סמסונג גלקסי Galaxy A52 סקירה מלאה – האם זהו סמארטפון הביניים הטוב ביותר?

פורסם על ידי

בקטגוריה

בפוסט זה אסקור את סמסונג גלקסי A52 ואסביר מדוע לדעתי נכון לעכשיו זה סמארטפון הביניים הטוב ביותר הניתן למצוא בשוק שנותן תמורה טובה ביחס למחירו.

סדרת Galaxy A הנוכחית של סמסונג כוללת את A32, A52, A72 שהושקה השנה ומציעה מכשירי סמארטפון בקטגורית הביניים עם רוב התכונות של מכשירי הדגל במחיר אטרקטיבי. במהלך ההשוואה אציין את ההבדלים הקיימים בין A52 לעומת מקביליו בסדרה כדי שתוכלו לקבל החלטה איזה מכשיר לרכוש.

ה-Galaxy A52 הוא מחליפו של A51 שהושק לפני כשנתיים והדגם החדש אותו אני הולך לסקור כעת מציע שיפורים בחומרה ובתוכנה.

פתיחת קופסה

בתוך הקופסה ניתן למצוא את המכשיר יחד עם מטען, כבל טעינה, סיכה לפתיחת מגירת ה-SIM והוראות.

עיצוב, גודל ומסך

המכשיר מגיע בארבעה צבעים שונים: שחור, לבן, כחול וסגול. המכשיר אותו אסקור הוא בצבע סגול או כפי שנקרא רשמית על ידי סמסונג "סגול אדיר" ("Awesome Violet"). הצבע לא מובחן מצידו הקדמי של המכשיר אלא רק בצדדיו וצדו האחורי העשוי מפלסטיק.

אני חושב שהבחירה בגב מפלסטיק היא לא רעה ואף נכונה, מדובר בפלסטיק איכותי ובניגוד לגב זכוכית במכשירי הדגל אין צורך לחשוש משבר כאשר מניחים את המכשיר על השולחן וגם ככה לרוב נעשה שימוש בכיסוי המגן על המכשיר. כמו כן באחיזה שלו לא נשארים סימנים כמו על גב זכוכית, זהו יתרון נוסף.

ה-A52 כולל מסך בגודל של 6.5 אינץ' מסוג Super AMOLED +FHD ברזולוציה של 1080×2400 וביחס של 20:9. קצב הריענון שלו הוא 90Hz, צפיפות הפיקסלים היא 407 ppi ובהירות מקסימלית של 800nits. המסך מציג צבעים חדים וכולל שני מצבי צבעים שונים לבחירתכם.

כמו בשאר מכשירי הדגל של סמסונג, המכשיר כולל את תכונת Always On Display שמאפשרת תצוגת שעון או טקסט תמידי מבלי לצרוך הרבה סוללה במיוחד שמדובר במסך Amoled.

המסך מתהדר בהגנה של Gorilla Glass 5 והמכשיר עומד בתקן IP67 שעל פי נתונים רשמיים מוגן בטבילה במים עד לעומק מטר למשך של עד 30 דקות וגם מאבק. דבר שניתן בדרך כלל למצוא רק במכשירי דגל.

דגם ה-A32 4G כולל מסך אמולד זהה ברזולוציה ונתונים דומים לזה של ה-A52 חוץ מגודל המסך של ה-A32 שהוא 6.4 אינץ' ולכן צפיפות הפיקסלים שלו גבוהה יותר ועומדת על 411 ppi. לעומת זאת בדגם A32 5G מדובר במסך TFT ברזולוציה HD+ של 720×1600 וצפיפות פיקסלים של 270 ppi. מסך פחות איכותי. דגם זה לא כולל את תקן ה-Gorilla Glass וגם לא הגנה ממים ואבק. קחו זאת בחשבון. לדעתי תכונות אלו מצדיקות את תוספת התשלום עבור ה-A52.

דגם ה-A72 הוא גדול מעט, בעל מסך בגודל 6.7 אינץ', גם הוא מסוג Amoled ורזולוציה זהה לזו של ה-A52. צפיפות הפיקסלים בו נמוכה יותר בגלל גודלו ועומדת על 394 ppi. גם הוא מתהדר ב-Gorilla Glass 5 ותקן IP67.

מבחינת גודל ומסך, ללא ספק ה-A52 מוביל כאן בסדרה עם גודל מסך מספק ואיכותי בעל צבעים עשירים וחדים. יש לציין גם שהמכשיר נוח מאוד לאחיזה.

בתחתית המכשיר ישנו שקע הטענה מסוג USB-C שזהו הסטנדרט כיום ויש לו יתרונות על פני ה-Micro-USB המיושן. עוד ניתן למצוא בתחתית מיקרופון, רמקול ושקע 3.5 מ"מ לחיבור אוזניות או מיקרופון ותתפלאו שהדבר הבסיסי הזה כבר לא קיים במכשיר הדגל Galaxy S21 של סמסונג.

בצדו הימיני של המכשיר תמצאו את כפתור הכיבוי / ההדלקה ומקשי עוצמת השמע. בראש המכשיר נמצאת מגירת הסים המאפשרת הכנסה של שני כרטיסי Nano-SIM או כרטיס זיכרון באחד מהם עד לגודל של 1TB שזה בהחלט נתון מרשים.

חומרה ותוכנה

ה-A52 כולל מעבד מסוג Snapdragon 720G מגיע עם 6GB זיכרון RAM ונפח אחסון של 128GB, נתונים בהחלט מספקים לסמארטפון ביניים של סמסונג במחיר הזה. האפליקציות נפתחות בו במהירות והוא בהחלט מכשיר בעל ביצועים טובים לשימושים בינוניים. ה-A72 מגיע עם אותו המעבד בדיוק אבל ה-A32 עם מעבד בעל ביצועים פחותים.

שימו לו שדגם זה הוא 4G, ישנו דגם נוסף של A52 שפועל ברשת 5G אבל הוא יקר משמעותית ולדעתי לא שווה את תוספת המחיר, אפרט על כך בהמשך.

המכשיר כולל תמיכה ב-WiFi 5, בקישוריות Bluetooth 5.0 ויש בו גם NFC שזה דבר שימושי ונחוץ כיום בעידן התשלומים הדיגיטליים.

מערכת ההפעלה היא Android 11 יחד עם ממשק המשתמש של סמסונג בגירסת UI 3.1. הממשק של סמסונג מעולה. אהבתי את העיצוב החדש של מסך הנעילה עם קיצורי הדרך המשתלבים בצורה יפה עם הרקע.

סמסונג מבטיחה עדכון עתידי של שלוש שנים עבור הממשק ו-4 שנים לעדכוני אבטחה זאת אומרת שתוכלו לצפות שהמכשיר הולך לשמש אתכם לפחות ל-4 שנים מעכשיו. למרות שעדיין במכשירים אלקטרוניים זה דבר דינמי ומשתנה ומיום ליום יוצאות תכונות חדשות וגם דרישות עדכניות בהתאם לאפליקציות והטכנולוגיות המתפתחות.

למכשיר יש סורק טביעות אצבע המובנה בתחתית המסך. לדעתי מדובר באופציה טובה, הרבה יותר מסורק טביעות אצבע צידי או אחורי.

המכשיר מספק סאונד סטריאופוני. ישנו רמקול בתחתית המכשיר והרמקול של השיחה העליון משמש כרמקול נוסף לשמיעה סטריאופונית. לא דומה לאיכות שני רמקולים סטריאופוניים כמו במכשירי דגל אבל בהחלט רמקולים חזקים יחסית הנותנים חווית שמיעה טובה. המכשיר כולל תמיכה ב-Dolby Atmos ומאפשר כוונון האודיו כרצונכם. דגם ה-A32 לא כולל סאונד סטריאופוני.

מצלמות

ישנו מערך של 4 מצלמות אחוריות: המצלמה הראשית היא 64MP וכוללת ייצוב תמונה אופטי, מצלמה רחבה של 12MP, מצלמת עומק של 5MP ומצלמת מאקרו של 5MP. האיכות של מצלמת המאקרו לצילומי תקריב היא מעט מאכזבת אבל בתנאי תאורה טובים אפשר עדיין לקבל תמונות טובות גם מעדשה זו.

כאשר תבחרו לצלם במצלמה הראשית ברזולוציה של 16MP יתקבל צילום עם צבעים עשירים יותר וזאת נעשה על ידי איחוד פיקסלים וניצול הרזולוציה המלאה של המכשיר. וגם כמובן כל תמונה תופסת פחות מקום במכשיר.

צילום הוידיאו של המצלמה האחורית גם הוא טוב ומאפשר צילום ברזולוציה של 4k אבל רק ב-30 פריימים לשנייה בעוד מכשירי הדגל החדשים מציעים צילום של 60 פריימים לשנייה. בכל אופן המשתמש הממוצע לא יעשה שימוש ב-4k אלא באיכות של FHD, צילום ה-1080p הוא כמובן ב-60 פריימים לשנייה וכולל מייצב תמונה אופטי.

מצלמת הסלפי הקדמית ברזולוציה של 32MP ונותנת תמונות איכותיות וגם וידיאו איכותי כאשר המכשיר מיוצב.

ממשק המצלמה כולל גם אופציה מובנית להוספת אפקטים שונים כמו מסכות ופילטרים שונים למצלמת הסלפי המשתנים מעת לעת.

ב-A72 מערך המצלמות זהה לחלוטין חוץ מעדשת העומק אותה החליפו בעדשת טלפוטו המיועדת לצילום במרחק. מעבר לפרט זה, איכות הצילום ב-A52 זהה כולל מצלמת הסלפי הקדמית.

סוללה

המכשיר כולל סוללה של 4500mah. הייתי מצפה לסוללה גדולה יותר של לפחות 5000mah אבל גם זו יכולה לספק כיום וחצי של שימוש סביר ללא בעיה.

המכשיר מגיע יחד עם מטען 15 וואט הטוען את הסוללה תוך שעה ו-45 דקות אבל תוכלו לרכוש מטען מהיר 25 וואט של סמסונג המסוגל לטעון את הסוללה במלואה תוך כשעה ורבע.

שימו לב שאין תמיכה בטעינה אלחוטית. זו תכונה שלרוב קיימת רק במכשירי הדגל היקרים.

דגם A72 כולל סוללה בעלת נפח של 5000mah אבל אל תשכחו שיש לו מסך גדול יותר שצורך יותר סוללה.

יתרונות

  • מחיר אטרקטיבי עם תכונות של מכשירי דגל
  • עמידות בתקן IP67 של מים ואבק
  • מצלמות איכותיות

חסרונות

  • סוללה עם נפח קטן יחסית
  • פועל על רשת 4G
  • מצלמת מאקרו מאכזבת

השוואה אל Galaxy A72

כאשר נשווה לדגם היקר A72 בסדרת A של גלקסי, נמצא מכשיר זהה כמעט לחלוטין חוץ מגודל המסך והסוללה שהם גדולים יותר והבדל לא משמעותי במערך עדשות המצלמה כאשר בדגם ה-A72 ישנה עדשת טלפוטו במקום עדשת העומק. לא משהו שלדעתי חיוני למשתמש הממוצע ולא שווה את תוספת התשלום.

מעבר לתכונות אלו כל הנתונים כמעט זהים כולל המעבד, רזולוציית וסוג המסך, עמידות של תקן IP67 של מים ואבק וכל שאר הפרטים האחרים, הם מכשירים זהים לחלוטין אבל עדיין ישנו הפרש משמעותי במחיר בין השניים לכן לפי לדעתי יהיה נכון לבחור ב-A52 גם בתמורתו למחיר וגם מכיוון שהמסך הוא קטן יותר ונוח, לפחות לדעתי.

לכן לסיכום מבחינת כדאיות מחיר ותכונות אמליץ מאוד לבחור ב-A52.

ההבדל בינו לבין ה-Galaxy A52 5G

שימו לב שישנו דגם זהה לחלוטין הכולל תמיכה ברשת הדור החמישי, 5G אבל הוא יקר יותר במחיר. ה-A52 5G מגיע עם תדר רענון מסך של 120Hz לעומת 90Hz ב-Galaxy A52 4G. ישנו דגם עם מעבד קצת יותר חזק אבל לא משמעותית וזיכרון RAM גדול יותר של 8GB במקום 6GB אבל לפי דעתי זה לא מצדיק את תוספת המחיר. לכן אמליץ לבחור בדגם שסקרתי Galaxy A52 4G 128GB 6GB RAM.

מחיר וקישור להזמנה

את ה-Galaxy A52 4G עם נפח אחסון של 128GB ו-6GB זיכרון RAM תוכלו להזמין כעת דרך הקישור הבא (קיים בצבעים שחור, לבן, סגול ו-כחול) מ-KSP עם אחריות יבואן רשמי של סאני. מגן מסך זכוכית תוכל להזמין באליאקספרס מהקישור הבא.

אם בכל זאת תהיו מעוניינים בדגם ה-Galaxy A72 תוכלו להזמין אותו בקישור הבא דרך KSP וגם מגן זכוכית מאליאקספרס בקישור הזה.

ולבעלי התקציב הנמוך המעוניינים במכשיר הזול בסדרה, Galaxy A32, תוכלו להזמין מ-KSP בקישור הבא עם שנה אחריות של יבואן רשמי סאני.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


2 תגובות על “סמסונג גלקסי Galaxy A52 סקירה מלאה – האם זהו סמארטפון הביניים הטוב ביותר?”

  1. לA32 יש אותו מסך בדיוק כמו A52 רק בגודל 6.4 לעומת 6.5 בA52. שאר הנתונים זהים, Super AMOLED, 90Hz, 800 nits 1080 x 2400 20:9, תודה.

    1. תמונת פרופיל של יוסי אהרון
      יוסי אהרון

      אכן אבל בדגם A32 5G יש הבדל משמעותי במסך כפי שציינתי בפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן