גוגל מתכננת לשחרר חוסם פרסומות מובנה בדפדפן כרום

פורסם על ידי

בקטגוריה

גוגל מתכננת לשחרר חוסם פרסומות מובנה (Ad blocker) בדפדפן כרום עבור מחשבים וניידים. להזכירכם, מרבית הרווחים של גוגל הם משירות הפרסומות שלה גוגל אדסנס לכן הצעד נראה מעט תמוהה אך יש היגיון בצעד הזה כי החוסם לא יחסום את כל הפרסומות ונראה שפרסומות של אדסנס יקבלו תעדוף כך שזה לא אמור לפגוע ברווחים של גוגל אלא אולי גם להפך, להקנות לה יותר שליטה בתחום הפרסום ברווחי האינטרנט.

אלו סוגי פרסומות חוסם הפרסומות של גוגל יחסום?

על פי מקורות שונים, ניתן להבין כי חוסם הפרסומות של גוגל שיהיה מובנה בדפדפן כרום יחסום פרסומות ספציפיות שמפריעים לחווית הגלישה באתרי האינטרנט. אין מידע ספציפי כעת על איזה סוגי מודעות יחסמו כברירת מחדל אך ניתן להבין על פי הכללים של גוגל למודעות ואף הכללים שהכניסה שמשפיעים על הקידום שאלו הם המודעות הלא אהובות על גוגל שגם נחשבות למפריעות בחווית הגלישה של הגולשים:

  • פרסומות קופצות (Pop-up) במחשבים ובניידים
  • פרסומות של סרטונים המתנגנים באופן אוטומטי עם סאונד מופעל במחשבים ובניידים
  • קדם-פרסומות עם שעון ספירה לאחור ("כדי לצפות בתוכן עליך להמתין…") עבור דסקטופ, וללא ספירה עבור ניידים
  • פרסומות דבק גדולות (שנגללות מטה וקשה להיפטר מהן)
  • פרסומות ביחס של יותר מ-30% מהתוכן במובייל
  • פרסומות מסך מלא

האם חוסם הפרסומות המובנה בכרום יופעל כברירת מחדל?

עדיין לא ברור האם חוסם הפרסומות של גוגל בכרום יופעל כברירת מחדל בגרסאות החדשות של הדפדפן או שיהיה בהפעלתו דרך ההגדרות. רוב הסיכויים שגוגל תבחר להפעיל את חוסם הפרסומות שלה כברירת מחדל.

מדוע גוגל בחרה בצעד זה?

כפי שהזכרתי בתחילת הפוסט רבים תוהים מדוע גוגל בחרה להתמקד בחוסם פרסומות אם רוב הרווחים שלה עצמה הם מפרסומות. אז כפי שכבר ציינתי, נראה שהפרסומות של גוגל לא יושפעו מהמהלך והחסימה עצמה אף מיועדת לפרסומות של רשתות פרסום מתחרות כך שייתכן שגוגל צפויה להרוויח מהעניין ואף יוביל לצעד שיקדם את שירות הפרסומות שלה.

סיבה שניה, היא להתחרות עם כל תוספי וחוסמי הפרסומות שצצו לאחרונה שהם חוסמים את שירות הפרסומות אדסנס ולגוגל אין שליטה על כך. לכן הצעד הבא אמור לתת לה את השליטה בדיוק כמו שעשתה עם הדפדפן כרום.

מתי חוסם הפרסומות המובנה בכרום ישוחרר?

עד כה גוגל לא מסרה הודעה על כוונתה לשחרר חוסם פרסומות לכרום אך על פי מקורות יש סיכוי שתעשה זאת במהלך השבועות הקרובים. אל תהיו כל כך נלהבים כי ייתכן כי גוגל תחליט לבטל לחלוטין  ותזנח את חוסם הפרסומות המובנה לחלוטין.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן