סקירה של Antec NX260 – מארז מחשב מומלץ במחיר אטרקטיבי והמלצות למארזים נוספים

פורסם על ידי

בקטגוריה

בפוסט זה אסקור את מארז המחשב NX260 של חברת Antec אשר נחשב לדגם תקציבי ואיכותי המתאים גם למחשבי גיימינג עתירי ביצועים.

לפני שאתחיל בסקירה של המארז, כמה מילים על החברה. אנטק (Antec) היא חברה המציעה מגוון מארזים, ספקי כוח, פתרונות קירור למעבד וכסאות גיימינג. המוצרים שלהם די איכותיים ונמכרים במחירים מאוד אטרקטיביים בהשוואה למתחריהם.

אנטק הפכה ליצרנית הפופולארית והמובילה ביותר של מארזי מחשב. יש לה מספר סדרות מארזים שונים ביניהם מארזים זולים ובסיסיים, מארזי גיימינג איכותיים וגם מארזים סגורים ושקטים.

מארז מחשב Antec NX260

מארז NX260 של אנטק

המארז הוא בגודל Mid Tower והוגדר על ידי החברה כ"מארז גיימינג". הוא כולל חזית פתוחה עם רשת מש מתכתית ומעיכות ססגוניות הנותנות למארז מראה ייחודי.

הסיבה העיקרית שבחרתי במארז זה היא שהוא מארז Airflow עם חזית פתוחה המאפשרת כניסת אוויר קר פנימה וגם החלק העליון פתוח ומאפשר לאוויר החם לצאת ולהוריד את הטמפרטורה בפנים המארז בצורה משמעותית.

המארז כולל בצידו זכוכית מחוסמת מושחרת הנפתחת באמצעות 4 הברגות. למרות זאת הוא קל משקל ושוקל פחות מ-5 ק"ג ועדיין בנוי טוב ועשוי מחומרים איכותיים.

קירור ומאווררים

העדפתי לבחור במארז עם חזית פתוחה מאשר חזית מזכוכית סגורה למרות שיש מארזים אשר כוללים פתחי איוורור קדמיים בצדדים המאפשרים כניסת אוויר. מארז המחשב לוקח חלק משמעותי ביעילות הקירור בהתאם לזרימת האוויר בו.

ה-NX260 מגיע עם שלושה מאווררים קדמיים בגודל 120 מ"מ המסתובבים במהירות קבועה יחד עם תאורת ARGB מובנית שלעומת RGB רגיל צורך פחות חשמל ומאפשר קשת רחבה של צבעים בו זמנית לכל מאוורר אך אין אפשרות לסנכרן את התאורה באמצעות לוח האם. ניתן להחליפם בשני מאווררים גדולים יותר בגודל 140 מ"מ או ברדיאטור קירור קדמי בגודל של עד 360 מ"מ.

למארז יש תמיכה בעד 8 מאווררים בסך הכול. לא מגיע עם המארז מאוורר אחורי ואמליץ להוסיף אחד. ניתן גם להוסיף רדיאטור קירור אחורי בגודל של עד 120 מ"מ.

מאווררים במארז Antec NX260
המארז תומך בעד 8 מאווררים ומגיע יחד עם 3 מאווררים קדמיים מותקנים

החלק העליון הוא פתוח וכולל פילטר מגנטי למניעת כניסת אבק. ניתן להתקין לחלק העליון מבפנים שני מאווררים בגודל 120 מ"מ כל אחד אשר ישאבו את האוויר החם מחוץ למארז.

מארז אנטק NX260

בתחתית המארז ניתן להוסיף עוד שני מאווררים בגודל של 120 מ"מ אשר יכולים להזרים אוויר אל כרטיס המסך. ישנם גם פתחי קירור מבפנים לאזור שבו נמצא ספק הכוח.

מארז גיימינג אנטק NX260

יש לכם אפשרות להתקין את ספק הכוח שהמאוורר שלו מופנה כלפי מעלה או כלפי מטה. במידה ותחליטו להפנות את המאוורר כלפי מטה, המארז מציע פילטר לשמירה מפני כניסת אבק שזה דבר מעולה.

ההחלטה על אופן התקנת ספק הכוח תלויה בכמה גורמים בהם סוג הקירור בו אתם משתמשים, מספר המאווררים במארז ומיקומם, היכן מונח המארז, עוצמת ספק הכוח וכמות העומס על המערכת.

ישנם גם שיקולים נוספים אליהם יש להתייחס וחשוב לקבל החלטה נכונה על מנת לקבל טמפרטורה אופטימלית. עבורי, הבחירה הנכונה הייתה להתקינו מופנה כלפי מטה.

פאנל עליון וחיבורים

בחלק העליון של המארז נמצא כפתור ההפעלה, כפתור לשליטה בתאורה, חיבור לאוזניות ומיקרופון ושלושה חיבורי USB שאחד מהם הוא חיבור USB 3.0.

פאנל עליון מארז Antec NX260

יש חוסר בכפתור מסוים והוא כפתור ה-Reset אך כיום רוב המארזים לא כוללים אותו ונראה שהוא פחות שימושי. אם המחשב נתקע פשוט כבו והדליקו אותו שנית מכפתור ההפעלה.

למארז יש לא מעט פתחים פנימיים עבור כבלים, דבר המאפשר לנו לסדר ולהוביל כל כבל נדרש בצורה יעילה למיקומו בלוח.

יש אפשרות להוסיף עד 2 כוננים קשיחים (3.5 אינץ') בתחתית ו-2 כונני SSD בצד הפנימי המוסתר של המארז, היכן שמוסתרים הכבלים.

נראה על פי הסימונים במתכת שיש אפשרות גם לשני כונני SSD בצד הפנימי הגלוי של המארז אבל בפועל זה אפשרי אך ורק אם לוח האם שלכם הוא בגודל ITX וללא כרטיס מסך.

לסיכום ותמורה למחיר

לסיכום, מדובר במארז תקציבי איכותי הנותן תמורה טובה למחיר. אתם מקבלים כאן זכוכית מחוסמת ושלושה מאווררים כלולים עם תאורת RGB. חבל שלא כללו מאוורר אחורי שלדעתי הוא נדרש וחובה ליעילות קירור מקסימלית.

שימו לב לגודל כרטיס המסך שברצונכם לשים במארז. המארז מאפשר כרטיס מסך עד גודל מקסימלי של 310 מ"מ. אם יש לכם כרטיס מסך ארוך עם שלושה מאווררים כמו ה-3090, הוא פשוט לא יתאים למארז, אציע לכם לבחור מארז אחר שיתאים עבורכם.

את מארז NX260 של Antec תוכלו להזמין ב-KSP דרך הקישור הבא

מארזים מומלצים של אנטק

מארז שקט Antec P101 Silent

אם ה-NX260 לא זמין במלאי או לא מתאים לדרישותיכם, ישנם מארזים נוספים בסדרת NX וגם בסדרות אחרות של אנטק שיכולים להתאים לכם.

מארז דומה שיכול להתאים עבורכם הוא ה-NX300 שזמין בצבעים שחור או לבן. על פי אתר החברה, המארז אמור להגיע אך ורק עם מאוורר אחורי אחד אך בארץ מגיע עם 4 מאווררים: 3 קדמיים ואחד אחורי הכולל תאורת ARGB מובנית.

היתרון שלו שהוא מאפשר כרטיס מסך עד לגודל של 360 מ"מ. הפאנל שלו כולל את אותם התכונות אבל מתווסף לו כפתור Reset, למי שזה באמת חשוב.

אם אתם מחפשים מארז שקט שישתיק את המאווררים או את רעשי הדיסק הקשיח, במידה ואתם עדיין משתמשים באחד כזה עבור אחסון, אז אמליץ על מארז Antec Silent P101 הכולל חיבור USB 3.0 נוסף.

החיבורים שלו מוארים כך שהוא מתאים לעבודה בסביבה חשוכה ובנוסף ניתן לאחסן בו עד 11 כונני אחסון. ומגיע עם מקום לכונן אופטי בתוך המארז שזה באמת דבר נדיר כיום ברוב המארזים החדשים.

מארז מעולה עבור עורכי סאונד ומוזיקאים בעלי אולפן הקלטות ביתי. ה-Antec Silent P101 מגיע עם 4 מאווררים: 3 מאוררים קדמיים בחזית ומאוורר אחורי נוסף.

לחצו כאן וצפו במארזי מחשב נוספים של אנטק ב-KSP

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן