סקירת מצלמת אבטחה ביתית Yi Home שמתריעה על בכי של תינוק

פורסם על ידי

בקטגוריה

כבר כתבתי בעבר על החשיבות של מצלמות אבטחה גם מבחינת הרתעה וגם כדי לתעד בזמן אמת שיש צורך בכך. לאחר שסקרתי את מצלמת האבטחה החיצונית YI Outdoor, בפוסט זה אסקור את מצלמת האבטחה הביתית YI Home המיועדת לפנים הבית.

מה ההבדל בין מצלמת אבטחה ביתית למצלמת אבטחה חיצונית?

אם נשווה את מצלמת האבטחה YI Home למצלמת האבטחה החיצונית YI Outdoor, ההבדל ביניהם הוא שלמצלמה החיצונית יש הגנה מפני מים ואבק בעוד למצלמה הביתית אין. הבדל נוסף שהמצלמה הביתית מיועדת להנחה על שולחן והמצלמה החיצונית מגיעה עם מתקן ומיועדת לתלייה על קיר מחוץ לבית.

בנוסף, בדגם ה-YI Home קיימת תכונה מיוחדת המאפשרת זיהוי בכי של תינוק כך שהיא תוכל לשמש גם כמוניטור לתינוק, דבר שלא קיים במצלמת האבטחה החיצונית של החברה.

מדוע לבחור דווקא במצלמה הביתית עבור הבית? כי היא זולה יותר בחצי ממחיר המצלמה החיצונית, כך שתוכלו לרכוש מספר מצלמות ולשים מצלמה בכל חדר או אזור שתרצו שיהיה מצולם.

סקירת מצלמת האבטחה YI Home

מצלמת האבטחה YI Home היא אחת ממצלמות האבטחה הביתיות הנמכרות ביותר בעולם. יש לציין שיש למצלמה כמה דגמים ומדובר בדגם YI Home Camera עם איכות צילום של 1080P ויכולת זיהוי חכמה (AI+).

מה בתוך הקופסה?

בתוך הקופסה נוכל למצוא את המצלמה, כבל באורך כ-2 מטרים, מתאם USB לחשמל והוראות שימוש.

גוף המצלמה ואיכות צילום

המצלמה קיבלה עיצוב פשוט וחדשני עם מתקן המיועד להנחה על שולחן או על כל פריט אחר בעל משטח אופקי כמו מדף או מקרר. החיסרון שאין למתקן יכולת כיוונון לצדדים, ניתן לכוונו אך ורק מעלה ומטה.

אין אפשרות לתלות את המתקן על הקיר. היו יכולים להציע לפחות חור פשוט לתלייה על בורג אך המתקן שמגיע עם מצלמה זו לא מציע זאת. גם הבסיס שלו אינו מגנטי בדגם אותו אני סוקר אך דגם YI Home Camera 3 כולל בסיס מגנטי, ההבדל בין שני דגמי המצלמות אגב הוא מינימלי והם כמעט זהות לחלוטין.

בגלל שהמצלמה פופולארית ונמכרת, יצרנים רבים החלו להציע אביזרים עבורה כך שתוכלו למצוא באתרי המכירות בחו"ל מתקנים ייעודיים עבור דגם מצלמה זו לתלייה על הקיר וגם מתקן מיוחד שמגן עליה מפני מים ואבק כך שהיא אף יכולה לשמש כמצלמת חוץ לאחר התקנת מתקן מיוחד זה.

המצלמה קלת משקל ושוקלת פחות מ-300 גרם. יש לה נורת לד כחולה המציינת כי המצלמה פועלת ומצלמת. במצלמה ביתית יש לכך חשיבות עבור פרטיות, אני מניח שיש מצבים בהם תרצו לכבות את המצלמה.

חבל שחיבור המצלמה הוא MicroUSB ולא USB Type-C. כתבתי על כך בעבר בסקירות הקודמות שלי על החיסרון המשמעותי בחיבור זה, שהוא נוטה להישבר וקשה לחבר אותו, אך במצלמה זה פחות משמעותי מכיוון שלא מוציאים ומכניסים את החיבור מאות פעמים כפי שעושים בסמארטפון. אולי בחירה בחיבור זה אף חסכה בהוצאות הייצור כך שזה אף יתרון עבור הצרכן.

איכות הצילום

איכות הצילום של המצלמה עומדת על רזולוציה של 1080P ב-25 פריימים לשנייה עם זווית צילום רחבה של 107 מעלות. הצילום ברור ואיכותי, ניתן לזהות פנים וגם טקסט גדול מרחוק. ישנה ראיית לילה המאפשרת לקבל צילום וידיאו גם בזמן חשכה וזאת נעשה באמצעות נורות אינפרה אדום הנסתרות בגוף המצלמה.

קובץ הוידיאו נשמר בפורמט MP4 בדחיסת H264 שמאפשרת צפייה כמעט מכל מכשיר. השמירה מתבצעת על גבי כרטיס זיכרון מסוג MicroSD עד לנפח של 64GB אותו מכניסים לחריץ בגוף המצלמה אך בנוסף ניתן לצפות בהקלטה דרך האפליקציה וגם דרך תוכנת המחשב שהם מציעים.

המצלמה יכולה לצלם בצורה רצופה או אך ורק כאשר היא מזהה תנועה כלשהיא, מה שיכול לחסוך בחומר המוקלט ולאפשר להקליט לתקופה ארוכה יותר על גבי כרטיס הזיכרון.

תכונות זיהוי חכמות

תכונה ייחודית במצלמה זו היא יכולת זיהוי בכי של תינוק כך שהיא יכולה לשמש בנוסף גם כמוניטור לתינוק או לפחות להתווסף לו כתוספת גיבוי במידה ומכשיר המוניטור הייעודי לתינוק שלכם חדל לעבוד ולא התריע. בכל אופן אני אישית לא ימליץ על אמצעים אלקטרוניים להוות תחליף להשגחה הורית אלא רק כעזר.

חברת YI יצרה אפליקציה לאנדרואיד, אייפון וגם תוכנה ייעודית לצפייה במחשב. המצלמה החכמה יכולה לזהות בני אדם, בעלי חיים, בכי של תינוק ואף לספור את מספר האנשים הנוכחים בבית שזה בהחלט מרשים למצלמה במחיר הזה.

אם אתם בוחרים לעשות שימוש בשירותי הענן שחברת YI מציעה, בהתאם לתוכנית המינוי בה בחרתם, יתאפשר לכם להקליט בצורה רצופה וללא הגבלה ישירות לענן אך זאת אומרת שהוידיאו שלכם יישמר בשרתים של החברה בסין כולל כל המידע הנאסף. היתרון שיש לכם גיבוי גם אם משהו קורה למצלמה או לכרטיס הזיכרון יש תיעוד מוקלט שנשמר בענן ולא פיזית.

מכיוון שהמידע מעובד בשרתים של החברה, השאלה העולה כאן היא לגבי הפרטיות, האם המידע שנאסף הוא אכן בטוח, למרות שהחברה מצהירה שכן אבל זה יהיה נתון לשיקולכם, אם תרצו לעשות שימוש בתכונות הענן שהם מציעים.

יתרונות

  • התקנה פשוטה וקלה
  • מצלמת באיכות גבוהה של 1080P
  • איכות הקלטה טובה ביום ובלילה
  • מקליטה על כרטיס זיכרון MicroSD
  • אפשרות לאחסון בענן
  • התרעה וצילום בעת גילוי תנועה
  • מאפשרת להכריז דרך הרמקול מרחוק וגם לשמוע את סביבת ההקלטה
  • צריכת חשמל נמוכה
  • מחיר אטרקטיבי

חסרונות

  • מצלמת וידיאו ב-15 פריים לשנייה
  • אין אפשרות תלייה

לסיכום, מדובר במצלמת אבטחה ביתית מעולה ובמחיר הזה לא תמצאו אלטרנטיבות דומות לתכונות שהיא מציעה.

קישור להזמנה

את המצלמה תוכלו להזמין מאליאקספרס ישירות מהחנות הרשמית שלהם דרך הקישור הבא.

גילוי נאות

חלק מהקישורים בפוסט זה כוללים הפניות מהם אני יכול להרוויח עמלה קטנה אך הם לא ישפיעו כלל על המחיר של המוצר או השירות. אני מפרסם רק שירותים או מוצרים שיש לי הכרות או התנסות איתם.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


2 תגובות על “סקירת מצלמת אבטחה ביתית Yi Home שמתריעה על בכי של תינוק”

  1. שלום
    מבקש קישור לתוכנת המחשב לצפיה בהקלטות של המצלמה
    תודה

    1. תמונת פרופיל של יוסי אהרון
      יוסי אהרון

      שלום דוד,
      התוכנה נקראת YI Home ותוכל להוריד אותה דרך הקישור הבא באתר של YI.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן