לאחר כחודשיים עם גלקסי S8, ביקורת מחוויית השימוש במכשיר

פורסם על ידי

בקטגוריה

לאחר כחודשיים לאחר שרכשתי את גלקסי S8 והשתמשתי בו יום יום, החלטתי לכתוב ביקורת על חוויית השימוש שלי במכשיר ותכונות שאהבתי בו וגם כאלה שלא.

המראה החיצוני מרשים ויוקרתי

במבט ראשוני המכשיר נראה יפה, אלגנטי ומרשים בעיני. אני בחרתי בדגם השחור של S8 שנקרא Midnight Black. השילוב של המתכת עם מסך הזכוכית נותן למכשיר להרגיש יוקרתי. המסך הצר וגודלו מאפשרים אחיזה נוחה, לפחות עבורי ועבור גודל כף היד שלי. המכשיר מרגיש קצת כבד לעומת הגלקסי S4, כך אני מרגיש כאשר אני מחזיק אותו.

המסך הקמור בצידיו נראה יפה אך בפועל בעייתי כאשר כל מגני המסך שרכשתי לא החזיקו הרבה זמן והתקלפו בגלל צידי המסך העגול, הבנתי שזו תופעה מוכרת גם במכשירים אחרים עם מסך קמור. דווקא למסך קמור כן יש יתרון, ההרגשה באחיזת המכשיר, אין קצוות בהם האצבעות יגעו ודווקא זה תורם לחוויה הכוללת של השימוש במכשיר.

אהבתי מאוד את החיבור החדש USB-C, נוח יותר לחבר את המכשיר לטעינה ולהזכירכם המכשיר תומך גם בטעינה אלחוטית. טוב מאוד שבחרו למקם את הרמקול בתחתית המכשיר בניגוד ל-S4 שבו היה ממוקם בחלקו האחורי והיה נחסם בעת הנחה על השולחן. ישנו שיפור משמעותי ברמקול, הסאונד מעולה אולם לא סטראופוני אבל עדיין מספק עבור סמארטפון. סמסונג בחרה להשאיר את חיבור ה-3.5 מ"מ עבור האוזניות וטוב שעשתה זאת. החיבור עדיין שימושי לרבים מאיתנו.

עדיף ללא כפתור בית פיזי

ב-S8 הקפידו להחליף את כפתור הבית הפיזי ככפתור שמוטמע במסך וזה בהחלט דבר מעולה. אהבתי מאוד. ההרגשה הרבה יותר טובה כאשר אין כפתור בית פיזי והמסך הוא חלק לחלוטין במיוחד עם הקצוות הקמורים.

בהחלטה לא הגיונית החליטו להוסיף כפתור פיזי נוסף בצד המכשיר שמיותר לגמרי ונועד אך ורק עבור Bixby (ביקסבי), המסייעת הוירטואלית של סמסונג. היו יכולים לתת גישה אל היישום באמצעות דרך יצירתית יותר כמו לחיצה כפולה על כפתור הבית. למרות שישנם אפליקציות לא רשמיות שמאפשרות להתאים אישית את הכפתור לאיזה יישום שאנו רוצים, אני עדיין רואה בו כמיותר.

הטעינה המהירה לא עובדת כאשר המכשיר בשימוש

הטעינה המהירה של גלקסי S8 לא עובדת כאשר המסך פועל. כל עוד אתם עושים שימוש במכשיר הטעינה המהירה לא פעילה כך שבמקום שלמכשיר יקח שעה וחצי להיטען, תצטרכו להמתין יותר משעתיים לסוללה מלאה. אני מודע מדוע עשו זאת בסמסונג, בעת טעינה מהירה המכשיר מתחמם ואם גם בשימוש שלו הוא עלול להתחמם אף יותר אז יש לזה סיבה הגיונית. בכל זאת שלא מומלץ להשתמש בכל מכשיר סלולרי בעת טעינתו.

המצלמה

אחד הסיבות שהחלטתי לשדרג ל-S8 היא המצלמה שלו שקיבלה ביקורות טובות מכל עבר והגדירו אותה כמצלמה הטובה ביותר מכלל הסמארטפונים. ב-S4 אכן לא התאכזבתי בזמנו מול יכולות הצילום שלו לעומת סמארטפונים אחרים שנמכרו אז. אבל ב-S8 זה סיפור אחר והאמת שקצת התאכזבתי מכמה דברים בתכונות המצלמה במכשיר. יש מקום לשפר את יישום הצילום.

איכות המצלמה של ה-S8 אכן מרשימה ביחס לסמארטפונים אחרים וגם בהשוואה לצילום של מצלמות וידיאו איכותיות.

בצילום וידיאו במקומות סגורים ישנו "רעש" (גרעון) ופיקסלים שעברו "חדות" באופן מוזר בתאורה חלשה. ויש לי ניסיון רב עם צילום, מצלמות ושימוש בתאורה. אז התאכזבתי מהדבר הזה אבל ברצוני לחשוב שהוא עדיין פתיר ואיני יכול להאשים רק את המכשיר, אוכל לתקן זאת על ידי טכניקות תאורה שונות ועריכה בתוכנות. בצילום עם תאורה טובה או צילום בחוץ, אין כל בעיה והצילום הוא איכותי ומרשים גם בוידיאו וגם בתמונות.

דבר שני, שהוא הקריטי ביותר שגם גרם לי לאכזבה הגדולה ביותר מהמכשיר הוא כאשר מתחילים צילום וידיאו במכשיר לפעמים המכשיר חושב שמדובר בצילום אופקי ולא אנכי (ולהפך) וכל ניסיון לתקן זאת כושל. נראה שיש בעיה עם תיאום חיישן הגירוסקופ מול יישום המצלמה או רגישות חיישן הגירוסקופ במכשיר שכבר ראיתי שבעיה זו דווחה ברחבי העולם.

כך שקרה שצילמתם סרטונים ובזמן הצילום חשבתם שהכל בסדר אבל לאחר שסיימתם לצלם גילתם כי המכשיר צילם או הגדיר את הוידיאו בצורה אנכית במקום אופקית ואין אפשרות להיפוך פשוט חוץ מלבצע עריכה באחת מתוכנות עריכת הוידיאו. בגלקסי S4 לעולם לא קרה לי כזה דבר. אבל יש לציין כי מתגובות שקראתי בחו"ל, הבעיה הזאת גם הופיעה במכשירים קודמים של המתחרה אפל.

יש ברשותכם Galaxy S8? מגוון כיסויים ומגני מסך באיביי במחירים זולים

חוץ מזה ישנם גם תכונות טובות

חוץ משני הדברים האלה, אני יכול לציין תכונות לטובה. המיקוד וצילום התמונות ב-S8 מהיר בהרבה מזה שהיה ב-S4. גם איכות האודיו בהקלטת וידיאו היא טובה ושופרה הרבה בהשוואה למכשירים קודמים. בניגוד לביקורות, המיקום של חיישן טביעות האצבע ומד הדופק לא הפריע לי. אמנם חיישן הטביעות קרוב למצלמה אבל בשימוש ממושך מתרגלים כיצד ללחוץ בדיוק במיקום הנכון ודווקא זה נוח והגיוני כאשר לא משתמשים באגודל לשם כך.

לאחר שבחרתי להתקין עדכון תוכנה שהופיע, ניתנה לי האפשרות להסתיר את סרגל כפתור הבית, להציג אותו פעיל תמיד רק ביישומים מסוימים וגם לשנות את צבעו. נחמד. מעבר לזה, אהבתי מאוד את האפליקציה SoundCamp של סמסונג, אפליקציית חובה לכל מוזיקאי באשר הוא.

סמסונג הכריזה לאחרונה על אפליקצייה חדשה בשם Flow שמאפשרת להשתמש בקורא טביעות האצבע כדי לבצע פתיחה של נעילת המחשב שלכם עם כל מערכת הפעלה Windows 10 שכוללת את עדכון היוצרים (Creators Update). זו בהחלט אופציה נהדרת.

ב-S8 אין חיישן אינפרה אדום (IR) כפי שהיה ב-S4 אבל אני לא מרגיש בחסרונו ואני חושב שגם פחות יש בו צורך כיום. במקום שלטי אינפרה אדום יותר ויותר יצרניות ייבחרו לפתח אפליקציות שיאפשרו שליטה במכשיריהם דרך בלוטות' או WiFi.

המכשיר הוא מהיר ועובד חלק ללא לאגים. זמן הסוללה סביר ומחזיק כיום שלם ללא טעינה. סה"כ אני מרוצה מהמכשיר ואני לא מצטער על הבחירה בו. למרות כמה מגרעות קטנות, עבורי הוא מכשיר מעולה.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


4 תגובות על “לאחר כחודשיים עם גלקסי S8, ביקורת מחוויית השימוש במכשיר”

  1. ממש אבסורד
    הבנאדם משווה אותו לS4
    ואומר שלא מרגיש שינוי
    מזל באמת שהוא מחליף מכשיר כל 4 שנים

    1. תמונת פרופיל של יוסי אהרון
      יוסי אהרון

      ההשוואה שלי הייתה אל המכשיר הקודם שהיה ברשותי. זו ביקורת שלי מההשקפה האישית שלי, אם אתה לא מסכים עם זה, זו בעיה שלך. אני גם לא כתבתי שאיני מרגיש הבדל בין המכשירים. תקרא את הפוסט היטב להבא לפני שאתה ממהר להגיב.

      מי אמר שצריכים להחליף מכשיר בכל דגם חדש שיוצא?
      ה-S4 היה מעולה עבורי ושימש אותי במהלך כמעט 4 שנים. רכשתי אותו בדיוק כאשר שיצא במחיר מלא בדיוק כמו שרכשתי לאחרונה את ה-S8.

  2. תמונת פרופיל של ליונל

    אחלה כתיבה והגשת התרשמות שלך מהמכשיר רק שהשמטת לא מעט פיצ'רים שקיימים במכשיר ושווים התייחסות כמו חסינות למים ואבק ועוד, חבל לי רק שאם רצית להשוות בין מכשירים יכולת להשוות ים המכשירים הקיימים כרגע בשוק

    1. תמונת פרופיל של יוסי אהרון
      יוסי אהרון

      זו לא אמורה להיות ביקורת כללית עם השוואה למכשירים אחרים הנמכרים כיום בשוק, זו ביקורת אישית שלי וחוות דעת משימוש אישי שלי במכשיר לעומת המכשיר הקודם שהיה לי בסדרה והוא S4. החסינות למים ואבק היא בהחלט תכונה חשובה של המכשיר, משום מה לא התמקדתי בה, כי מעולם לא היה לי מצב שהייתי צריך אבל אכן מסכים שזה אחד מהתכונות הבולטות שנוספו למכשיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן