סקירה מקיפה ופתיחת קופסה למיקרופון הדינמי האגדי Shure SM58

פורסם על ידי

בקטגוריה

בפוסט זה אסקור את המיקרופון הדינמי האגדי SM58 של חברת Shure האמריקאית. זהו המיקרופון הדינמי המוכר והנמכר ביותר בעולם המיועד לשירה.

חברת שור (Shure) נוסדה בשנת 1921 בשיקגו שבמדינת אילינוי שבארצות הברית ומתמקדת בייצור של ציוד אודיו מקצועי ומיקרופונים בפרט.

למיקרופון SM58 יש ותק של כ-55 שנה, הוא יוצר לראשונה בשנת 1966 ומאז נהפך למיקרופון הפופולארי והנמכר ביותר בעולם המשמש בעיקר להופעות חיות בהם ניתן לראות אותו כמעט על כל במה, ישנם גם אלבומים מלאים שהוקלטו במיקרופון הזה.

ה-SM58 הוא מיקרופון דינמי קרדיואיד המיועד בעיקר לשירה ונותן קול חם ונקי.

דגם ה-SM57, הוא דגם מקביל של החברה, ללא גריל מתכת, שמיועד בעיקר להקלטת כלי נגינה. משתמשים בו בעיקר להקלטות של מגברי גיטרות חשמליות.

משמעות ה-SM בשם הדגם היא Studio Microphone ("מיקרופון אולפן") וזאת אכן הייתה ייעודו העיקרית בעת השקתו, לשמש כמיקרופון עבור אולפני הקלטות למרות היותו מיקרופון דינמי אך הוא זכה להצלחה גדולה כמיקרופון מספר אחד המשמש להופעות חיות.

פתיחת קופסה

בקופסה נמצא את המיקרופון, נרתיק נשיאה, מתקן לסטנד, מתאם 5/8 ל-3/8 אינץ' ורצועה.

עיצוב ועמידות גבוהה

חברת Shure יצרה את המיקרופון בעיצובו המקורי משנת 1966 בעיצוב פשוט ויעיל שאני מאוד אוהב. מתחת לגריל המתכת הכסוף מתנוסס הלוגו של חברת Shure והדגם SM58.

המיקרופון קצת כבד יחסית למיקרופונים דינמיים אחרים ושוקל 299 גרם.

ה-SM58 ידוע גם בזכות העמידות ואיכות הבנייה הטובה שלו, דבר שהוביל אותו לסטנדרט בתעשיית המוזיקה. הוא עבר כמה מבחני שרידות על ידי משתמשים כולל נפילה מגובה, דריסה על ידי רכב וכו' שהוכיחו את עמידותו לעומת מיקרופונים אחרים.

טוב לדעת שעדיין יש מוצרים כאלה היום בייצור אמריקני שנועדו לשמש לשנים רבות ואם שומרים עליהם טוב גם לכל החיים. במידה וראש גריל המתכת נעקם ונהרס בעת נפילה, תמיד תוכלו לרכוש גריל חלופי ולהחליף. הגריל מתפרק בקלות באמצעות הברגה.

כמה מבחנים הבוחנים את עמידותו של המיקרופון SM58 (באנגלית)

תכונות המיקרופון

השור SM58 כמו מיקרופונים דינמיים אחרים כולל את אפקט הקירבה וכולל הדגשה של התדרים הנמוכים כאשר מקרבים אותו למקור, במקרה של שירה, כאשר מתקרבים עם הפה אליו.

כמיקרופון קרדיואיד הוא מפחית את קליטת האודיו מאחור ומהצדדים ועוזר למנוע פידבק, תכונה שהופכת אותו מתאים במיוחד להופעות חיות. טווח התדרים שלו הם 50Hz – 15kHz.

כמו כן הוא כולל מנגנון בלימת זעזועים פנימי המונע רעשים בעת טלטול המיקרופון, זהו אחד מהתכונות החשובות של המיקרופון. הקפסולה הפנימית שלו עטופה ברצועת גומי רכה ומעניקה בידוד נהדר כאשר אוחזים במיקרופון ולכן הוא מתאים לאחיזה ביד ולא רק כמיקרופון על סטנד.

בנוסף לזה, ה-SM58 כולל פופ פילטר פנימי הסופג את צלילי ה-פ' ו-ב' בעת שירה. המיקרופון מספק סאונד חם ונקי.

מה ההבדל בין דגמי המיקרופון SM58 השונים?

ישנם כמה דגמים למיקרופון SM58. הדגם הנפוץ והנמכר ביותר הוא SM58-LC, משמעות ה-LC היא Less Cable. דגמי המיקרופון החוטיים הם עם חיבור XLR ומחבר שלוש פינים.

דגם ה-SM58-CN הוא גם ללא מפסק אך מגיע עם כבל באריזה. דגם ה-SM58S כולל מפסק הפעלה מובנה on/off אך ללא כבל באריזה. ישנו דגם נוסף SM58-X2u הכולל מתאם XLR ל-USB.

ה-SM58 כולל גם דגם אלחוטי Shure BLX24/SM58 המגיע יחד עם משדר תואם ובעל טווח קליטה של בערך כ-90 מטרים. המיקרופון פועל על סוללות AA ומאפשר עבודה רצופה של 14 שעות שימוש. המשדר פועל על שנאי חשמל. ישנם דגמי אלחוט נוספים המציעים תכונות מתקדמות.

היזהרו מזיופים – איך לדעת אם המיקרופון מקורי או מזויף?

מכיוון שהמיקרופון כל כך פופולארי ברחבי העולם, נוצרה לו תעשיית זיופים גדולה בה המיקרופון המזויף נראה כמעט זהה אך למעשה מדובר באחד עם איכות חומרים נמוכה וכמו כן סאונד פחות טוב מהמקור.

מיקרופונים מזויפים נמכרים גם בחנויות ולא רק ברחבי האינטרנט, לכן חשוב מאוד לרכוש אצל המשווקים המורשים או ישירות דרך היבואן הרשמי.

אם אתם קונים מיקרופון יד שניה אז יש מספר דרכים לוודא כי אכן מדובר במיקרופון מקורי.

אביזרים מומלצים עבור המיקרופון

ספוג למיקרופון

כיסוי ספוג המקטין את צליל הפ' והב' וגם שומר על המיקרופון. תוכלו להזמין אותו באליאקספרס בקישור הזה או דרך איביי בקישור הבא

במידה ואתם עושים פודקאסטים יש סטנד שולחני עבורו, יציב וגם מתכוונן. תוכלו להזמין אותו מאליאקספרס בקישור הבא

מתקן שולחני למיקרופון

ישנו מתקן שולחני נוסף שהוא גם מתכוונן וגם מתקפל. תוכלו להזמין אותו דרך הקישור הבא באליאקספרס.

לסיכום

Shure SM58 הוא ללא ספק המיקרופון הדינמי הטוב ביותר עבור שירה. אמליץ לכל זמר, בעל אולפן או איש סאונד לרכוש אחד.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן