פיג'ו 308 היא מכונית משפחתית אשר הושקה לראשונה בשנת 2007 ומחליפה את הדגם הקודם ה-307. היא נבחרה כמכונית השנה באירופה וזכתה במספר פרסים בין היתר בעיצוב העכשווי שהציגה, הנוחות, המרווח הפנימי, הבטיחות (5 כוכבים במדד יורו NCAP) ועוד.
כחובב רכבי המותג ובעל ידע והכרות ארוכת שנים עם רכבי פיג'ו, רכשתי את הרכב כשנתיים לאחר שהושק והחלפתי ברכב הקודם פיג'ו 306 שהיה רכב נהדר. על פיג'ו 307 החלטתי לפסוח מכמה סיבות ואם לסכם את זה, היא הייתה פחות מוצלחת וה-308 בהחלט הצליחה להעלות את הצלחת המותג שוב.
ה-308 כללה מספר גרסאות שונות ביניהם האצ'בק 5 דלתות וגירסת סטיישן שכללה 7 מושבים. היא הגיעה יחד עם מנוע פרינס (כתבתי על כך בהרחבה בהמשך) ושודכה להם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 4 הילוכים מסוג AL4.
במשך השנים זכתה למספר גרסאות שונות עם שינויים קטנים בחלק הקדמי של הרכב ובסמלו עד שבשנת 2013, הדגם עבר שינוי צורה וזכה לעיצוב חיצוני ופנימי חדש, סביבת הנהג קיבלה עדכון משמעותי. הם החליטו להקטין את ההגה והטמיעו מסך תלת מימד בלוח המחוונים.
הגירסה האחרונה והמעודכנת מגיעה עם מנוע בנזין 1.2 טורבו ומשודכת לה תיבת 8 הילוכים יפנית של אייסין. אני יכול לומר שמדובר בתיבת הילוכים די אמינה.
מנועים ותחזוקה
הרכבים הראשונים הגיעו עם מנוע פרינס (EP6) 120 כ"ס בנפח 1.6 ליטר שפותח על ידי פיג'ו בשיתוף עם BMW ונמצא גם ברכבי מיני קופר אבל תחת שם אחר. מנועים אלו נמצאים גם בדגמים אחרים של פיג'ו והיוו את הבסיס למנועים שיוצרו בהמשך על ידם. בארצות אחרות הגרסאות הראשונות של ה-308 הגיעו עם מנוע 1.4 ליטר שהפיק 95 כ"ס. לא ראיתי מעולם 308 עם מנוע זה בארץ.
מנועים אלו זכו למספר שינויים בשנתונים הבאים של הדגם בהם שיפרו כמה מכלולים.
בדגמי פיג'ו 308 האחרונים נעשה מעבר למנוע מסוג פיורטק (PureTech) בנפח 1.2 ליטר, בחלק מהדגמים מדובר במנועים אטמוספריים ובחלקם האחר מנועי טורבו. במנועים אלה נמצאת רצועת תזמון טבולה בשמן ויש לי לא מעט דברים לכתוב על מנוע זה, גם דברים חיוביים.
במידה ולא תקפידו על תחזוקה נכונה של הרכב וטיפולים בזמן כמו החלפת מצתים וסלילי הצתה אז עלולה להיות לכם בעיה בממיר הקטליטי וייתכן כי תידרשו להחליפו טרם עת. הממיר ברכב זה יכול להחזיק אפילו יותר מ-150 אלף ק"מ אבל כאשר הרכב לא מתוחזק נכון אז ייתכן כי תידרש החלפה שלו כאשר הרכב יגיע לסביבות ה-120 אלף ק"מ. בנושא זה אין המלצת יצרן רשמית ומטפלים בה רק כאשר יש תקלה.
כתבתי מאמר שלם על מנועים אלו והתחזוקה שלהם – קראו עוד על מנועי EP6 ו-THP של פיג'ו
תקלה נפוצה בה נתקלתי בעשרות דגמי פיג'ו 308 היא החיווט של צמת הפנסים האחוריים ולעיתים הבעיה נמצאת גם בפנסים הקדמיים. החוטים נוטים להתייבש ולקצר, מה שגורם לזליגת חשמל שבסופו של דבר תגמור את המצבר. בפנסים הקדמיים יש צורך לבודד את החיבור או להחליף את החיווט. ישנם מקרים בהם הקונקטורים שנמצאים בגוף הפנסים האחוריים נוטים להישרף ומניסיון לא יעזור להחליף את הפנס כולו, הבעיה תחזור על עצמה ואני אישית הצלחתי לפתור אותה בדרך יצירתית על ידי חיווט מחדש ישיר של צמת הפנס האחורית.
מניסיון עם רכבים אלה, המחשב ניהול מנוע נוטה להיות אמין כל עוד החלפת המצבר או ההתנעה מרכב אחר כאשר המצבר נגמר יבוצעו בצורה נכונה. ברכבי פיג'ו שיוצרו לפני שנת 2008 עלולה להופיע בעיה במחשב ניהול המנוע שתגרום לאחד מהמזרקים לחדול מלפעול. במקרה זה יש צורך בהחלפת מחשב מנוע או לעדכנו.
משאבת המים בדגמי הייצור הראשונים נטתה להתקלקל בפתאומיות. הבעיה תוקנה ומשאבת המים שודרגה לדגם חדש. נהוג היה להחליף אותה יחד עם קיט התזמון.
חלקי חילוף, אביזרים ותוספות
ריכזתי עבורכם מספר חלקי חילוף שונים, אביזרים ותוספות לפיג'ו 308.
אם אתם מחפשים כיסוי הגה לפיג'ו 308 בשנתון 2014-2021 תוכלו למצוא אחד כזה באליאקספרס בקישור הבא. אם אתם מקפידים על הפרטים הקטנים ומחפשים שלמות ברכבכם אז תוכל להזמין גם סט 4 מכסים לונטילים של הגלגלים עם הלוגו של פיג'ו, בקישור הבא באליאקספרס.
עבור מנורות פנים (מנורות קריאה, מנורת תא כפפות, מנורת תא מטען) תוכלו להזמין את הסט מנורות הזה באליאקספרס. וודאו כי אתם בוחרים בפיג'ו 308 ואת השנתון הנכון של רכבכם.
נשרף לכם פיוז ברכב? הצטיידו מראש והזמינו סט של 300 פיוזים באליאקספרס במחיר מגוחך כולל משלוח לישראל.
אם אין לכם חיישנים לניטור לחץ אוויר בצמיגים אמליץ לרכוש אחת כזאת. קראו עוד על מערכת ה-TPMS בקישור הבא.
הצטרפו אל קבוצת הפייסבוק המוסך הוירטואלי בה תוכלו לשאול שאלות בנוגע לכל בעיה או תקלה ברכבכם.
נכתב על ידי:
יוסי אהרון
בלוגר; מתכנת ואיש מחשבים; בעלים של רכב פיג'ו וחובב המותג בעל הכרות עם כמעט כל דגמי פיג'ו ומנועיהם השונים. הכרות נרחבת עם כלי דיאגנוסטיקה ואבחון תקלות. קראו עוד »
כתיבת תגובה