Corsair TX650M – ספק כוח מומלץ בהספק 650W והמלצה על ספקים נוספים

פורסם על ידי

בקטגוריה

בפוסט זה אסקור את ספק הכוח TX650M של Corsair בהספק של 650W אשר יתאים למחשבי ביניים ומציע אמינות ואיכות מאוד גבוהה.

חברת קורסאייר (Corsair) היא מותג אמין, פופולארי וותיק, נוסדה בשנת 1994 ומציעה מגוון רחב של מוצרים שונים ביניהם מארזי מחשב, ספקי כוח, פתרונות קירור למעבד ועוד.

ספק הכוח TX650M של Corsair

ספק כוח מומלץ - Corsair TX650M

ה-TX650M של Corsair הוא ספק כוח חצי מודולארי בהספק של 650W עם דירוג נצילות של 80+ Gold.

הספק הוא בגודל 150 מ"מ על 140 מ"מ עם גובה של 86 מ"מ.

ספק חצי מודולארי

כדי לשמור על עלות ייצור נמוכה, Corsair החליטה להשאיר את סדרת ספקי הכוח החדשה TX-M חצי מודולארית. אבל שזה לא יטעה אתכם, מדובר בספק איכותי מאוד. הקבלים שלו מיוצרים 100% ביפן.

כספק חצי מודולארי, הכבלים הקבועים בו הם חיבור 24 פינים ללוח האם (ATX) וחיבור EPS בעל 8 פינים למעבד. אלו הם חיבורים קבועים לכן עבורי אישית אין חיסרון לעומת ספק כוח מודולארי מלא.

לא ברור מדוע החליטו על כבל שרוול עבור כבל ה-ATX וכבל רגיל עבור זה שמתחבר למעבד. בכל אופן, מדובר רק בדבר ויזואלי לאוהבי השלמות שלא משפיע כלל מכל בחינה אחרת וגם לא גלוי לעין כאשר הספק יושב מוסתר בתחתית רוב המארזים והחיווט מגיע ישירות דרך פתחים אל החיבור בלוח האם.

כבלים וחיבורים

הספק מגיע יחד עם כל הכבלים הנדרשים לבניית מערכת המחשב שלכם ויכול להתאים גם למחשב עם מעבד וכרטיס גרפי עוצמתי.

אמנם הם צירפו כבל קומקום שנראה איכותי אך מאכזב לגלות שהוא לא תקני עבור חשמל ישראלי ולא כולל חיבור הארקה שהוא מאוד חשוב. אמליץ להשתמש בכבל קומקום מתאים בהתאם לתקן, אם אין לכם אחד כזה, תוכלו להזמין דרך הקישור הבא.

מעבר לחיבור ATX בעל 24 פינים ללוח האם, הוא כולל חיבור EPS למעבד (8 פינים), 4 חיבורי PCIe ו-6 חיבורי SATA שזה מעל ומעבר לכל סוג שימוש באשר הוא.

  • ATX 24 פינים ללוח האם (כבל קבוע)
  • חיבור EPS 12V ב-8 פינים בחיבור קבוע
  • 4 x חיבורי PCIe ב-6+2 פינים (מודולארי)
  • 6 x חיבורי SATA (מודולארי)
  • 4 x חיבורי מולקס (מודולארי)
  • 1 x מתאם פלופי 4 פינים

Corsair הודיעה בעת השקת ספק הכוח כי ניתן יהיה להזמין כבלים חלופיים (סוג 4 דור רביעי) במידת הצורך ויש לכך יתרון גדול במקרה וכבל נפגם או במידה ונרצה להחליף את הספק ללא ניתוק הכבלים הקיימים במחשב.

עוצמת הרעש

הספק כולל בתוכו מאוורר 120 מ"מ שנותן זרימת אוויר טובה ושומר עליו מחימום יתר. אין בדגם זה מצב מאוורר שקט שזאת אומרת שהמאוורר עובד תמיד כאשר הספק עובד ויסתובב במהירות קבועה של 820 סיבובים לדקה. המאוורר יסתובב מהר יותר כאשר יעבור את ה-325W שזה עומס של 50% על הספק.

ספק כוח Corsair TX650M

לספק יש מערכות הגנה שונות שיעזרו לשמור על המחשב שלכם בעת מתח גבוה (OVP), חימום יתר (OTP) וקצר חשמלי (SCP).

פרטים טכניים

משקל1.7 ק"ג
גודל150mm x 86mm x 140mm
סוג הספקחצי מודולארי
הספק650W
דירוג נצילות 80 PlusGold
גודל מאוורר 120 מ"מ
מספר חיבורי PCIe4
מספר חיבורי SATA6
אחריות7 שנים

לסיכום

מדובר בספק הבנוי באיכות מאוד גבוהה ועל פי מאות ביקורות ברשת יש לו גם אמינות גבוהה וזו הסיבה שאתם מקבלים 7 שנות אחריות, שזה הרבה בהשוואה לספקי כוח זולים בהם מקבלים בדרך כלל 3 עד 5 שנות אחריות. את הספק תוכלו להזמין מ-KSP דרך הקישור הבא.

ישנם שני ספקי כוח נוספים בסדרה: TX550M בהספק של 550W, בנוסף את דגם TX750M בהספק של 750W ו-TX850M בהספק של 850W שהוא היקר ביותר בסדרה ומתאים למערכת מחשב עוצמתית עם מעבד כמו i9, מערכת קירור מסיבית וכרטיס מסך עוצמתי (RTX 3090).

אמליץ לבחור את ספק הכוח על פי צריכת החשמל המוערכת של כלל רכיבי המחשב שלכם עם מרווח שדרוג עתידי כך שאם תחליפו לכרטיס מסך עוצמתי יותר לא תצטרכו להחליף גם את ספק הכוח.

אני הייתי יכול להסתפק בספק של 550W אך בחרתי ב-650W מכמה סיבות וביניהם: האפשרות להוסיף כרטיס מסך עוצמתי בעתיד, לשמור על נצילות אופטימלית גבוהה ולקבל ספק שקט יותר שלא פועל תחת עומס.

אם אתם מעוניינים בספק מודולארי מלא, אמליץ על דגם RM650X, גם הוא בדירוג נצילות Gold ומקבלים איתו 10 שנות אחריות כך שזה שווה בהחלט את תוספת המחיר וייתן תמורה טובה למחיר לזמן שימוש ארוך במיוחד. נהדר שיש עדיין מוצרים איכותיים כאלו.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן