שיהיה דולק

לאחר שהבנתם את היתרונות והחסרונות בהשארת המחשב דלוק, עשו את השיקול שמתאים עבורכם בהתאם לשימוש שלכם בו. בכל אופן יהיה מומלץ שתכבו את המחשב אם אין לכם צורך שיהיה דולק.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן