שיאומי רדמי נוט 10 פרו – סקירה מקיפה – סמארטפון הביניים עם המצלמה הטובה ביותר?

פורסם על ידי

בקטגוריה ,

בפוסט זה אסקור את מכשיר הסמארטפון רדמי נוט 10 פרו (Redmi Note 10 Pro) של שיאומי (Xiaomi) בעל מסך סופר אמולד עם קצב רענון מרשים של 120Hz, מצלמה ראשית של 108 מגה פיקסל וסוללה ענקית בגודל 5,020mAh עם טעינה מהירה, מה שהופך אותו נכון לעכשיו לסמארטפון הביניים הטוב והמשתלם ביותר של שיאומי בהתאם למחירו.

בסקירה זו אתמקד בכלל הפרטים שמציע המכשיר ואשתף את דעתי לאחר בדיקה מעמיקה שלי של המכשיר. זוהי הסקירה המקיפה ביותר שנעשתה על הרדמי נוט 10 פרו של שיאומי. מוזמנים לשתף ולתמוך בי שאוכל להמשיך ולערוך סקירות נוספות.

פתיחת קופסה

בתוך הקופסה תוכלו למצוא את המכשיר שמגיע יחד עם מדבקה הגנה על המסך, אמנם לא סיליקון או זכוכית אבל בהחלט דבר טוב שיגן על המסך מפני שריטות. עוד בקופסה מטען מהיר וכבל USB-C, כיסוי סיליקון שקוף, סיכה לפתיחת מגירת ה-SIM והוראות.

עיצוב, גודל ומסך

המכשיר מגיע בשלושה צבעים שונים: אפור ("Onyx Gray"), כחול ים ("Glacier Blue") הנראה כמו תכלת ו-זהב ("Gradient Bronze") שנראה בגוון ברונזה-כתום. המכשיר אותו אסקור הוא בצבע אפור. בשני הצבעים האחרים, סימני טביעות האצבע פחות נראו לעין אך זו הייתה העדפה אישית שלי למרות שבשימוש במגן סיליקון זה לא ממש משנה.

עיצוב המכשיר ממשיך את קודמיו וזהה לדגמים האחרים בסדרת רדמי של שיאומי. המסך ברובו שטוח אך כולל קימורים בקצוותיו וחור עגול בחלק העליון של המסך עבור עדשת המצלמה. החלק האחורי של המכשיר עשוי מזכוכית ומסגרת פלסטיק מסביבו. מגרעת המצלמה כוללת את 4 חיישני המצלמה.

איכות החומרים היא טובה והמכשיר מרגיש מעולה. המכשיר שוקל 193 גרם, לצורך השוואה, ה-Poco X3 Pro של שיאומי שוקל 215 גרם.

הרדמי נוט 10 פרו הוא מכשיר גדול יחסית, בעל מסך בגודל 6.67 אינץ' מסוג Super AMOLED ברזולוציה FHD+ של 1080×2400 ביחס 20:9 עם תמיכה בתקן HDR10 ו-SGS להגנה על העיניים מפני אור כחול. צפיפות הפיקסלים עומדת על 395ppi עם בהירות מקסימלית של כ-1,200 nits. המסך מציג צבעים עשירים וחדים וגם הבהירות שלו טובה, זו בדיוק הסיבה שעדיף לבחור במסך אמולד על פני LCD ויש גם את יתרון החיסכון בצריכת החשמל של הסוללה במסך זה.

קצב הרענון עומד על 120Hz, שזה נתון מרשים למכשיר ביניים במחיר הזה. כברירת מחדל המכשיר מגיע עם קצב רענון של 60Hz ובהגדרות התצוגה ניתן לשנות ל-120Hz. שימו לב כי גם אם תשנו את ההגדרה, המכשיר יתאים דינמית את קצב הרענון בהתאם לתוכן המוצג, עבור חיסכון בסוללה.

המסך והזכוכית האחורית מתהדרים בעמידות של Gorilla Glass 5. המכשיר מוגן מפני רסס מים (על פי תקן IP53) אך אינו כולל הגנה מלאה בטבילה במים כפי שישנם במכשירי הדגל או במכשירי הביניים של סמסונג בעלי תקן IP68 או IP67 וחבל.

בצדו הימיני של המכשיר תוכלו למצוא את מקשי עוצמת השמע, לחצן הכיבוי / ההדלקה שהוא משולב יחד עם חיישן טביעות אצבע ואני חייב לציין כאן שהחיישן הוא די מהיר ואף פעם לא כשל בפתיחת נעילת המכשיר, התגובה הייתה מהירה להפליא וגם אהבתי את מיקומו יותר מאשר חיישן מובנה במסך.

העובדה שמדובר בחיישן המשולב בכפתור קיים, מרגיש יותר טבעי רק לאחוז במכשיר ולפתוח אותו מאשר לשנות פוזיציה של האצבע כדי לפתוח אותו בכל פעם. ב-גלקסי S8 זה היה זוועה, מכיוון שהחיישן היה אחורי וצמוד למצלמה ובכל פתיחה של המכשיר היה צריך מספר נסיונות לפחות.

בצד השמאלי של המכשיר יש את מגירת ה-SIM התומכת בשני כרטיסים ובנוסף בכרטיס הרחבת זיכרון עד לנפח של 512GB.

חומרה, תוכנה וביצועים

Redmi Note 10 Pro כולל מעבד Snapdragon 732G עם 6 או 8 ג'יגה זיכרון RAM מסוג LPDDR4X. הדגם אותו אני סוקר כולל 8 ג'יגה זיכרון, הדגם היקר ביותר בסדרה ואם אתם עושים שימוש רב באפליקציות שונות כולל כרטיסיות רבות הפתוחות בדפדפן בו זמנית, אמליץ לבחור בדגם זה.

ניתן לבחור בין נפח אחסון של 64GB או 128GB, אמליץ ללכת על ה-128GB, הדגם אותו אני סוקר בסקירה זו. נפח האחסון הוא מסוג UFS בגירסה 2.2, אחסון מהיר במיוחד אך במכשירים חדישים ויקרים יותר הוא בגירסה 3.1, המהירה יותר.

לא מדובר במעבד החזק ביותר אך בהחלט מספק רמת ביצועים טובה. אם לא מדובר בגיימינג כבד, המכשיר מגיב במהירות כולל פתיחת האפליקציות והפעלתם. לא נתקלתי באיטיות בשימוש במכשיר עד כה והוא גם לא התחמם בשימוש ממושך.

למכשיר אין תמיכה ברשת 5G, זה הולך לאכזב את אלו המחפשים תמיכה עתידית לגלישה והורדת נתונים מהירה יותר. עבורי זה לא היה כל כך חשוב מכיוון שפריסת רשתות ה-5G בישראל וגם במקומות אחרים בעולם היא לא מלאה כך שבשלב זה אין אפשרות לנצל את מלוא מהירויות הגלישה שהיא מציעה ועד אז כבר סביר להניח שתחליפו למכשיר חדיש יותר.

המכשיר כולל תמיכה ב-Bluetooth 5.1 וב-NFC שזו תכונה חשובה בעידן התשלומים הדיגיטליים או אפילו להטענת כרטיס רב קו. ישנה גם תמיכה בקליטת שידורי רדיו FM, למי שעדיין מאזין לרדיו קול ישראל.

שיאומי לא החסירה את שקע ה-3.5 מ"מ שזה דבר כבר שלא קיים במכשירים החדשים יותר (לדוגמה בדגמים 11T / 11T Pro) וזו אחת הסיבות שבחרתי במכשיר זה על פניהם. הוא כולל גם עינית אינפרא אדום המאפשרת להשתמש בסמארטפון כשלט ולשלוט על מכשירים שונים ישירות מהמכשיר באמצעות האפליקציה Mi Remote של שיאומי.

ישנם שני רמקולים במכשיר, האחד נמצא בתחתית המכשיר ליד שקע הטעינה והשני בחלקו העליון, שניהם מפיקים סאונד סטריאופוני מעולה ובעלי עוצמה חזקה. מאוד התרשמתי מאיכות השמע הטובה ויש גם תמיכה ב-Dolby Atmos.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 11 עם ממשק MIUI בגירסה 12.5. הממשק הוא ידידותי למשתמש, מהיר ועד כה לא נתקלתי בבאגים. לאחר העדכון האחרון, המכשיר קיבל מקליט שיחות מובנה בחייגן אך הוא דורש הפעלה שלו בכל שיחה ושיחה, לא מתבצעת הקלטה אוטומטית כפי שנעשה במכשירי סמסונג וכך זה גם היה במכשירים הקודמים של שיאומי עד שהם עברו לחייגן של גוגל בו יש מגבלה בהקלטת שיחות עקב רגולציה במדינות מסוימות האוסרות או מגבילות את הקלטת הצד השני.

חסר לי במכשיר את האופציה לשלוט בווליום ההתראות בצורה אינדיבידואלית. ההגדרות בממשק של שיאומי מאפשרות לשלוט על עוצמת הצליל עבור הצלצול וההתראות יחדיו. בממשק של סמסונג זה היה שונה וחסר לי כאן.

במכשירי שיאומי הקודמים, הפרסומות המובנות במערכת היו מטרידות אבל כאן אין דאגה כלל מכיוון שניתן לשלוט האם ברצונכם לראות פרסומות ואף לבטל אותן לחלוטין דרך ההגדרות וכמו כן גם לשלוט על איסוף המידע וההרשאות של המערכת וכל אפליקציה במכשיר. עד כה משימוש שלי במכשיר, הכל נפלא ועובד מצויין.

ישנה תמיכה ב-Always on Display המאפשרת להציג טקסט או תמונה לבחירתכם כאשר המכשיר נעול מבלי לצרוך הרבה סוללה ואפקטים שונים המחליפים את נורת ההתראה המסורתית בזמן קבלת שיחה, הודעה או התראה. תכונה זו מופעלת למשך 10 שניות בלחיצה על המסך כאשר המכשיר נעול כך שזהו לא בדיוק "Always on Display" כפי שיש במכשירי סמסונג. לא ברור אם שיאומי בחרה לעשות זאת בגלל חיסכון בזמן סוללה או כדי לשמור על המסך מצריבה.

כיום אנחנו שוכחים אפילו את השימוש הבסיסי של סמארטפון עבור קיום שיחות טלפון אז אוכל לציין בנושא שהשמע של המכשיר בשיחות נשמע מעולה לשני הצדדים, כך גם בשימוש ברמקול. לא נתקלתי בבעייה כלשהיא בחיישן הקירבה כפי שחלק מהמשתמשים שרכשו את המכשיר התלוננו.

מצלמות

המכשיר כולל מערך של 4 מצלמות אחוריות: המצלמה הראשית ברזולוציה של 108 מגה פיקסל מפתח צמצם f/1.9 (בעל חיישן צילום HM2 של סמסונג) עם מנגנון PDAF המאפשר פוקוס אוטומטי מהיר; מצלמה רחבה ברזולוציה של 8 מגה פיקסל מפתח צמצם f/2.2 (חיישן צילום IMX355 של סוני); מצלמת טלה מאקרו ברזולוציה של 5 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4 ועדשת עומק ברזולוציה של 2 מגה פיקסל.

ברוב מכשירי הביניים במחיר הזה, העדשות הנוספות הם גימיק וכך גם מספר המגה פיקסל הגבוה של המצלמה הראשית אך לא במכשיר זה. כל העדשות מעולות ומספקות תוצאות נהדרות. אבחר לשבח את מצלמת המאקרו שהיא מעולה וכוללת פוקוס אוטומטי העובד בין מרחק של 3 ל-10 ס"מ, ממצלמות הפוקוס הטובות ביותר שבחנתי, בהשוואה למכשירי ביניים אחרים. אפשר לצלם במצלמת המאקרו וידיאו עד לרזולוציה של 1080p ב-30 פריימים לשנייה.

העדשה הראשית ברדמי נוט 10 פרו של ה-108 מגה פיקסל מפיקה כברירת מחדל תמונות של 12 מגה פיקסל בהם כל 9 פיקסלים מאוחדים לפיקסל אחד אך תוכלו לבחור במצב "108M" שיצלם ברזולוציה המלאה שהעדשה מציעה. בנוסף במצב הצילום המתקדם ישנה אופציה לצילום בפורמט RAW המיועד למשתמשים מתקדמים המעוניינים לבצע את פעולת העריכה לאחר הצילום.

ניתן לצלם באמצעות המצלמה הראשית וידיאו עד לאיכות של 4K אך החיסרון שברזולוציה זו אין ייצוב דיגיטלי (EIS) ויש להשתמש בחצובה או בגימבל. הייצוב הדיגיטלי אפשרי רק כאשר מצלמים וידיאו באיכות של 1080p ב-30 פריימים לשנייה והוא עובד נפלא.

האודיו של הוידיאו בעת ההקלטה הוא עם קצב נתונים נמוך יחסית של 96Kbps אך עדיין השמע בוידיאו המוקלט נשמע טוב וללא רעשים מוזרים כפי שנתקלתי לפעמים במכשירים מסוימים. לא ברור מדוע שיאומי בחרה להקליט את האודיו בקצב נתונים נמוך, זה דבר שהם בהחלט יכולים לפתור בעדכון תוכנה עתידי, אם ירצו בכך. בוידיאו המוקלט עצמו לעומת זאת יש קצב נתונים גבוה.

הממשק של המצלמה מעולה והיא מציעה מגוון אפקטים לצילום כולל מצב Vlog עבור בלוגרים וגם תכונות נוספות כמו Dual Video, מצב צילום משולב של המצלמה הקדמית והאחורית בו זמנית, תכונה נהדרת וחשובה עבורי כבלוגר. הממשק מסודר ומאורגן, ישנו גם מצב צילום מתקדם למשתמשים מתקדמים המאפשר שינוי פרמטרים שונים של הצילום. הדבר הפחות נוח זה ששמו את צילום המאקרו בתפריט העליון ולא כחלק ממצב הצילום, כפי שלדעתי אמור היה להיות.

אין במכשיר זום אופטי. צילומי הזום במכשיר עושים חיתוך דיגיטלי של התמונה מעדשת המצלמה הראשית בגודל 108 מגה פיקסל עם זום של עד פי 2. בגלל הרזולוציה הגדולה מתקבלת תוצאה לא רעה אך עדיין לא מעולה בהשוואה למכשירי הדגל היקרים המציעים עדשת זום ייעודית.

המצלמה האולטרה רחבה מפיקה תוצאות טובות אך בחשכה או בתנאי תאורה נמוכה, התמונה כוללת רעש וכמות הפרטים יורדת דרסטית. גם אין פוקוס אוטומטי בצילום בעדשה זו. הפוקוס במצלמה זו הוא קבוע. צילום וידיאו בעדשה הרחבה אפשרי עד לרזולוציה מקסימלית של 1080p ב-30 פריימים לשנייה כולל ייצוב אלקטרוני (EIS) שעובד לא רע.

החיסרון במערך הצילום במכשיר שהעדשות אינם כוללות ייצוב אופטי (OIS) והצילום בחשכה לא מפיק את התוצאות הטובות ביותר אך עדיין סביר למצלמת סמארטפון של מכשיר ביניים. בהפעלת מצב לילה (Night mode) מתקבלות תוצאות יותר טובות, לא רע, במיוחד למכשיר במחיר הזה. מצב זה קיים במצלמה הראשית בלבד.

מצלמת הסלפי הקדמית היא ברזולוציה של 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.45 (בעלת חיישן צילום IMX471 של סוני) עם פוקוס קבוע. היא מפיקה צבעים עשירים עם חדות וניגודיות טובה. יש מצב דיוקן שיוצר פוקוס דיגיטלי המטשטש את הרקע ואפקט יופי ההופך את עור הפנים לחלק. הייצוב הדיגיטלי בצילום וידיאו הוא טוב וניתן לצלם עד לרזולוציה של 1080p ב-30 פריימים לשנייה. שמתי לב שבעת הקלטת וידיאו ניתן להחיל את "אפקט היופי" אך ורק ברזולוציה של 720p בלבד.

סוללה

המכשיר כולל סוללה של 5,020mah שיכולה להחזיק בשימוש ממוצע ליום שלם ואם הפעלתם את מצב חיסכון בסוללה אפילו לכמעט יומיים שלמים. המכשיר תומך בטעינה מהירה של עד 33W, מגיע באריזה יחד עם מטען מהיר של 33W המסוגל להטעין את הסוללה במלואה תוך כשעה.

אין תמיכה בטעינה אלחוטית וגם לא בטעינה הפוכה אך לסמארטפון ביניים במחיר הזה, לא הייתה ציפייה גדולה לתכונות אלו.

יתרונות

  • מסך סופר אמולד עם קצב רענון של 120Hz
  • סוללה עם נפח גדול של 5,020mah
  • מצלמה ראשית 108 מגה פיקסל
  • מצלמת מאקרו נפלאה
  • חריץ הרחבת זיכרון
  • שקע אוזניות 3.5 מ"מ
  • מחיר מעולה

חסרונות

  • לא תומך ברשת 5G
  • חוסר עמידות בתקן IP67 / IP68
  • אין ייצוב אופטי (OIS) או עדשת זום ייעודית
  • אין ייצוב דיגיטלי (EIS) בצילום 4k
  • אין תמיכה בטעינה אלחוטית

מחיר וקישור להזמנה

את הרדמי נוט 10 פרו עם נפח אחסון של 128GB ו-8GB זיכרון RAM בצבע אפור תוכלו להזמין דרך הקישור הבא ב-KSP (קיים גם בצבע ברונזה) כולל שנתיים אחריות של המילטון, היבואן הרשמי של מכשירי שיאומי בישראל. זה מחיר מעולה ושווה את השנתיים אחריות של היבואן הרשמי. המשלוח היה מהיר עד לבית עם שליח. ממליץ מאוד.

כיסויים ומגני מסך מומלצים למכשיר

מגן לשיאומי רדמי נוט 10 פרו

ישנו כיסוי מומלץ עם תריס סגירה המגן על עדשות המצלמה של המכשיר. תוכלו להזמין את הכיסוי הזה דרך אליאקספרס בקישור הבא.

נרתיק מעור מסוג ארנק הכולל מקום למספר כרטיסים לשיאומי רדמי נוט 10 פרו

נרתיק מעור מסוג ארנק הכולל מקום למספר כרטיסים. קיים במגוון צבעים. תוכלו להזמין מאלי אקספרס בקישור הבא.

מגן זכוכית מסך לשיאומי רדמי נוט 10 פרו

מגן מסך זכוכית כולל מגן לעדשת המצלמה האחורית. במחיר מצחיק של פחות מ-10 שקלים כולל משלוח! מומלץ! תוכלו להזמין מאליאקספרס בקישור הבא.

יש לכם שאלות על המכשיר? מתלבטים בין המכשיר הזה למכשיר אחר? מוזמנים לשאול כאן בתגובות ואשמח להשיב ולענות על שאלותיכם.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן