Shure SM57, SM58, SM7B – סקירה מלאה על שלושת המיקרופונים הדינמיים שהפכו לסטנדרט

פורסם על ידי

בקטגוריה

SM58 ו-SM57 הם שני דגמי מיקרופונים דינמיים של חברת Shure הקיימים בשוק כבר יותר מ-50 שנים. הם מהווים כסטנדרט ונמצאים בכל האולפנים ועל כל הבמות בשימוש של אמנים מובילים. בפוסט זה אסקור בהרחבה על כל אחד מהדגמים וגם על SM7B, דגם נוסף בסדרת SM שנפוץ השימוש בו באולפני שידור.

Shure SM57

מיקרופון Shure SM57

Shure SM57 הוא הדגם הראשון בסדרת המיקרופונים SM שיוצר לראשונה בגירסתו הנוכחית בשנת 1965. הוא היה מבוסס על הדגם הקודם של שור, Unidyne® III 545 שיוצר בשנת 1959.

ה-SM57 נועד במקור להקלטות של כלי נגינה אבל נעשה בו שימוש על ידי אמנים רבים גם עבור שירה. העובדה שאין לו גריל יכולה להפוך אותו ליתרון בהקלטות מסוימות ולכן הוא משמש לרוב להקלטות של מגברי גיטרות והוא מוכר כמיקרופון הסטנדרטי והטוב ביותר עבור המטרה הזו. אך נעשה בו שימוש נרחב גם באולפנים, גם בהופעות חיות וגם על ידי נשיאי ארצות הברית לשעבר שנאמו לתוכו במשך עשרות שנים.

המיקרופון טוב לכל סוגי ההקלטות: מגברי גיטרות (נחשב לסטנדרט), קולות, כינור, גיטרות (גם אקוסטיות) ועוד. אפשר להקליט תופים, סנרים וטם טמים אבל לא כל כך מתאים להקלטת מצילות.

המיקרופון לא כולל מפסק ואין צורך באחד כזה שעובדים עם איש סאונד או נמצאים על הבמה קרוב למיקסר. הוא מגיע יחד עם מתקן לסטנד ונרתיק נשיאה. מחירו הוא כ-100 דולר בארה"ב ובארץ נמכר ב-640 ש"ח. תוכלו לרכוש אותו באיביי במחיר של כ-300 ש"ח כולל דמי משלוח (עליכם לוודא כי מדובר במוכר אמין ומיקרופון מקורי).

Shure SM58

מיקרופון דינמי Shure SM58

Shure SM58 הוא המיקרופון הדינמי הנפוץ ביותר עבור שירה. הוא הדגם השני בסדרת המיקרופונים SM ויוצר לראשונה בשנת 1966. SM58 זהה בממברנה אל אחיו, SM57 אך כולל גריל.

ה-SM58 נועד להקלטת שירה אך יכול לשמש לכל סוגי ההקלטות ולמרות שזה פחות נפוץ, אני מעדיף אותו על ה-SM57. זהו המיקרופון המועדף עלי, וניסתי לא מעט מיקרופונים דינמיים כולל AKG D5 שנחשב לדגם המתחרה שלו ויש כאלה שמעדיפים אותו על פניו אך אני דבק ל-SM58, זה בהחלט קלאסיקה לשמה, לא נפוץ לשמוע על מוצר שהצליח להחזיק כל כך הרבה זמן בשוק מבלי לעבור שינויים משמעותיים, זו בהחלט הצלחה גדולה של חברת Shure.

ראו את הסקירה המקיפה של על המיקרופון Shure SM58

יש כאלה שעולה להם השאלה, האם טכנולוגיה כל כך מיושנת עדיין יכולה להתחרות עם מיקרופונים דינמיים חדישים יותר? והתשובה שלי היא כן. מעבר לאיכות הגבוהה שאפשר להפיק מהמיקרופון הזה, הוא גם עמיד במיוחד לזעזועים ומסוגל לעבוד גם לאחר נפילות למרות שכמובן לא יהיה מומלץ לנסות זאת. הגריל שלו תוכנן לקרוס לתוך עצמו מבלי לצור נזק פנימי לממברנה כך שאפשר להחליף את הגריל ולהמשיך לעבוד איתו גם לאחר נפילה (לא בכל המקרים, כך שעדיף שתקפידו שזה לא יקרה).

המיקרופון הזה הוכיח את עצמו וימשיך להוכיח את עצמו עוד שנים רבות. לא אמורה להיות התלבטות ואני חושב שכל בעל אולפן או איש סאונד אמור להחזיק לפחות אחד כזה. אני מרגיש שעשיתי בחירה מעולה ואני חושב שהוא היה שווה את המחיר.

המיקרופון לא כולל מפסק אבל יש דגם נוסף בשם Shure SM58 S הכולל מפסק. מחירו זהה ל-SM57, כ-100 דולר בארה"ב ונמכר ב-640 ש"ח בישראל. תוכלו לרכוש אותו באיביי במחיר של כ-322 ש"ח כולל דמי משלוח (וודאו כי מדובר במוכר אמין ומיקרופון מקורי).

מה ההבדל בין SM57 ל-SM58 ובאיזה דגם כדאי לבחור?

SM57 ו-SM58 הם מיקרופונים כמעט זהים, לשניהם יש את אותה הקפסולה, רק שה-SM58 כולל גריל מתכת. בעיקרון ה-SM57 מתאים להקלטות של כלי נגינה ו-SM58 לשירה אך ניתן לעשות שימוש בשניהם לכל סוגי ההקלטות. החוסר של הגריל ב-SM57 מאפיין אותו בפלט גבוהה יותר של כ-5 קילוהרץ. ניתן גם להשיג את אפקט הקרבה בצורה יותר משמעותית מכיוון שהמיקרופון אינו כולל גריל. למרות העובדות האלה, אני מעדיף לבחור ב-SM58 שהוא המיקרופון הדינמי המועדף עליי.

Shure SM7B

מיקרופון Shure SM7B

ה-SM7B של Shure הוא מיקרופון דינמי אשר הוצג לראשונה בשנת 1973 והוא מחליפו של הדגם האגדי SM5 ששימש שנים משנת 1966 בכל אולפני הרדיו והחדשות בזמנו.

Shure החליטה לצור דגם שמעוצב בצורה שונה ויכול לפרוץ דרך מעבר לאולפני השידור, מהנדסי החברה החלו לעבוד על דגם נסיוני תחילה, SM7A שהחליף רשמית את המיקרופון SM5B שהפסיק להיות מיוצר רק בשנת 1986 ולבסוף, הדגם הסופי הוא SM7B שהוצג בשנת 2001 עם מגן רוח רחב יותר. למרות השינוי הנ"ל, תתפלאו לשמוע שביצועי המיקרופונים הם כמעט זהים.

גם המיקרופון הזה מבוסס על המיקרופון האגדי Unidyne III אבל עם כמה הבדלים בינו לבין ה-SM57 ו-SM58 והם ממברנה שהיא קצת שונה שתוכל לקלוט יותר low end ומתקן שנועד למנוע ויבראציות ותזוזה של המיקרופון בעוד שהמיקרופונים האחרים בסדרה נועדו למנוע רעש באחיזה.

SM7B מתאים בעיקר לאולפני שידור וקריינות אך נעשה בו גם שימוש לשירה. אני אישית חושב שהוא פחות מתאים ונוח לעבודה עבור שירה או שימושים אחרים חוץ משידורים אולפן חיים שבהם הוא יכול להיות מעולה. אני פחות התחברתי אליו לשימוש מוזיקלי.

מחירו בארץ עומד על כ-2,300 ש"ח. ניתן לרכוש אותו באיביי ב-399 דולר, לא כולל דמי משלוח. שוב, עליכם לוודאות את אמינות המוכר ושהמיקרופון הוא מקורי.

איך להבדיל בין מיקרופון Shure מקורי למזויף

הפופולריות הגדולה של המיקרופונים יצרה תעשיית זיופים גדולה שייצרה מיקרופונים כמעט זהים לאלו המקוריים תוך כדי שימוש בשמות הדגמים המקוריים ובשם Shure וגם הלכו רחוק להתמקד בפרטים הקטנים בזיוף של האריזה, הדפים והאביזרים הנלווים.

עם יכולת ליצור בסין זיופים של מיקרופונים בשקלים בודדים, הזייפנים עושים כסף טוב על חשבון מוזיקאים שמעוניינים לרכוש מיקרופון איכותי במחיר טוב אך לא מודעים לעובדה שרכשו מיקרופון באיכות ייצור נמוכה מאוד שלא תואם כלל לאיכות המוצר אותו התעניינו לרכוש.

כאלו ניתן למצוא כיום לא רק באינטרנט אלא גם בחנויות מוזיקה לכן אמליץ לרכוש את המיקרופונים רק אצל משווקים רשמיים או ישירות דרך היבואן. אם החלטתם לרכוש את המיקרופון יד שנייה, הנה כמה דרכים כיצד לדעת אם מדובר במיקרופון מקורי של Shure או בזיוף:

  • המחיר. SM58 או SM57 מקוריים של Shure עולים כ-100 דולר ובמקסימום כאשר במבצע נמכרים ב-89 דולר. בארץ המיקרופונים יעלו כ-640 ש"ח ליחידה. מחיר שהוא משמעותית מופחת מזה שלא מוצע על ידי היבואן הרשמי, יעיד לרוב על מיקרופון מזויף. גם ביד שנייה, המחיר ישמור על ערכו.
  • בתחתית המיקרופון המקורי חיבורי ה-XLR צריכים להיות כסופים, בחלק מהזיופים החיבורים הם זהובים. במיקרופון המקורי ישנם גם סימוני מספור של שלוש ספרות והלוגו של Shure כטקסט פשוט, בזיופים אין את המספור או שקיים בצורה אחרת מאשר במקורי (ברוב הזיופים הטקסט דהוי).
  • המרווח בין חלקי המיקרופון הוא שונה בין מיקרופון מקורי למזויף. בזיופים מסוימים, החלק העליון שמתפרק גדול / קטן יותר מהמיקרופון המקורי.
  • המיקרופון המקורי מיוצר במקסיקו, הזיוף מיוצר בסין. שימו לב כי גם על רוב הזיופים יש תווית על האריזה "Made in Mexico" למרות שהמוצר המזויף יוצר בסין או בתאילנד.
  • קל עבורי לזהות את רוב הזיופים רק על ידי אחיזת המיקרופון. הבדלי המשקל של מיקרופון מקורי לבין מיקרופון מזויף של Shure הם גדולים.
  • במיקרופונים המזויפים תמצאו בפנים הקפסולה מדבקת זהירות "CAUTION" באנגלית שכלל לא קיימת במיקרופון המקורי.
  • שני חוטי החשמל במיקרופון המקורי הם בשני צבעים: האחד בצבע ירוק והשני בצבע צהוב, אם המיקרופון לא כולל את שני הצבעים, זה סימן שהוא מזויף. כמובן שיש גם זיופים עם אותם הצבעים כמו המקורי כך שזה לא הסימן היחיד.
  • ההברגה במיקרופון המקורי היא איכותית ממתכת וברוב המיקרופונים המזויפים שאני ראיתי, ההברגה היא מפלסטיק וישנה אי תאימות בין חלק מקורי ללא מקורי.
  • על המדבקה של האריזה צריך להופיע מספר סידורי של המיקרופון, שלא קיים ברוב הזיופים.
  • המיקרופון כולל באריזה מתקן לסטנד, רצועה לכבל, מדבקה, נרתיק נשיאה, דפי הוראות ואחריות. בדרך כלל ברוב המיקרופונים המזויפים יש שוני בין האביזרים המזויפים לאלו המקוריים. בזיופים לרוב לא יכללו מן הסתם תעודת אחריות אך בחלק ישנה גם תעודת אחריות מזויפת.
  • פרט שחשוב לי להגדיש, רבים נוטים להתבלבל כאשר הם רואים את התג "Made in China" בנרתיק שמגיע עם המיקרופון. אל דאגה! הנרתיק המקורי אכן מיוצר בסין עבור Shure. המיקרופון המקורי של מגיע עם נרתיק באיכות גבוהה מזה המזויף. במזויף לרוב לא יהיה תג ויש תיקים שיכללו את התג "Made in Mexico", מזה תוכלו לדעת שמדובר בזיוף מכיוון שהנרתיק לא מיוצר במקסיקו, רק המיקרופון.
  • הדגם הבסיסי של שור, SM58-LC, לא כולל כבל בתוך האריזה. לכן אם תמצאו כבל בתוך האריזה של הדגם הזה תדעו שמדובר בזיוף. לחילופין, הדגם SM58-CN כולל כבל בתוכו.
  • הדגם הכולל כפתור הוא SM58 S שימו לב שמצוין זאת על האריזה. אין כפתור בדגם הבסיסי.
  • והפרט החשוב ביותר להבחנה: אם הוא לא נשמע כמו SM58 אז הוא בהחלט לא מקורי! יש הבדל עצום בין הסאונד של מיקרופון מזויף למיקרופון SM58 מקורי לכן תמיד וודאו שיש ברשותכם אחד כזה.

נכתב על ידי:

יוסי אהרון

יוסי אהרון


5 תגובות על “Shure SM57, SM58, SM7B – סקירה מלאה על שלושת המיקרופונים הדינמיים שהפכו לסטנדרט”

  1. קראתי את המאמר שלך. תודה.
    אני רוצה לקנות מיקרופון ואני מקווה שלא יהיה מזויף.
    אולי אתה מכיר "גבעון אלקטרוניקה"? (ראיתי באינטרנט), אפשר לסמוך עליהם?
    כתוב באתר שלהם שיש אחריות יבואן (שנתיים)….
    והמשקל 298 גרם, זה המשקל של המקורי?
    (אשמח אם תענה לי במייל)

    1. תמונת פרופיל של יוסי אהרון
      יוסי אהרון

      שלום מאיר,
      גבעון אלקטרוניקה הוא היבואן הרשמי של מוצרי Shure בישראל.

  2. תמונת פרופיל של אוהד כהן
    אוהד כהן

    האם יש מספר סידורי על המיקרופון עצמו בחלקיו החיצוניים או הפנימיים?

    1. תמונת פרופיל של יוסי אהרון
      יוסי אהרון

      המיקרופון עצמו אינו כולל מספר סידורי. ישנה מדבקה עם מספר סידורי על גבי האריזה של המיקרופון. בתוך המיקרופון יש מדבקה עם תאריך הייצור שלו.

  3. תמונת פרופיל של איציק
    איציק

    אהלן. תודה עצומה על מאמץ כתיבת המאמר החשוב המקיף והמפורט.

    רציתי לשאול. אני זמר ומעוניין לקנות מקרופון אלחוטי של שור דגם 58
    רואה כעת באמזון את הדגם הזה:

    מערכת מיקרופון אלחוטית דו-ערוצית Shure עם שני מיקרופונים ידניים BETA 58A, SLXD24D/B58-H55

    האם אתה ממליץ?

    ומה ההבדל בין סוגי הערוצים שמוצע שם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דילוג לתוכן